כיצד הצ'טבוט יחליף את עולם האפליקציות?

"בקרוב ניתן יהיה להוסיף צ'טבוטים בווטסאפ, לתקשר איתם והם יעשו את הפעולות - במקום האפליקציות", אמר יואב בראל, יוזם כנס Chatbot Summit, שמופק במשותף על ידי אנשים ומחשבים וחברת Sunrize ● הכנס יתקיים בשבוע הבא בברלין, בהשתתפות מיטב המומחים והחברות בתחום

יואב בראל, יוזם כנס Chatbot Summit Berlin 2017. צילום: ניב קנטור

בשבוע הבא יתקיים כנס Chatbot Summit בברלין. מה היה הטריגר לכנס?
"אנחנו נמצאים בתחילתה של מהפכה דיגיטלית חדשה, שמובילות החברות הכי גדולות בעולם – מהפכת הצ'טבוטים. הצ'טבוט הולך להחליף את עולם האפליקציות. אם כיום מורידים אפליקציות וצריכים ללמוד איך להשתמש בהן, בקרוב ניתן יהיה להוסיף צ'טבוטים בווטסאפ (WhatsApp), לתקשר איתם בשפה חופשית – והם יעשו את הפעולות שהמשתמש רוצה.

הכנס נולד לאחר שזיהינו שיש פער בשוק: הרבה אנשים שמעו על צ'טבוטים אבל רוצים לדעת על זה לעומק, להבין מה קורה בעולם הזה, להתחבר עם מומחים, סטארט-אפים עם משקיעים. יזמנו את הכנס כדי לחבר את כל הגורמים הרלוונטיים בשוק".

למה דווקא בברלין?
"כבר קיימנו כנס בישראל. החלטנו לקיים כנס לברלין כי בארץ יש הרבה טכנולוגיה שקשורה לצ'טבוטים אבל מעט עסקים גדולים, ברמה בינלאומית, שעוסקים בזה, ואותם קל יותר להביא לברלין. זה נכון גם לחברות גרמניות ששוות מיליארדים רבים של דולרים, כמו דויטשה בנק (Deutsche Bank), לופטהנזה (Lufthansa) ודויטשה טלקום (Deutsche Telekom), שיגיעו לכנס ויש ספקים וסטארט-אפים רבים שירצו למכור להן.

בנוסף, יש בברלין קהילת סטארט-אפים יחסית מפותחת וקל מאוד להגיע אליה מתל אביב".

אילו עוד חברות משתפות פעולה עם הכנס?
"מגוון רחב של חברות ענק, כמו פייסבוק (Facebook), אמזון (Amazon), יבמ (IBM), לייבפרסון (Liveperson), סאפ (SAP) ודלויט (Deloitte). שווי השוק הכללי של הספונסרים של הכנס עומד על 1.4 טריליון דולר (!). עוד ידברו בכנס נציגים של גופים כגון וודפון (Vodafone), נסטלה (Nestle), דויטשה פוסט (Deutsche Post) ושגרירות ישראל בברלין".

מה הביא אותך ליזום את הכנס?
"אני נמצא כבר 17 שנים בהיי-טק ולאורך התקופה הייתי שותף פעיל במהפכות דיגיטליות רבות. הייתי בין החלוצים של מהפכת האפליקציות בסאן (Sun) ובאורקל (Oracle), הובלתי צוות שהשיק את מערכת ניהול האפליקציות למפעילים סלולריים הראשונה בארצות הברית, עם וריזון (Verizon), והובלתי את מוצרי המובייל והאסטרטגיה בלייבפרסון – שם נחשפתי לעולם של ממשק משתמש מבוסס דיאלוג. או אז היה ברור לי שזאת הולכת להיות המהפכה הדיגיטלית הבאה".

איך מהפכת הצ'טבוטים תשפיע עלינו?
"המהפכה עומדת להשפיע על חיי היום יום של מיליארדי צרכנים. אני צופה שבתוך שלוש שנים, כמעט כל צרכן ידע מה זה צ'טבוט וישתמש בו, ובתוך חמש שנים, 95% מהאפליקציות יעברו לצ'טבוטים. גם האסטרטגיה הדיגיטלית של הארגונים הגדולים הולכת לעבור לשם. בתוך זמן יחסית קצר, הצ'טבוט יהיה במרכז האסטרטגיה הדיגיטלית של הבנקים, חברות התעופה, המסחר המקוון, התיירות ועוד.

מה שמייחד את מהפכת הצ'טבוטים הוא חוויית משתמש של דיאלוג. זו הדרך שבה אנחנו מתקשרים ועד היום, מערכות המחשוב לא יכולות היו לספק לנו את זה. טכנולוגיות כמו NLP, זיהוי קול וזיהוי קונטקסט בכתיבה מאפשרות לנו לעשות זאת".

איפה ממוצבת ישראל בתחום הצ'טבוטים?
"ישראל צריכה להיות מעצמה עולמית בתחום ואחת ממטרות הכנס היא לסייע בכך. קהילת הצ'טבוטים בישראל היא אחת הפעילות בעולם, לצד סן פרנסיסקו, ברלין, אמסטרדם ופריז. אין ספק שאנחנו בחמישייה הראשונה. יש בארץ תעשיית מובייל מאוד גדולה וצ'טבוטים זה מובייל.

מה שעוד מייחד את ישראל הוא העובדה שמספר הדוקטורים פר קפיטה כאן הוא הגדול בעולם ויש בישראל מוסדות אקדמיים בולטים בתחום הבינה המלאכותית, שגורם למהפכת הצ'טבוטים לקרות, כמו הטכניון, אוניברסיטת תל אביב ואוניברסיטת בן גוריון.

שילוב המובייל, הבינה המלאכותית והיזמות והחוצפה הישראליות הופך אותנו טבעיים להוביל את מהפכת הצ'טבוטים".

מתעניינים בצ'טבוטים? רוצים לשמוע עוד? הירשמו כאן לכנס Chatbot 2017 של אנשים ומחשבים וקבלו 40% הנחה.

כדי לקבל את ההנחה יש להקיש את הקוד pcbot. הכנס הוא הפקה משותפת של אנשים ומחשבים וחברת Sunrize.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים