תשתית, נראות ואבטחת רשת ב-2017

לאור אירועי האבטחה שאירעו בשנה שחלפה, ב-2017 רבים יקבלו סוף סוף את העובדה שתשתית ואבטחת הרשת יצטרכו לעבור חשיבה מחדש מהיסוד

11/01/2017 07:56
אדר אייל, מנהל פעילות איקסיה בישראל, רוסיה, טורקיה, מזרח אירופה ודרום אפריקה

לאור אירועי האבטחה שאירעו בשנת 2016, אשר הוכפלו עם שיפורים מהירים ואימוץ מחשוב הענן, שנת 2017 תהיה השנה בה רבים יקבלו סוף סוף את העובדה שתשתית הרשת ואבטחת הרשת יצטרכו לעבור חשיבה מחדש מהיסוד.

כנראה אנו נראה שאימוץ מחשוב הענן ימשיך לצמוח; נראות הרשת (visibility) לא תמשיך להיות רק בגדר אופציה; בינה מלאכותית תערער את כל המודלים של האבטחה שהכרנו עד היום; והתקפות המונעות על ידי אינטרנט של הדברים ימשיכו לצמוח.

כל המוזכר לעיל יהווה גורם מכריע לאופן ניטור, אבטחה וניהול הרשת הארגונית.

בואו נצלול עמוק יותר לתוך הפרטים ונראה מה אנו יכולים לצפות ב-2017.

עידן הענן – אינו סיפור גמור

מחשוב ענן סייע לשנות את הארגונים בחמש השנים האחרונות, אך עדיין המלאכה לא תמה. השוק מתכונן לגל שני של אימוץ הענן, כשהארגונים ממשיכים לנוע לרשתות מבוססי ענן פרטי או ציבורי. קיימת הערכה שכ-78% מהעסקים הקטנים בארצות הברית יאמצו באופן מלא מחשוב ענן עד שנת 2020.

הסיבה לכך הינה שהטמעת מחשוב ענן ציבורי, פרטי או היברידי הפכה לכלי קריטי לארגונים בכל הגדלים ובכל המגזרים. בנוסף, אימוץ של שירותים מבוססי ענן ומעבר לענן מאפשרים לארגונים לממש סקאלביליות וגמישות תוך הפחתת עלויות כבר ב-2017 ומעבר.

הגל השני של הטכנולוגיות במחשוב ענן יתמקד בניתוחים ואבטחה ויאפשר עלייה של שחקנים חדשים ורצון הולך וגובר של הארגונים לבסס את העסק שלהם בענן.

לראות אפילו יותר

בזמן שהארגונים ממשיכים את ההגירה שלהם לסביבות מבוססות ענן, הם צריכים להיות אחראים לסיכונים הקשורים לאבטחה ולשלוט בהם. לפי הסקר האחרון שערכה איקסיה, 67% מהמשיבים מטמיעים יישומים קריטיים בענן ציבורי. זה מהווה בעיה בהתחשב בכך שתפעול ארגוני תלוי בסביבת הענן שמיסודה בעלת פרצה עצומה באבטחה.

למרבה המזל, ארוגנים רבים עושים כעת את השינויים הנדרשים, ועד שנת 2018 קרוב ל-60% מכלל הארגונים יטמיעו פתרונות נראות רשת מתאימים ויחוו צמצום של כשליש מתוך כשלי האבטחה.

בינה מלאכותית משנה את כללי המשחק

בנוסף לטכנולוגיית הענן, יהיה גידול משמעותי בהשקעות בבינה מלאכותית בשנת 2017 בהשוואה ל-2016. לפי חברת המחקר פורסטר (Forrester), ההשקעות בבינה מלאכותית יצמחו ב-300% בשנת 2017.

בינה מלאכותית תספק למשתמשים ארגוניים תובנות עוצמתיות וקבלת החלטות מהירה יותר בשיווק, סחר אלקטרוני, ניהול מוצר ותחומים נוספים של העסק תוך צימצום הפער בין תובנות לפעולה.

יישומים של בינה מלאכותית באבטחה צפויים במיוחד לצבור מומנטום כצעד הגיוני הבא ולהוות בסיס למערכות שיכולות לזהות, לנתח, ללמוד ולצפות מראש איומי סייבר סקיוריטי בזמן אמת תוך התערבות מינימלית של בני אדם.

סיכוני האינטרנט של הדברים כבר לא רק מעוררים פחד

יציבות האבטחה של האינטרנט של הדברים מוטלים בספק מאז שהתקנים החכמים הראשונים הוצגו לשוק. יחד עם זאת, האינטרנט של הדברים מציע אופק הולך ומתרחב של הזדמנות שלא ניתן להתעלם ממנה הודות לבעיות אבטחה לבדם. עם מבט לתוך המגמות הנוכחיות, תכנון מעשי ויישומים מאובטחים, ארגונים יכולים לשלב את חזון האינטרנט של הדברים שלהם באמון מלא לתוך נוהלי האבטחה שלהם.

צעד זה הינו קריטי בהגנה על אינטרנט של הדברים כנגד צבאות של פורצים בעלי כוונות זדוניות. מדובר בצבא שלם של פורצים שמיום ליום נהיים גדולים יותר ופעילים יותר. הצפי הוא לראות האקרים, שממשיכים לנצל לרעה את הפגיעות של התקני האינטרנט של הדברים כדי לשגר התקפות ב-2017 וגידול באבטחת אינטרנט של הדברים כדי להתגונן מפניהם.

שנת 2017 תהיה שנה מלאה בהתחלות כשהארגונים יגיעו לבגרות בענן והאינטרנט של הדברים יהפוך להיבט מבוסס היטב של כל עסק. זה יטיב עם כל החברות להישאר בראש העקומה ולהתכונן לתפקיד שהענן והאינטרנט של הדברים ישחקו בתוך התשתיות השייכות להם.

הכותב הינו מנהל פעילות איקסיה בישראל, רוסיה, טורקיה, מזרח אירופה ודרום אפריקה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים