הצטיינות היא הגעה אל המטרה בנחישות – ולא לשכוח גם לחלום

ד"ר עדי קפליוק עמד בראש פורום המנמ"רים ברשויות המקומיות מהקמתו ● על פעילותו הציבורית כיו"ר לשעבר של הפורום הוא יקבל מגן הוקרה מיוחד במסגרת כנס CIO Road Map

ד''ר עדי קפליוק, ראש התוכנית, לשעבר מנמ''ר עיריית גבעתיים והיו''ר היוצא של פורום המנמ''רים ברשויות המקומיות. צילום: קובי קנטור

הצטיינות עבורי היא הצבת מטרה, יעדים להגעה למטרה וזאת בנחישות ובהתמדה – ואפשר גם לחלום.

לפני 22 שנה הגעתי לשלטון המקומי בעיריית גבעתיים ולפני 11 הוקם פורום מנהלי מערכות המידע כאיגוד מקצועי, ובראשו עמדתי מהקמתו ועד פרישתי. הגעתי מהתעשייה הצבאית ממפעל בטחוני מסווג שבו רמת הטכנולוגיה ומערכות המידע היו גבוהות מהמקובל.

בשלטון המקומי מצאתי מערכות מידע בסיסיות, בעיקר לתחום הגבייה והכספים. המושג מנמ"ר לא היה מוכר. בספר התפקידים של השלטון המקומי לא היה תפקיד אחד בתחום מחשוב ומערכות המידע, ונושא של מערכות מידע לא היה על סדר היום – לא בשלטון המקומי ולא בשלטון המרכזי.

כיום בשלטון המקומי מערכות מידע רבות ומגוונות, לכל תחומי העיסוק של הרשות המקומית, שבלעדיהן לא ניתן לתת שירות, לא ניתן לנהל ולא ניתן לקבל החלטות.

בדרך לעיר החכמה

ישנם מנמ"רים ברשויות (לא לכולן בעיקר לערים) ולאחר הליך ארוך הייתי שותף פעיל להגדרת שישה תפקידים בתחום מחשוב ומערכות מידע בספר התפקידים של השלטון המקומי.

נושא מערכות המידע בשלטון המקומי נמצא היום על סדר היום גם בשלטון המקומי וגם בשלטון המרכזי. זאת בכנסים, ימי עיון, השתלמויות, הופעה בכנסת, בוועדות משותפות למשרדי ממשלה ועוד.

אין היום ויכוח שהממשל הזמין נמצא בשלטון המקומי ואזרח מגיע למשרדי העירייה ולא פונה למשרדי הממשלה (בעיקר בחינוך, רווחה, הנדסה).

השלטון המקומי נמצא בדרכו לעיר החכמה, מעטות הרשויות שמסוגלות להגיע לעיר החכמה והן הגדולות, החזקות ובמרכז. זהו הפער הדיגיטלי שאותו הדגשתי בבמות שונות, וללא עזרה ממשלתית יתקשה השלטון המקומי להגיע לחזון העיר החכמה.

להישאר עם החלום

לסיכום אסכם את אמונתי בהצגת הדילמה הבאה:

אנו אנשים מצליחים, נוסעים בלילה גשום וקר במכונית הספורט הדו-מושבית החדשה שלנו, שומעים מוסיקה ונהנים מהחיים הטובים. לפתע אנו רואים רכב תקוע. אנו עוצרים ורואים שם את הבוס שלנו, אישה מאוד חולה ובחורה יפיפייה. אנו בדילמה, יש לנו מושב אחד, את מי ניקח? את הבוס המסמל את העושר וההצלחה? את האישה החולה המסמנת אילו אנשים ערכיים אנחנו? או את הבחורה היפה המסמלת את החלום? אני אבחר לתת את המפתחות לבוס שייקח את האישה החולה לבית החולם ולהישאר עם החלום.

ד"ר עדי קפליוק, יקבל ב-23 במאי במסגרת כנס CIO Road Map של אנשים ומחשבים מגן הוקרה מיוחד על פעילותו הציבורית כיו"ר לשעבר של פורום המנמ"רים בשלטון המקומי, ועל פעילותו הציבורית למען המנמ"רים ברשויות. ד"ר קפליוק מרצה כיום במרכז האקדמי פרס ברחובות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים