"החברות הבינלאומיות יצמצמו את מרכזי הפיתוח בישראל"

לקראת ראש השנה, בכירים בתעשייה מסכמים את תשע"ו בהיי-טק הישראלי ומעריכים מה יקרה בשנה הבאה ● והפעם: רם יוניש, סמנכ"ל השיווק והמכירות של מטריקס גלובל

רם יוניש, סמנכ"ל השיווק והמכירות של מטריקס גלובל

כיצד אתה מסכם את השנה בהיי-טק הישראלי?
"ההיי-טק ממשיך לצמוח ולגייס. סטארט-אפים רבים מגייסים בסיבוב A, מתחילים לגדול ומחפשים עובדים מצוינים בהתמחויות מאוד ממוקדות, לצד שמירה על התקציב, שלא יישרף כולו על הגיוס. בהתאם, הרבה חברות שמגיעות להיקף של 20-30 עובדים משלבות, בצד גיוס פנימי נקודתי, הרחבה על בסיס פתרונות OffShore או NearShore. המגמה הזו מביאה לגידול משמעותי בפעילות שלנו במזרח אירופה. בשורה התחתונה, השוק ממשיך לגייס עובדים מצוינים בארץ ובהיקפים גדולים בחו"ל".

מה צפוי לנו בשנה הבאה?
"המשך מגמת הצמצום בפעילות מרכזי הפיתוח הגלובליים בישראל, כי היא הופכת להיות יקרה מדי עבור חברות. כמו כן, אנחנו צפויים לראות יותר ויותר מרכזי פיתוח שיגיעו להיקף של 50 איש ויחפשו פתרון NearShore. דוגמה טובה שכבר קיימת היא פרויקט תלפיות – נשים חרדיות בהיי-טק. יהיו גם כאלה שיחפשו OffShore במזרח אירופה – פתרון שהחברות הישראליות מאוד אוהבות. חשוב לציין שגם במזרח אירופה, ובעיקר באוקראינה, כבר יש תחרות משמעותית על עובדים טובים".

את מי היית מכתיר כאישיות או חברת השנה בתעשייה?
"אמנה שלושה שמות: הראשון הוא שגיא שליסר, יזם ומנכ"ל TabTale, שהיה מנהל הטכנולוגיות הראשי של סאפיינס. הוא הקים ב-2009 את TabTale – חברה שמפתחת משחקים לילדים. בשנה האחרונה היא התברגה כאחת מחברות המשחקים המצליחות ביותר בעולם ומדורגת במקום התשיעי במספר ההורדות ב-Appstore וב-Google play, עם יותר ממיליארד הורדות. החברה מונה כיום יותר מ-250 איש וכוללת פעילות גדולה בישראל, במזרח אירופה (בעיקר מקדוניה וסרביה), סין וארצות הברית.

השנייה היא Datorama – חברה שמתעסקת בתחום ה-Ad marketing ועשתה השנה קפיצה מדהימה בהיקפי הפעילות, הלקוחות והגיוסים. לחברה כ-14 אתרים בחו"ל והיא ממשיכה בגידול מרשים.

השם השלישי הוא יובל טל, יזם ונשיא Payoneer. הוא מוביל את החברה בדרך בטוחה להפוך להיות הדבר הבא בשוק הפינטק העולמי. אני משוכנע שבמהלך השנה הקרובה נשמע הרבה מאוד חדשות מעניינות בקשר ל-Payoneer".

מה אתה מאחל לתעשייה לשנה הקרובה?
"אני מאחל לקטרים של השוק המקומי להמשיך לשעוט, שנראה הרבה יותר שילובים של אוכלוסיות מהפריפריה בהיי-טק – זהו הפתרון המקומי היחיד לענות על הצרכים ההולכים וגדלים של השוק בארץ – ושנדע לשמור על צניעות מרהיבה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים