האינטרנט של כל הדברים יוצר מהפכה לאדם

עד היום, אנשים דיברו האחד עם השני והעבירו מידע באמצעות האינטרנט ● מעתה, מיליארדי מכשירים ברשת יתחילו גם הם "לדבר" בינם לבין עצמם - ואיתנו, בני האדם ● חלק א'

מוטי סדובסקי, מנכ"ל DSC. צילום: קובי קנטור

אנו נמצאים בתחילתו של עידן חדש שיהווה מהפכה בחיי הפרט וביכולת של ארגונים להפיק תובנות ולספק פתרונות ושירותים המותאמים היטב לצרכי לקוחותיהם.

העידן החדש הזה נקרא IOE (ר"ת Internet of Everything), ובעברית – האינטרנט של כל הדברים (אנשים, מכשירים והתקנים – Devices).

מהי אותה התפתחות המאפשרת קיומה של מהפכת האינטרנט של כל הדברים?

● התפתחות טכנולוגית המאפשרת מחשוב עתיר ביצועים, אחסון מידע BigData (מידע מכל סוג, בכמויות ענק, במהירות ובאיכות), רשת אינטרנט מהירה ויציבה המנוהלת ללא אלמנט מרכזי מגביל ומאפשרת לכולם לדבר עם כולם, יכולת לחבר כל מכשיר לרשת ולתת לו כתובת IP באמצעות כרטיס זול וקטן, התפתחות עולם הסנסורים ועוד.
● ירידת חסמים לחיבור כל Device ברשת באמצעות קביעת תקינה ורגולציה, לצד שיפורים משמעותיים בהורדת הקרינה, מהירות הרשת, והגנת הסייבר.
● ירידה דרמטית של מחירי המחשוב ואחסון המידע, ירידת מחיר הסנסורים, ה-Devices (חיבור שעלה עד לא מזמן עשרות דולרים, מחירו היום עשרות סנטים), ועוד.

מומחי חברת הייעוץ גרטנר (Gartner) מעריכים כי כבר היום ישנם כ-6.1 מיליארד Devices (מכשירים) המחוברים לרשת, ובכל יום מצטרפים כ-5.5 מיליון מכשירים חדשים!

האינטרנט של הדברים. אילוסטרציה: BigStock

האינטרנט של הדברים. אילוסטרציה: BigStock

מהות המהפכה של האינטרנט של כל הדברים

עד היום אנשים דיברו האחד עם השני והעבירו מידע באמצעות רשת האינטרנט. מעתה מיליארדי מכשירים ברשת יתחילו גם הם "לדבר" בינם לבין עצמם ועימנו בני האדם. מהפכת האינטרנט של כל הדברים תאפשר לנו לקבל שירותים בצורה אוטומטית, שירותים שעד היום יכולנו רק לחלום עליהם, ושישנו את חיינו מקצה לקצה.

השירותים החדשים לאדם בעידן האינטרנט של כל הדברים

כמעט בכל תחום בחיינו עליו נחשוב, מהפכת האינטרנט של כל הדברים תשפיע עלינו האנשים ותשנה את האופן בו אנו מתנהלים.

להלן מספר דוגמאות המשפיעות על האדם מקבל השירות:
● רפואה: מחשוב לביש המגיב מיד לשינוי במדדים כגון רמת הסוכר, דופק, לחץ דם וכו', ושולח לנו התראה עוד בטרם הרגשנו בדבר. במקביל תישלח הודעה אוטומטית גם למרכז רפואי היכול לתת לנו עזרה ראשונה מהירה, ולהציל חיים.
● עיר חכמה: דיווח לנוהגים על רמזורים תקולים ופקקי תנועה מתהווים, דיווח בזמן אמת על תקלות באספקת מים, דיווח ממצלמות המפוזרות בעיר על בעיות שונות, וכו'.
● תחבורה: הרכב מתריע על חום חריג במנוע, מצב ואיכות השמן, ובעצם כל תקלה שהיא. ההתראה תימסר הן לנו הנהגים והן למוסך שידריך אותנו מה לעשות.  עידן האינטרנט של כל הדברים מאפשר לנו להיגמל מ"טיפולי 15 אלף" יקרים במוסך, ולהיכנס לתחנת שירות קרובה רק להחליף שמן, כשאיכותו או כמותו יורדת מתחת לקו אדום שנקבע. המערכת גם תדווח לנו היכן תחנת השירות הקרובה אלינו.
● הבית החכם: המקרר יודיע על המזון שהוצא ממנו במהלך השבוע ויבצע אוטומטית הזמנה ברשת השיווק המתאימה, הוא גם יתריע על אי-תקינותו עוד לפני שהמזון התקלקל, הברז ינטרל עצמו בעת זיהוי דליפת מים ויסגור את האספקה לבית, מכונת הקפה תודיע למרכז שירות על תקלה ואלו יבצעו תיקון מרוחק או יציעו לנו מועד לביקור טכנאי עוד בטרם זוהתה התקלה על ידינו, ועוד.


בכל תחום בחיינו יהיה ניתן לבצע שינוי שיחסוך לנו עלויות , ישפר את הבריאות, את השירותים שאנו מקבלים ויהפוך תהליכים מורכבים לקצרים ואוטומטיים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים