Brave: מסיר מכשולים מהדרך לביצוע מהיר יותר

ברנדן אייך, המנכ"ל לשעבר של מוזילה, מפתיע עם דפדפן חדש שחוסם פרסומות ומעקב אחרי הרגלי גלישה ● כך הוא יוצר גישה מהירה יותר ברשת, המשתפת את כל המאפיינים המדליקים של Link Bubble

נראה אם יש לכם אומץ. דפדפן Brave

מה הייתם חושבים שיעשה מישהו שכמעט כל חייו פועל בסביבת קוד פתוח, והחליט לצאת לדרך עם פרויקט חדש? במה דעתכם הייתה משתנה או מתחזקת אם הייתם יודעים שבמשך שנים הוא היה מנכ"ל של ארגון שמפתח דפדפן בקוד פתוח? כן, כנראה שהייתם מנחשים שהוא היה פשוט הולך ופותח חברת סטארט-אפ משלו שתפתח דפדפן חדש או אחר בקוד פתוח. במקרה של ברנדן אייך, זה נראה אפילו מובן מאליו, ו-Brave Software שהקים אכן מייצרת דפדפן, ולכל סביבות המחשוב והסלולר כמעט.

אייך הקים ב-1998 את ארגון מוזילה (Mozilla) יחד עם מישל בייקר. הוא זה שהמציא ופיתח למעשה את ה-JavaScript בימים בהם עוד עבד ב-Netscape, והוא שימש ב-2014 פחות מחודש כמנכ"ל מוזילה, תפקיד אליו מונה לאחר כעשור כמנהל הטכנולוגי של הארגון שעומד מאחורי הדפדפן פיירפוקס (Firefox), ופרש אחרי שנחשף כי תרם כספים לארגון בקליפורניה שמטרתו הייתה למנוע נישואים חד-מיניים במדינה.

להבטיח גלישה מהירה ובטוחה יותר

אבל כיום כאמור הוא מצטעצע עם דפדפן חדש, בשם Brave איך לא, ובעזרת הכספים שגייס להקמת החברה גם רכש את Link Bubble, דפדפן אחר שיועד לשוק האנדרואיד, שמאפשר לטעון ברקע אתרים שמוצגים כבועות על המסך וכך הם עולים במהירות כשלוחצים עליהם, וגם מאפשרים מעבר קל ומהיר בין אתרים לאחר פתיחת הדפדפן. אבל תכונה זו קיימת כרגע רק עבור הדפדפן בסביבת האנדרואיד שלו, ולא בסביבת ה-iOS, והמטרה הראשית שלו היא להבטיח גלישה מהירה ובטוחה יותר.

דפדפן חדש. ברנדן אייך, המנכ"ל המתפטר של מוזילה. צילום: דארסי פדילה, ויקיפדיה

וכעת – דפדפן חדש. ברנדן אייך, המנכ"ל המתפטר של מוזילה. צילום: דארסי פדילה, ויקיפדיה

כדי לעשות זאת, עוזר Brave להיפטר מכל הדברים שמציקים לגולש ומפריעים לו לגלוש באופן חלק ומאובטח באתרים. מזה זה גלישה חלקה ונקייה? בעברית צחה, וגם בשפות אחרות, מדובר קודם כל בחסימת מודעות. כן. במקרה של Brave – ברירת המחדל, שפעילה מרגע שמפעילים אותו, היא מודעות בחוץ.

בהיבט האבטחתי מדובר בהפעלה כברירת מחדל של שתי אפשרויות חשובות: מצב מניעת מעקב בו הדפדפן מונע עלייה של משאבים שמטרתם לעקוב אחרי הרגלי הגלישה של המשתמש, וגלישה אוטומטית באמצעות HTTPS שיותר בטוח מ-HTTP. עוד דבר קטן חכם יחסית שעשו יוצרי הדפדפן, הוא שההגדרות החשובות הללו, שכמובן ניתנות לשינוי בהזזת כפתור, לא מתגלות מיד כשנכנסים לתפריט ההגדרות, כך שמשתמש הדיוט לא ישנה אותן בטעות. רק מי שילחץ על הכפתור More בהגדרות יגיע לקביעות שקשורות לאבטחת הגלישה ולהופעת או אי-הופעת המודעות באתרים.

לשלוח קריאות מבלי לצאת לדפדפן

עוד דבר מעניין הוא שבהגדרות ניתן לקבוע דפדפן גיבוי שמופעל כברירת מחדל עבור אפליקציות שמותקנות בטלפון ויודעות לשלוח קריאות לקישורים בכוחות עצמן מבלי לצאת לדפדפן. באופן לא מפתיע, שגם מראה שככל הנראה איך לא מביט אחורה בזעם, פיירפוקס הוא דפדפן ברירת המחדל בסביבת האנדרואיד. למעשה, בתפריט הדפדפן עצמו, שמופיע בצד ימין למעלה ברגע שנכנסים לאתר, אפשר תמיד לבחור להציג את האתר גם בפיירפוקס. אפשר גם לדרוש שהאתר יוצג בגרסה השולחנית שלו, אבל היי, מי רוצה לראות גרסה שולחנית במסך בגודל שלא עולה על 6 אינץ'? בשביל זה קיימים כיום נושאי הנגישות והתגובתיות באתרים.

עוד נחמד, הוא השימוש בייצוג של האפליקציה בפס ההתראות העליון של המכשיר. האייקון של הדפדפן אמנם אינו מופיע, אבל החלקה כלפי מטה מגלה את השורה שלו שבה יש אפשרויות שתלויות במצב הדפדפן ובסביבת מערכת ההפעלה: האחת מאפשרת, אם הוא פתוח ברקע, לסגור את כל הקישורים. במקרה של גרסת האנדרואיד, אם הדפדפן סגור והבועות של האתרים מופיעות על המסך, אפשר להסתיר אותן עד שממש רוצים לגלוש לשתף אותן עם אחרים. באופן טבעי יש עוד כמה אפשרויות שקשורות רק לסביבת האנדרואיד, אבל הן בעיקר קשורות לקוסמטיקה של הדפדפן ולא לתפעול העיקרי שלו.

מה שמעניין הוא שלעומת הרבה מאוד חברות שמתעסקות בתחום הזה, ב-Brave לא מסתפקים רק ב-iOS ובאנדרואיד, והם כבר פועלים במרץ לבניית גרסאות שולחניות לכל סביבות העבודה: Windows, MacOS ו-Linux.

להורדה עבור iOS מגרסה 8.2 ומעלה לחצו כאן.
להורדה עבור אנדרואיד מגרסה 4.1 ומעלה לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים