מייקל דל רוצה להיות האמזון של הענן הפרטי וההיברידי

המיליארדר שרכש את EMC הבין שבמקום להתחרות בתחומים שבהם שולטת אמזון ללא עוררין, כדאי לחברה הממוזגת להסתער על שוק שאין בו שליטה יחידה - ושנמצא בצמיחה גדולה

האם החברה הממוזגת תוביל את שווקי הענן הפרטי וההיברידי?

רק לפני שלוש שנים, העתיד של דל (Dell) היה עגום. הסיבה לכך הייתה הירידה במכירות המחשוב האישי. אחרי שנים שבהן המכירות של דל לא הרקיעו לשחקים, בלשון המעטה, שנים שבהן היא ערכה ארגון מחדש וביצעה פיטורים – החברה יצאה מהבורסה ועברה לבעלות פרטית.

בפברואר 2013 החליטה הנהלת דל למכור את החברה למייסד והמנכ"ל, מייקל דל, ולקרן ההשקעות הפרטית סילבר לייק (Silver Lake), תמורת 24.4 מיליארד דולר, ולהפוך אותה לחברה פרטית. מאז הבהיר דל שאין לו רצון לפעול כחברה ציבורית.

לאור הירידה העקבית בביקוש למחשבים אישיים, מאז שהפכה לחברה פרטית שינתה דל את המיקוד שלה ומיצבה עצמה כשחקנית שפועלת בכלל עולמות ה-IT, לרבות בתחומי האחסון ואבטחת המידע. הרכישה של EMC צפויה לסייע לה לפעול בצורה נרחבת יותר בעולם המחשוב הארגוני.

הענן – הפלטפורמה החיונית ביותר בעולם ה-IT

עסקת הענק שהוכרזה אמש (ד') – הגדולה ביותר אי פעם בהיסטוריה של ה-ICT – הופכת את החברה הממוזגת לספק הגדול ביותר של חומרה ותוכנה המשמשות לבניית רשתות מחשוב ענן. אלה מאגדות אחסון, אפליקציות, בסיסי נתונים ורכיבים נוספים – בדטה סנטר הארגוני ומחוצה לו.

הענן הוא בימינו הפלטפורמה החיונית ביותר בעולם ה-IT ובאינטרנט. את תחום הענן הציבורי מובילה זה שנים אמזון (Amazon), עם AWS. ענקית המסחר ברשת מציעה עשרות שירותים מבוססי ענן – לחברות ולגופים ממשלתיים ברחבי העולם. שירותים אלה הניבו לה בשנה שעברה מכירות של 10 מיליארד דולר – נתון המהווה כעשירית מסך מכירות הענקית. ככזו, אמזון אוחזת בנתח של כשליש משוק מחשוב הענן הגלובלי, כאשר אחריה משתרכות מיקרוסופט (Microsoft) עם Azure, יבמ (IBM), גוגל (Google) ו-Salesforce. הנתח המצטבר של כלל המתחרות הבולטות של אמזון יחדיו עומד על מעט יותר מחצי מזה שלה.

כניסה לניהול תשתיות המידע – במלוא העוצמה

במהלך הרכישה של דל את EMC נכנס מייקל דל לעולם ניהול תשתיות המידע במלוא העוצמה. הוא רכש את המובילה העולמית בתחום האחסון, אשר לה תוכנות אחרות הקשורות לתחום. דל הופכת לשחקנית חשובה בתחום שירותי הענן הפרטי ובן הכלאיים (ההיברידי). לדברי ראג' ט'נגאבלסאמי, סגן נשיא SSA – חברה המתמחה במיזוגים ורכישות בעולם ה-IT, "אמזון ומיקרוסופט הקשו מאוד על חברות כמו דל, HP ואורקל (Oracle) להיכנס למחשוב הענן. אבל, על אף שמצבן של AWS ו-Azure בענן יציב למדי, יש חברות ותעשיות שלא ששות לשים מידע רגיש על עננים ציבוריים".

כך, נוצר מצב בו ארגונים שלא רוצים, או לא יכולים, מטעמי רגולציה, לשים את המידע הארגוני שלהם על ענן ציבורי פונים לזה הפרטי. אמזון היא לא שחקן גדול בעולם הענן הפרטי ועם הרכישה שהוכרזה אתמול, דל צפויה להיות שחקנית חשובה בתחום. או, כפי שכינה אותה האנליסט: "האמזון של העננים הפרטיים וההיברידיים".

על פי גרטנר (Gartner), שוק הדטה סנטרים העולמי – שכולל בתוכו את השרתים, האחסון והרישות – צפוי לצמוח ולעמוד ב-2018 על 156 מיליארד דולר. מדובר בגידול משמעותי, של כמעט שליש (31%), לעומת תעשייה שגלגלה 119 מיליארד דולר ב-2013. כמו כן, עד לעוד שנתיים צפוי הענן הציבורי לגדול ב-22% ולעמוד על 60 מיליארד דולר. אלא שהענן הפרטי גדל מהר יותר, ככל שחברות הולכות ומשדרגות את הדטה סנטרים המיושנים שלהן. לפי חברת המחקר, מ-2013 ועד 2018 יצמח שוק הענן הפרטי ב-32% ל-45 מיליארד דולר.

החברה החדשה שהוכרזה אתמול בעקבות רכישת הענק תכסה את כל תחומי המחשוב הארגוני – בין חומרה לתוכנה, שירותי ענן ואינטגרציה, וכל מה שביניהם. הלקוחות הארגוניים יעבדו מול חברת ענק גלובלית, המספקת את כל צרכי המחשוב שלהם, מקצה לקצה.

לדברי ט'נגאבלסאמי, "לחברות חומרה יש יתרון טבעי באספקת שירותי ענן פרטי ופנימי – כי הן יכולות להעביר לשם את הלקוחות הקיימים שלהן". לכן, עולה שבתחומי הענן הפרטי וההיברידי אין מובילי שוק. נראה כי עילת הרכישה של מייקל דל את EMC היא רצונו להוביל שוק צומח זה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים