הכנסת היא פני האומה? תלוי את מי שואלים

הנה לכם אפליקציה שמיועדת קודם כל ובעיקר ל-"עכברי הכנסת" - אלה שמעניין אותם לפרטי פרטים מה קורה בפרלמנט שלנו ● האם הם ייהנו ממנה? זו כבר שאלה אחרת לגמרי

עכשיו באפליקציה. כנסת ישראל

יותר מפעם אחת שמעתם בצורה כזו או אחרת, את המשפט "הכנסת היא פני האומה", או – "תסתכלו עליהם תראו אותנו".

לא, כנראה שלא. אתם צודקים.

ביום שנגיע למשפטים הללו אולי נבין למה בדרך כלל במקומותינו לאחרונה, כשמדברים על חברי כנסת יש הרבה אנשים שיעקמו את הפה שלהם בגיחוך עצוב, בעוויה שאומרת איך אחד כזה או אחת כזו מצאו את דרכם להיות מנבחרי האומה. בתלות במחנה, הימני או השמאלי, תמיד גם ימצאו אלו שמצביעים עליהם כרוקדים על הדם, ככאלה שאכפת להם רק הכסא שלהם, ומעבר לכך לא ממש רואים אותך ממטר. אפילו מפחות.

אבל אסור להכליל, כי בסופו של דבר יש עבודה רבה בכנסת שמתרחשת בכל יום. נכון, אפשר לא לאהוב, אפשר לא להסכים, אבל ביום יום, גם כשאף חבר כנסת ו/או שר בממשלה לא רצים למושך בעט או מחזיק מצלמה כזה או אחר, נעשים דברים ברחבי הבניין – וזה אומר בעיקר בוועדות הממונות השונות.

עכברי כנסת

אז איך גורמים לציבור לדעת מה קורה? יש אפליקציה לזה. כלומר, עכשיו יש אפליקציה לזה. יותר נכון, היא יצאה להשקה רכה לפני כשלושה חודשים ועכשיו סוף סוף אומרים שהיא קיימת באופן רשמי. קוראים לה "כנסת ישראל" וזו אפליקציה שמיועדת קודם כל ובעיקר לאלו שאפשר להגדיר אותם כעכברי כנסת – אלה שמעניין אותם מה קורה בדיוני הוועדות, מה קרה באירוע רשמי אחר או כזה של הכנסת.

אז נתחיל ונאמר קודם כל שאיננו יודעים כמה הכנסת השקיעה באפליקציה הזו, אלפי או עשרות אלפי שקלים, אבל המראה שלה וההתנהגות שלה, לא תואמים את התקנים שנמצאים בבסיס של כתיבת אפליקציות מודרניות.

קחו למשל את נושא התפריט הראשי. כיום רגילים המשתמשים לבצע החלקה מצד ימין של המסך, עבור משתמשי עברית, כדי לפתוח את התפריט הראשי או לפחות תפריט שרלוונטי למסך בו נמצאים, וכן אנו מצפים שהתפריט ישתנה בהתאם למסך בו נמצאים או לפחות שיהיה תפריט משנה שיספק פונקציות מתאימות. אבל ב"הכנסת" יש תפריט אחד בלבד שמופיע בכל העמודים והוא לא משתנה.

כך לדוגמה, אחת האפשרויות היא לראות מיהם האנשים שמרכיבים את הכנסת ה-20, אבל יש רק סדר אחד: אלף-בית. סליחה, אבל אחד הדברים הנדרשים ביותר היא שתהיה אפשרות לסדר את הרשימה גם לפי מפלגות, שתהיה אפשרות לראות מי מחברי הכנסת נמצאים בממשלה, ומכיוון שיש גם רצון להנגיש את הוועדות, אז למה גם לא לסדר לפי וועדות, או לפחות להוסיף לעמוד של כל חבר באיזה וועדות הוא חבר עם קישור שיאפשר לעבור לדף הוועדה?

כנסת נכבדה

עמוד הבית, שמופיע כמה שניות לאחר שתמונה וסמל הכנסת ממלאים את המסך, דווקא מסודר היטב עם שלוש החדשות האחרונות מוצגות כסיפורים ראשיים שעוברים ביניהם בהחלקת אצבע, ולחיצה עליהם מציגה את הסיפור המלא. מתחת מוצגות עוד כמה כותרות של "החדשות" לפי סדרת תאריכים, ויש גם את דף הודעות הכנסת שמסודר לפי סדר תאריכי עם תקציר של כל הודעה ועם לחיצה שמעבירה להודעה המלאה. שוב, גם כאן הורגש חוסר האפשרות למיין את ההודעות לפי המקור שלהן, כלומר לפי וועדות, מה שכמובן יכול לעזור מאוד גם ללוביסטים מתחילים, לא שהם צריכים אפליקציה כדי לדעת מה קורה, נכון?

אפשר גם לבקר בדף הוועדות כשלחיצה על שם ועדה מציגה את שמות החברים. כאן דווקא יש קישורי מידע נכונים: לחיצה על שם חבר ועדה מעבירה לדף הפרטי שלו ברשימת חברי הכנסת. אז למה לא לספק את ההיזון הזה רק בכיוון אחד? בכל דף ועדה מוצגים תאריכי הישיבות הבאות, ויש אפשרות אפילו לראות את סדר היום המתוכנן לכל ישיבה. כאן דווקא כן אפשר גם לראות את חדשות הוועדה באופן מסודר, ושוב נשאלת השאלה, למה הנגישות הזו מוצעת רק כאן ולא בדפים אחרים שניתן היה לשער שידרשו את הקישוריות הזו.

יש עוד דברים שלא אהבנו, כמו האיטיות המאוד מוגזמת של האפליקציה גם בחיבור 4G מלא, וזה כנראה בגלל שהתרגלנו לקבל הכל מיד, בלחיצה ולא לחכות שנייה או שתיים, או שלוש ואפילו ארבע. אבל משהו שכן אהבנו זה האפשרות לקבל התראות מהוועדות החביבות עלינו, ומדובר בהתראות שמאפשרות לראות, ברגע שהן זמינים, את מסמכי סדר היום ומסמכי הישיבה עצמה. נחמד.

יש גם עמוד שמוקדש לילדים, שכולל קישורים לכל פרקי הסדרה "כנסת נכבדה" שהופקה עם הטלוויזיה החינוכית, אבל זה מיותר. זה ממש לא המקום. אם כבר תשקיעו באפליקציה שמיועדת רק לילדים? יש עוד כמה דברים לראות ולפגוש באפליקציה הזו, ואם הכנסת ממש מעניינת אתכם אז כן, זה מקור מידע טוב, אבל הביצוע, לדעתנו, רחוק מלהיות טוב ומושך, במיוחד אנשים מזדמנים כמוני.

ועוד הערה אחת קטנה. מכיוון שמדובר בגוף הכי ציבורי שיכול להיות, אנחנו חושבים שלמרות שאחוזי השוק שלה קטנים, היה צריך להכין גרסה גם ל-Windows Mobile. תייקו את זה היכן שהוא.

להורדה לאנדרואיד לחצו כאן.
להורדה ל-iOS לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים