איך ניתן להגיע להצלחה בדרך קלה?

מהי תורת הנמר? כיצד ניתן להגיע באמצעותה להצלחה בחיים? ומהו החלק הכי חשוב בהתמודדות מול כל האתגרים? פלי הנמר מספר על התורה שמלווה אותו כבר שנים רבות, ושאותה הוא מעביר לאחרים

05/06/2017 11:14
יזמות דרך האוזניים. PodIT. צילום אילוסטרציה: BigStock

האורח שלי בטור הפעם הוא פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים. דיברנו בראיון על הקמת הקבוצה, תורת הנמר וכיצד ניתן להגיע באמצעותה להצלחה.

אבל עוד לפני כן, אספר לכם קצת על האיש המיוחד: פלי הנמר פלד, בשמו המלא (בתעודת הזהות!), היה עתודאי בחוג לכלכלה וסטטיסטיקה באוניברסיטת תל אביב. בסיום לימודיו גוייס לממר"ם כאיש פיתוח תוכנה, ובסיום שירותו הצבאי הצטרף לשורות יבמ (IBM) כאיש מכירות. בתפקידו האחרון בענק הכחול שימש כאחראי שיווק והדרכה, והיה זה שמזמין את הספרים לספריה של החברה. מאחר שהוא אהב כל כך לקרוא, הוא קרא כל ספר שהזמין.

אחרי 10 שנים ביבמ החליט הנמר שהוא רוצה להיות עצמאי. עקב תשוקתו לקריאה, הוא החליט לפנות לתחום ההוצאה לאור. אז הוא הציע לאשתו, בת זוגו לחיים מזה 46 שנים – דליה הקוסמת פלד – להקים חברה ביחד. לשבועון שהוציאו קראו אנשים ומחשבים – השבועון היחיד אז בתחום המחשוב והטכנולוגיה. הם התחילו כעיתון מודפס, שלימים גדל לעיתונים מודפסים רבים, וכחברה להפקת אירועים בתחום. עם כניסת האינטרנט, הקימו בני הזוג את פורטל אנשים ומחשבים, המוביל בתעשיית ההיי-טק והטכנולוגיה.

פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים (משמאל), ויוסי דהאן

פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים (משמאל), ויוסי דהאן

במהלך השנים פיתח פלי את שיטת הנמר ומלמד אותה מזה שלושה עשורים בסדנאות ברחבי הארץ – בעיקר לעובדים בחברות היי-טק. הוא גם כתב ספר על השיטה, שיצא כבר בשבע מהדורות.

בראיון מספר הנמר את סיפור הקמת קבוצת אנשים ומחשבים ופורס את משנתו, תורת הנמר, שמקנה כלים מעשיים להצלחה בחיים המקצועיים והאישיים.

"כל החיים הם אתגרים", אמר הנמר בראיון, "וזהו סוד ההצלחה: תורת הנמר מתבססת על ראשי התיבות נמרץ, מתמיד ורעיונר. החלק של המתמיד הוא הכי חשוב. אתה חייב להתמיד. אז התחלנו והתמדנו – ועובדה שאנחנו 36 שנים בתעשייה".

לראיון המלא עם פלי הנמר באתר הפודקאסט יזמות או למות לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים