תחרות שמסכמת שנה של חדשנות

דורון אמיר, אחד השופטים ב-IT Awards, מסכם את התחרות ומספר על החדשנות שהתגלתה בה מכל עבר - ותמשיך ותתפוס תאוצה בשנה הקרובה

דורון אמיר, מנכ"ל Plexivo. צילום: קובי קנטור

השנה, סיימנו את תחרות IT Awards של אנשים ומחשבים עם הישגים מרשימים ואיכות שמאיצה ומתחזקת. זהו כבוד גדול מבחינתי לנבור באוצר הפרויקטים החכמים מהמובילים בתעשייה, לראות ולבחון את המימוש של החדשנות באופן יעיל ומעשי. כל ארגון וחברה שזכו בתחרות מחזקים את ההצדקה לכך שמדינת ישראל היא מעצמת IT, שכוללת עושר טכנולוגי חסר תקדים. הקטר לא מתווכן לעצור אפילו להפסקת תה אנגלית מסורתית.

אנחנו בציפייה לכך שגם 2017 תהיה שנת חדשנות ואתגרים נוספים ומשמעותיים. הדבר מזכיר לי את לוח השנה הסיני – ב-2017 תחל שנת התרנגול – אחד היצורים הכי קולניים בטבע. השנה החדשה תהיה ללא ספק תהיה שנת הקול. החידושים יופיעו ויביאו איתם את הממשק הווקאלי, אפליקציות ואובייקטים שונים (אינטרנט של הדברים) יתחילו לציית, במשמעת לוקה בחסר, לפקודות קוליות, כמו גם לנסות לנהל שיחות אנושיות ברוח הבינה המלאכותית, שמתחילה להיות נגישה וקלילה יותר.

אם כבר הזכרתי את הבינה המלאכותית, הרי שאנשי האלגוריתמים והתוכנה כבר עובדים במרץ, ואפילו שמענו על הבמה בכנס שהעולם שייך לתוכנה. האלגוריתם הוא אמנם המפתח למענה האנושי, או בקירוב למוח האנושי, אבל ללא חומרה איכותית שיכולה להאזין לעולם הקולי, עבודתם של אנשי הפיתוח והאלגוריתמים תהיה מוגבלת – הן מבחינת סינון הרעשים, הן מבחינת המרחק והן מבחינת תנאי השטח המגוונים.

מדברים עם ה-"דברים"

אני מקווה מאוד שהמיקרופונים הנגישים והנפוצים בתעשייה יוכלו להיות איכותיים אבל גם זולים וקטנים יותר, שצורכים אנרגיה באופן מזערי יותר. עם כל הכבוד לרובוטים או ל-Bots שמתחילים להקיף אותנו, הם עדיין מתקשים לשמוע כשיש רעשי סביבה רמים או ממרחק רב. יש לי בקשה קטנה: לפני שאתם רצים לקראת התחרות הבאה, תתארו לכם עולם שבו כולם מדברים והכול מתבצע באופן טבעי. הכוונה היא לא רק לחיפוש קולי או למתן הוראות בקול – דבר שכבר התחלנו לראות. אני מצפה לראות את הגאונות שבפשטות, כמו לדבר למקרר ולשאול אותו מה העניינים.

אותו מקרר צפוי לשאול אותנו אם בא לנו משקה ועל הדרך ישלח הזמנה לפי מה שכל אחד בבית מבקש באופן קולי (בהתאם לתקציב, כמובן). ה-"דברים" יוכלו גם להודיע בעבודה שאני מתעכב ושאני כבר שולח את המאזן של השנה האחרונה במייל. הם אף ידעו לחפש, לשלוח ולהזמין דברים כאלה. לא מדובר באלגוריתמים נדירים.

הכותב הינו מנהל הטכנולוגיות הראשי של TLV Ventures, שופט בתחרות IT Awards מאז 2003. הוא מילא תפקידי ניהול ועיסוק מעמיק בטכנולוגיות מתקדמות, לצד יזמות בתחום וכתיבת מאמרים בנושאי החדשנות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים