"לא משנה אם מדובר באישה או גבר – בסוף מסתכלים על הרמה המקצועית שלך"

ניבין עזיזה, בת 23 מהכפר דבורייה שבגליל, זכתה להיות העובדת ה-150 שהושמה בעבודה מקצועית מטעם ארגון צופן, ששם לו למטרה לחבר בין ההיי-טק הישראלי לחברה הערבית

ניבין עזיזה באירוע לציון השמת העובד ה-150 מטעם ארגון צופן

ספרי על עצמך.
"אני עדיין לומדת, ולפני סיום התואר התחלתי לעבוד. העבודה הראשונה הייתה באמצעות צופן, שעזרו לי להשתלב בגליל סופטוור (Galil Software)".

ספרי על פעילותך בעמותת She Codes.
"אני מנהלת כבר יותר משנה וחצי סניף של She Codes באוניברסיטת חיפה. סניפים של הארגון קיימים בכל האוניברסיטאות וגם בחברות היי-טק גדולות. המטרה של העמותה היא לקדם נשים בהיי-טק ולהגיע ל-50% נשים בתעשייה. העמותה מקיימת מפגשים שבועיים, שמגיעות אליהם נשים שבאות ללמוד דברים חדשים או להשתלב באחד ממסלולי הלימוד שיש לנו, ויש כאלה שעובדות על פרויקטים משלהם ורעיונות משלהם. מלבד המפגשים האלה מתקיימות גם הרצאות שאנו מארגנות בנושאים של הכנה לקריירה, וגם הרצאות של נשים שהתקדמו בתחום ההיי-טק ובאות לספר את סיפורן ולעודד את המשתתפות".

איך את רואה את המצב שלך כאישה בתחום ההיי-טק ובמיוחד כאישה ערבייה בישראל?
"מבחינתי המצב לא פשוט, בעיקר כי קשה למצוא עבודה בצפון, למרות שזה לא בלתי אפשרי. אני מאמינה שלא משנה אם מדובר באישה או גבר, כי בסוף מסתכלים על הרמה המקצועית שלך. לתחושתי, לא חשוב המגדר שלך, או אם את אישה או ערבייה – אם תוכיחי את עצמך אין סיבה שלא יקבלו אותך. יש נשים רבות החושבות שהמגדר שלהן עשוי להפריע, אבל כל אחת צריכה להאמין בעצמה והיא יכולה לעשות הכל, ואין סיבה מגדרית שתפריד בינה ובין המטרות שלה".

ובכל זאת, הרגשת את הקושי להיכנס לעולם ההיי-טק?
"בתור אישה ערבייה, ללא רקע תעסוקתי, זה היה לא פשוט עבורי להיכנס לעבודה בתחום ההיי-טק. אבל מהרגע שפניתי לצופן, אנשי הארגון לא הפסיקו לתמוך בי ולהאמין בי. בזכותם מצאתי עבודה, ואני שמחה שזה בגליל סופטוור".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים