הבכירים מסכמים את השנה; והפעם: מולי צפריר, ראש אגף מחשוב ומערכות מידע באוניברסיטת חיפה

במסגרת סיכומי השנה של אנשים ומחשבים, מספר צפריר על התרומה של הטכנולוגיה לאקדמיה ומונה את תוכניות האוניברסיטה לשנה הקרובה

מולי צפריר, ראש אגף מחשוב ומערכות מידע באוניברסיטת חיפה. צילום ארכיון: נגב כהן יונתן

במה סייע ה-IT לאוניברסיטת חיפה ב-2016?
"במהלך 2016 הותנעו באוניברסיטה שלושה פרויקטים עיקריים, שבשלושתם מהווה מערך המחשוב קו עסקים:

דיגיטציה בניהול המחקר – האוניברסיטה השיקה במהלך השנה מערך יישומי שמספק לחוקריה מסגרת דיגיטלית תומכת בעולם המחקר. המערך, שפותח על גבי מערכת של סאפ (SAP), כלל פיתוח ייחודי של האוניברסיטה, המבצע איתור הזמנות למחקר שמתפרסמות ברחבי העולם והתאמתן לפרופילי החוקרים.

שיווק ומיצוב – ברבעון הקרוב נשיק את אתרי האוניברסיטה החדשים, בעיצוב חדשני שמשקף את השילוב המרשים של עולמות המחקר וההוראה האקדמית באוניברסיטה. אתרים אלה יספקו מענה עדכני ואיכותי לחילופי הדורות שחווה האוניברסיטה – יש לנו יותר ויותר חוקרים וסטודנטים בני דור ה-Y ומועמדים חדשים בני דור ה-Z. עולם שכולו דיגיטלי. לצד שדרוג האתרים משיקה האוניברסיטה מערך שיווקי מבוסס SAP CRM ומערכות CTI ו-BI (מבית סאפ), שיתמכו במרכז המידע המתקדם שיעמוד לרשות המתעניינים והנרשמים ללימודים באוניברסיטה.

איחוד מוסדות – במהלך השנה הוכרז שהמרכז האקדמי לעיצוב ולחינוך ויצ"ו חיפה והמכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה ישתלבו כפקולטות באוניברסיטת חיפה. מדובר בפרויקט IT משמעותי, שעיקרו איחוד מערכי ERP ומערכי הוראה, ועם השלמתו תמנה האוניברסיטה כ-30 אלף אנשי סגל וסטודנטים – גידול של כ-20%.

מהם האתגרים שלכם לשנה הקרובה?
"ב-2017 נשלב בין השקעה מהותית בעולמות הדיגיטציה והחדשנות להמשך ההשקעה בתחומי התשתיות ואבטחת המידע. הדיגיטציה תבוא לידי ביטוי הן ביישומים עצמאיים לסטודנטים ולסגל והן בהעלאת יישומים חדשניים על גבי יישומים קלאסיים של סאפ.

כמובן שבמהלך השנה נמשיך את הפרויקטים האסטרטגיים שהתנענו ב-2016, וחלקם הגדול יבוא לידי השלמה. כמו כן, נמשיך במהלך שהותנע בשנה החולפת לשדרוג שדרת התקשורת באוניברסיטה לרשת 4G ומתן מענה של 1G לכל עמדת קצה.

כמו כן, נבצע דיגיטציה של עולם ההוראה – ביוזמת אגף המחשוב ומערכות המידע יעבור כל מערך הציונים באוניברסיטה למאגר דיגיטלי שמשלב בדיקת מבחנים דיגיטלית, חישוב אוטומטי של ציוני בחינות וקורסים, ופתרונות BI, שיסייעו הן לסגל המנהלי והן לסגל האקדמי ולסטודנטים".

מהו הקשר שלכם עם סטארט-אפים?
"אנחנו נמצאים במגע עם סטארט-אפים בשני תחומים עיקריים: אבטחת המידע והדיגיטציה.

בתחום אבטחת המידע נמצאת האוניברסיטה בשיתוף פעולה ובמגעים עם כמה חברות שמתמודדות עם גילוי איומים מתקדמים ברשת – איומים שחצו את מחסומי הכניסה הקונבנציונאליים. זהו אתגר יומיומי ברשת המארחת עשרות אלפי חוקרים וסטודנטים, שבמסגרתו אנחנו נדרשים לאפשר את המחקר והלמידה יד ביד עם שמירה על זמינות הרשת והגנה על משאבי המחשוב שבה.

בנוסף, אנחנו מצויים בעיצומה של הטמעת פתרון חדשני לבדיקה דיגיטלית של בחינות מבית Tomax. פתרון זה יחליף את ההתנהלות בת עשרות השנים, הנהוגה בכל המוסדות האקדמיים, של בדיקה ידנית של מחברות בחינה".

בנימה אישית

מי אני? "מולי צפריר – בן 51, נשוי לנאוה ואבא לכפיר, שגב ושחר. תושב מודיעין".
שירות צבאי? "שירתי יותר מ-20 שנים בחיל המודיעין. בתפקידי האחרון בצבא שימשתי כראש ענף תשתיות ה-IT".
השכלה אקדמית? "אני בוגר תואר שני במדעי המחשב ותואר שני במדעי המדינה. בימים אלה אני נמצא בישורת האחרונה של לימודי תואר שני במנהל עסקים".
אני מכהן בתפקיד החל מ…? "יולי 2015".
איפה עבדתי קודם? "לפני עבודתי באוניברסיטה, שימשתי כמנהל חטיבת המערכות הארגוניות ותשתיות ה-IT בבורסה. מקום זה גם שימש כתפקיד הראשון שלי בתעשייה. למעשה, הקמתי את החטיבה. קודם להגעתי ניתנו שירותי התשתית לפי דרישה וללא ראייה והכוונה אסטרטגיים.

תפקיד זה, שהיה הראשון שלי מחוץ למסגרת הצבאית, היווה עבורי אתגר במספר תחומים ובהם התמודדות עם דרישות תובעניות לביצועים ולזמינות – רזולוציית ביצועים של פחות מאלפית שנייה לטרנזקציה ודרישה בלתי מתפשרת לזמינות של 100%. הדבר חייב התמודדות עם חוקי הפיזיקה, המון מחשבה של מחוץ לקופסה והקמת יישומים שאינם זמינים על המדף. בין הפרויקטים המשמעותיים שהובלתי: תכנון והקמת תשתיות ה-IT בבניין הבורסה החדש ובכלל זה פרויקט המעבר לבניין שבו פועלת הבורסה כיום, וכן יישום BCP מאתגר, שלשמחתי עמד בהצלחה גם במבחני אמת".

לפניך כמה תחומים בולטים בתעשייה בימים אלה. דרג את חשיבותם לדעתך, מהגבוה לנמוך.
"מוביליטי, דיגיטל, יחסי המנמ"ר והמנכ"ל, האינטרנט של הדברים, סייבר, תוכנה כשירות (SaaS), אנליטיקה, עיר חכמה, DRP/BCP ודטה סנטר מוגדר תוכנה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים