חינוך טכנולוגי, אילן רמון וחללית שהגיעה מסעודיה לחיפה

"צריך לקחת ילדים בתחילת דרכם ולהלהיב אותם למדע ולטכנולוגיה, שאם לא כן - לא נשיג את המטרה: שמירה על היתרון היחסי האיכותי של ישראל", אמר אלי שרמייסטר, מנכ"ל מוזיאון מדעטק בעיר הכרמל

אלי שרמייסטר, מנכ"ל מוזיאון מדעטק בחיפה. צילום: איל אמיר

מהו תפקיד החינוך למדע ולטכנולוגיה, בין היתר על ידי ביקורים במוזיאונים רלוונטיים, עבור ההיי-טק הישראלי, ובמה הוא יכול לעזור לפתרון בעיית המחסור במהנדסים בארץ?
"אני מאמין שהתרבות שלנו תלויה ברוח ובלכידות של החברה הישראלית ולא פחות מזה – בשמירה על היתרון היחסי האיכותי בתחומי המדע והטכנולוגיה לטובת הצרכים הביטחוניים של המדינה, תוך שמירה על הכלכלה המשגשגת בישראל.

אנחנו צריכים לוודא שיהיו לנו חתני פרס נובל גם בעוד 20-30 שנים, כמו גם מורים למדעים, חוקרים, מדענים, רופאים ומהנדסים. אנחנו, במוזיאון מדעטק, רואים בזה שליחות וחלק מהמאמץ הלאומי. מדברים על המחסור מהנדסים, אבל חסרים גם מדענים ומורים למדעים. צריך לקחת ילדים בתחילת דרכם – בבתי ספר תיכון, בחטיבות ביניים, בבתי ספר יסודיים ובגני ילדים – ולהדליק אותם. בלי ההתלהבות הזו לא נשיג את המטרה".

השבוע חנכתם תערוכה חדשה – המדריך לגלקסיה. מה ייחודה?
"כשמה כן היא – עוסקת בחלל ובגלקסיות. מדובר בחלק מתכנון ופיתוח של תערוכת חלל קבועה, שתכיל הסברים בסיסיים על החלל, מערכת השמש ואמצעי תצפית לחלל. המרכיב השני בתערוכה הוא הנדסת חלל ויישומי חלל. והשלישי – הסיפור הישראלי, שהוא מאוד חזק גם ביישומים וגם בהנדסה. כמובן, כחלק מזה יש את סיפורו של האסטרונאוט הישראלי אילן רמון. זאת תוכנית תלת שנתית, שנשלים אותה בתוך שנתיים-שנתיים וחצי, בסיוע אלאופ, אלביט, סוכנות החלל הישראלית ומשרד המדע, הטכנולוגיה והחלל.

במקביל להשקת החלק הראשון של תערוכת הקבע, הקמנו תערוכה זמנית שתוצב במדעטק במשך כחצי שנה, שמכילה מוצגים טכנולוגיים שקשורים לחלל, כגון סימולטור טיסה.

המוצג המוביל בתערוכה הזו הוא תא פיקוד של החללית אקסקליבר-אלמז מסדרת קוסמוס, שטסה לחלל פעמיים במבצע סודי בתקופת ברית המועצות. התא פתוח ואפשר להיכנס אליו ליהנות ולהצטלם. פרט מעניין הוא שהחללית אלינו היא הגיעה בעזרת אל על מבריסל, לאחר שהייה של מספר חודשים במוזיאון מדע בערב הסעודית".

מיהם המבקרים במוזיאון?
"מדי שנה יש לנו יותר מ-300 אלף מבקרים חופשיים ובנוסף, כ-75 אלף ילדים שמגיעים במסגרת מערכת החינוך להדגמות מדעיות. יש לנו 15 אולמות הדגמה ומעבדות בכימיה, פיזיקה, רובוטיקה, סביבה וביולוגיה, וגם מעבדה הגדולה מסוגה למטרות חינוכיות קהילתיות בעולם לעיצוב דיגיטלי והדפסה תלת ממדית. אנחנו המוזיאון הלאומי למדע, טכנולוגיה וחלל, והכוונה שלנו היא להרחיב את העיסוק שלנו בחלל".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים