מה מחכה למנכ"ל החדש של בזק?

איך ישפיעו המינויים והשינויים בבזק על עתידה של החברה? מה משמעותם מאחורי הקלעים? ומה המנכ"ל החדש, דודו מזרחי, צפוי לעשות בקבוצת התקשורת הגדולה בישראל? נחמה אלמוג מסבירה

בזק

מינויו של דודו מזרחי לתפקיד מנכ"ל בזק מסמן יותר מכל את האמון שנותן הדירקטוריון במי שבעבר, בניגוד לחברי דירקטוריון אחרים, התנגד לעסקת בעלי העניין של שאול אלוביץ', בעל השליטה הקודם בבזק, לרכישת yes במחיר מופקע ולטובתו האישית של זה, פעל בהתאם לאמונתו ועזב את כהונתו בשל כך.

כמנכ"ל בזק יפעל מזרחי, כך נראה, רק לטובת החברה וקרוב לוודאי גם יסייע ליו"ר בזק, שלמה רודב, להוציא לפועל את תכניתו למזג את החברות הבנות שלה לכדי חברה אחת, יעילה יותר, ולהרכיב ממנה שתי חברות: האחת של תשתיות והשנייה של שירותים.

לאור כל השינויים המתרחשים בשוק התקשורת, התחרות העזה בתחומי הסלולר, הטלוויזיה הרב ערוצית, התקשורת הקווית והתשתיות (אם סלקום תרכוש את IBC), ועל רקע התוצאות העסקיות של החברה, המעידות על צניחה ברווח הנקי וירידה בהכנסות, בזק תצטרך להיות יעילה ורזה יותר כדי להתחרות טוב יותר בשוק הסוער. רק באחרונה אולצה החברה למכור את שירותי התשתית הקווית שלה במחיר סיטונאי כדי לאפשר לחברות נוספות להיכנס לשוק ולהציע שירותים שמתחרים בשירותים שהיא עצמה מספקת.

"פועל כדי לייעל את החברה ולהוביל להפרדה מבנית"

המינויים הנוספים גם הם מעידים על הקו הזה: רן גוראון, מנכ"ל פלאפון, מונה לתפקיד מנכ"ל yes וינהל במקביל את שתי החברות, בעוד שמנכ"ל yes מזה 12 שנים, רון אילון, עוזב את החברה כאילוץ. העזיבה היא ללא ספק בשל מעורבותו בפרשת השחיתות, כאות וסימן לנחישותו של רודב לנקות את האורוות מכל הרפש שדבק בהן בתיק 4,000, ולסמן גם למשקיעים וגם לעובדי החברה שהוא פועל על מנת לפתוח בה דף חדש לאחר שנוהלה בשחיתות.

כמו כן, הם מעידים על כך שהוא פועל כדי לייעל את החברה ולהוביל להפרדה מבנית שתתאים יותר למבנה השוק המסתמן. ייתכן שרודב ימנה אדם נוסף לנהל את yes – אם כסמנכ"ל של חטיבה בחברה הממוזגת או בכל מבנה ארגוני אחר שמתוכנן, אבל הרמז ברור: אין מקום למי שמעורב בשחיתות. סברה נוספת היא כי ייתכן שהיו"ר מייעד את תפקיד מנכ"ל חברת השירותים לרן גוראון ובכך הוא מתחיל לבסס את השדרה הניהולית ולהתאימה למבנה החדש המתוכנן.

בשבוע שעבר, עם פרסום הדו"חות של בזק לרבעון הראשון, אמר היו"ר רודב כי "בזק נמצאת בעיצומו של תהליך גיבוש אסטרטגיה לקבוצה לטווח ארוך, תוך התחשבות באילוצים רגולטוריים קשים והשלביות הנגזרת מכך מתוך מטרה להגיע, בהמשך הדרך, לביטול ההפרדה המבנית".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים