אל תוותרו – יש מי שיגן לכם על הסמארטפון

Avast Mobile Security היא אפליקציה חינמית שתבצע במכשירכם סריקה כוללת, תזהה חיבורי WiFi ספק בטוחים, תציע שירותי App Locking ו-Call Blocker - וזה רק על קצה המזלג ● שימו עין

Avast Mobile Security

אחד ההיבטים בהם הקפידו תמיד לחנך את משתמשי המחשבים האישיים, באשר הם, הוא לא לוותר על תוכנת אנטי-וירוס. במשך זמן רב ההיבט הזה הוגדר כעניין של חינוך. אמנם חינוך לשימוש, אבל חינוך לכל דבר, ועוד בתקופה בהם הרושעות והנוזקות השונות היו מעט עדינות יותר מאלו שמציפות כיום את השוק.

כיום, כשהטלפונים החכמים מחליפים עבור רבים כמעט לחלוטין את הצורך להשתמש במחשב אישי, לא מפתיע ששוב צריך לחנך את הדור מחדש, ובמיוחד את אלו שמשתמשים במכשירים שמבוססים על מערכת ההפעלה של גוגל (Google). מי שלא משתמש באפליקציית אבטחה כזו או אחרת מסכן את המכשיר והמידע שלו, ובאופן הולך וגובר, ולא צריך להיות חכם גדול כדי להבין את זה: כבר מספיק אנשים הורידו אפליקציות חוקיות לכאורה רק כדי לגלות, לדוגמה, שהמכשיר שלהם נפל קורבן לאפליקציית כופר (Ransomware).

ל-Avast יש קשר ישיר לעולם המחשוב "הישן". יישום האנטי-וירוס החינמי שלה היה מותקן במחשבים רבים, ורבים הם המשתמשים שהסתפקו במה שיש לתוכנת החינם להציע. גם בתחום האנדרואיד הציעה החברה במשך זמן רב אפליקציה חינמית לצד אפליקציה בתשלום שעשירה בתכונות שלא נמצאו בגרסת החינם, תחת השם Avast Mobile Security.

המסך ייצבע באדום ויציג אזהרה

אך לאחרונה נפל דבר: החברה החליטה לוותר על גרסת הפרימיום, או נכון יותר, הפכה אותה לחינמית תוך שהיא מוציאה מהתמונה את הפיירוול ומד השימוש ברשת שהיו בעבר בגרסה המלאה – התכונה הראשונה בגלל שלא עבדה במכשיר שלא עבר "רוט", והשנייה כי כמעט ולא הייתה בשימוש.

האפליקציה מלאה כעת בפרסומות, אך הן לא מפריעות לשימוש השותף וגם לא לממשק הנקי, החלק והכל כך אינטואיטיבי. כך המסך הראשי מאפשר לעבור בקלות, ברירה שמאלה/ימינה בין האפשרויות השונות, כשהראשי היא כמובן סריקה של המכשיר, דבר שהמשתמשים מתבקשים לעשות מיד עם ההפעלה הראשונה של האפליקציה. כמו במחשבים, הסריקה בודקת את כל האפליקציות המותקנות בטלפון, ואף מציגה את שמות הקבצים לצד אנימציה נחמדה.

המסך השמאלי ביותר מאפשר להתקין עוד אפליקציות של Avast שמשלימות את יריעת האבטחה והשימושיות במכשיר, כולל אפשרות להתקנת מנהל סיסמאות, ואפליקציה לעזרה במקרה של גניבת המכשיר.

מסך אחר מאפשר לבחון את אפשרויות ה-WiFi שמוצעות בסביבה, כשבמקרה של חיבור פתוח שאינו דורש סיסמה המסך ייצבע באדום ויציג אזהרה. לכאורה אלמנטרי, אבל אני מבטיח לכם שמשתמשים רבים עד היום לא מבינים שהתחברות לרשת פתוחה, שכל אחד יכול להתחבר אליה, מסכנת אותם ובמיוחד בשלב בו מעבירים נתונים מהמכשיר לרשת. Avast לא תמנע את ההתחברות, אבל כאמור, היא כן תספק אזהרה ויזואלית.

כדאי וראוי להשאיר אותה פועלת ברקע

המסך המעניין ביותר הוא מסך הכלים (Tools). הוא קודם כל מספק שני כלים מאוד חשובים למשתמשים, לפחות למתקדמים. הראשון הוא App Locking, כלי שמאפשר לנעול אפליקציות כך שניתן יהיה להפעיל אותן רק לאחר הכנסת הסיסמה המתאימה. השני הוא Call Blocker שמאפשר לחסום שיחות באלגנטיות. אפשר גם בתפריט הזה לבחור לראות מה ההרשאות שיש לכל האפליקציות המותקנות במכשיר, כשבמסך שמפרט את הנתונים עבור כל אפליקציה ניתן גם לבחור להסיר אותה.

אבל כמובן שהאפשרויות הכי מעניינות נמצאות בתפריט ההגדרות, ובמיוחד תחת האפשרות Protection – בה, כברירת מחדל, כל האפשרויות כמעט פעילות וזה כולל אפשרות לקביעת סריקה אוטומטית במועדים מוגדרים, הגנה נגד קבצי רושעות שכבר הותקנו בטעות במכשיר כמו גם אפליקציות מאותו סוג וכן הגנה נגד איומים ברשת, אך במקרה הזה רק עבור מספר מצומצם של דפדפנים, כולל כרום (Chrome) של גוגל, אבל לא הרבה יותר. במקרה שמרגישים שהאפשרויות האלו מעמיסות קצת על פעילות הטלפון, אפשר לוותר על חלק מהן בקלות.

למרות הכתוב בסיום הפסקה לעיל, Avast Mobile Security היא אפליקציה שלא ממש מעמיסה על המכשיר, לא בהיבט של הרצת אפליקציות במקביל ולא בהיבט של העמסה על הסוללה באופן שיגרום לה להתרוקן במהירות, כך שכדאי ואף ראוי להשאיר אותה פועלת ברקע.

אם עדיין לא הצטיידתם באפליקציה למניעת "זיהומים" במכשיר האנדרואיד, תנו לאפליקציה הזו הזדמנות. ואם לא, בחרו אחת אחרת שתגן על המכשיר.

להורדה מ-Google Play לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים