אולימפיIT: והפעם – עם גיל דודקביץ', מנכ"ל ושותף מייסד של חברת StartApp

לרגל האולימפיאדה, ביקשנו מבכירים בתעשייה שישתפו אותנו בענפי הספורט האהובים עליהם ובשיאים שראויים לציון לדעתם - במשחקים האולימפיים ובענף הטכנולוגיה ● והפעם: מהאצן הכי טוב על המסלול ועד ה-"אצנית" הכי טובה בעולם הטכנולוגיה

גיל דודקביץ', מנכ"ל ושותף מייסד של StartApp. צילום: Reiss Studio

איזה ספורט אולימפי אתה אוהב?
"ריצת 100 מטר, ללא ספק. זהו ענף הספורט היחיד שבו כל המאמץ וההכנות שלפני התחרות באים לידי ביטוי בפחות מ-10 שניות. האדרנלין בשיאו".

מה היה לדעתך רגע השיא באולימפיאדות לאורך השנים?
"בהמשך לחיבתי לריצת 100 מטר, רגע השיא מבחינתי היה באולימפיאדת בייג'ינג 2008. זו הייתה הפעם הראשונה שבה אצן אחד – יוסיין בולט – הצליח לשבור שלושה שיאי עולם במהלך אולימפיאדה אחת. הכוונה היא לשיאים בריצות 100 מ', 200 מ' ומרוץ שליחים".

איזו חברה היא בעיניך "חברת השיא" בהיי-טק העולמי, שראויה למדליית הזהב?
"יבמ (IBM) היא אצנית המרתון הטובה ביותר בעולם ההיי-טק. זו חברה שבאופן עקבי, לאורך כל שנות קיומה, ממשיכה לצמוח, להתפתח ולהתחדש, והיא מהווה חוד החנית בעולם הטכנולוגיה".

איזו המצאה או התפתחות בתחום המחשוב היא המצאת או התפתחות השיא?
"יש שתי התפתחויות כאלה: המצאת ה-PC הייתה הצעד הראשון בהנגשת המחשב להמונים. עד לפיתוח ה-PC, מחשבים נמצאו בסביבה עסקית בלבד ומאז הוא הפך לנחלת הכלל. כך גם הטלפון הסלולרי – מאז פיתוח iOS הפך הטלפון הסלולרי לנחלת הכלל באופן שכל אדם, ללא קשר לגיל או מעמד, יכול ליהנות מחוויית משתמש נוחה, קלה ונעימה".

אילו שיאים אתה מאחל לתעשיית ההיי-טק לשבור?
"עולם הטכנולוגיה שובר שיאים על בסיס יומיומי. דוגמאות לכך הן חברות כמו אובר (Uber) ו-Airbnb. שתיהן מספקות שירותי השכרה (מוניות ודירות, בהתאמה), אבל אין בבעלותן אפילו נכס אחד. השאיפה הגדולה שלי היא שתהיינה חברות שתצלחנה ותצמחנה בסדר גודל של אלה שהזכרתי, אבל שתתמקדנה בפיתוח של מוצר או שירות בתחומים כמו בריאות, שיפור איכות החיים ומאבק בעוני".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים