ארגונים, אל תיתנו לטכנולוגיה לחסום את החלומות שלכם

הטכנולוגיה יכולה לסייע בהפיכת הרעיונות לפיתוחים ממשיים - תלוי איך משתמשים בה ● מנכ"לים, מנמ"רים וסמנכ"לי שיווק דנו בנושא בכנס KickOff 2016, והסירו את המחיצות ביניהם

משתתפי הפאנל. מימין: שלמה שמאי, הפניקס; שלומי אנג'י, אלקטל-לוסנט ישראל; עדית שרויטמן, החברה המרכזית למשקאות קלים; גיא ריצ'קר, פריוריטי; גילי שלזינגר, One1; אשר רשף, לאומי קארד; רן עציוני, ארקל; ונדב טוביאס, נוטניקס. צילום: קובי קנטור

כנס KickOff 2016 של אנשים ומחשבים, שנערך באחרונה, אירח על במה אחת מנכ"לים ומנמ"רים של ארגונים מובילים במשק הישראלי. במסגרת האירוע נערך שיח מעמיק ומרתק של מנכ"לים בכירים במשק, שדיברו על טכנולוגיה בכלל ועל IT בפרט, והגדירו במדויק מה הם מצפים מהמנמ"רים שלהם.

במרכז האירוע נערך טקס הענקת אותות הצטיינות למנכ"לים שאותרו על ידי ועדת איתור בראשותו של אבנר שטראוס, מנכ"ל שטראוס אסטרטגיה. לצד הטקס נערכו שני פאנלים: הראשון אירח את המנכ"לים הזוכים או נציגיהם, שענו על השאלה "איפה ובמה נשקיע את המשאבים שלנו בטכנולוגיה ב-2016". בפאנל השני ישבו מנמ"רים ונתבקשו להשיב לשאלת מנחה הפאנל, רונן זרצקי, סמנכ"ל הטכנולוגיות של ישראכרט, כיצד הם מתכוונים להגשים את החלומות של המנכ"לים שלהם.

בפאנל השני לקחו חלק עדית שרויטמן, סמנכ"לית הטכנולוגיות של החברה המרכזית למשקאות קלים; סיגלית שביט, מנמ"רית ECI; רן עציוני, סמנכ"ל שרשרת אספקה ומערכות מידע בארקל; שלמה שמאי, סמנכ"ל מערכות המידע של הפניקס; נדב טוביאס, מנכ"ל נוטניקס (Nutanix) ישראל; גילי שלזינגר, סמנכ"לית השיווק של One1; גיא ריצ'קר, סמנכ"ל המכירות של פריוריטי (Priority); שלומי אנג'י, ה-CTO של אלטקל-לוסנט (Alcatel Lucent) ישראל; ואשר רשף, סמנכ"ל הטכנולוגיות הפורש של לאומי קארד.

"האג'יליות – לא נחלת ארגוני הגוגל בלבד"

אנג'י היטיב לתאר את המציאות הקיימת בשוק. "מצד אחד דורשים מאנשי הטכנולוגיה לפרוץ את גבולות הדמיון אבל מצד שני, התקציבים שמעמידים לרשותנו, המנהלים, מבוססים על תוכניות שמשמען להמשיך לעשות את הכול אותו הדבר", אמר. "אם תסתכלו על התשתיות של מרבית הארגונים, תראו שהן דומות. מנמ"ר של רשת קמעונאית יכול לעבור מחר לעבוד בבנק, ולהיפך. כולם אותו הדבר, שום דבר לא השתנה, ועם כל הכבוד למנמ"רים, אנחנו עדיין משרתי טכנולוגיה".

אולם, למרות זאת, הוא סבור שאסור למנמ"רים לוותר ושעליהם להביא לכך שהטכנולוגיה לא תהיה חסם בשינויים שארגונים צריכים לעבור. לדבריו, "מי שחושב שהאג'יליות היא נחלתם של ארגוני הגוגל (Google) בלבד – טועה". הוא היפנה את תשומת לב המשתתפים לכך שארגוני ענק מסורתיים מעולם הפיננסים, למשל, השתנו, אימצו טכנולוגיות חדשות, שברו מוסכמות ונחשבים למצליחים. "הארגונים האלה יצאו מהקופסה ולקחו לעצמם את החירות לא להיות כבולים לספק אחד ולתפיסה אחת", אמר.

טוביאס התייחס גם הוא לשבירת מוסכמות ולחשיבה קצת שונה. לדבריו, "ה-Big Data נתפס כדבר מובן מאליו, כחלק מחיי היום יום של הארגונים. נוטניקס שמה אותו במוקד הפעילות מול הארגונים, תוך שהיא מביאה את התפיסה החדשה שאומרת: 'תפסיקו להשקיע בתשתיות ובשרתים, תשקיעו באפליקציות'".

רונן זרצקי, סמנכ"ל הטכנולוגיות של ישראכרט. צילום: קובי קנטור

רונן זרצקי, סמנכ"ל הטכנולוגיות של ישראכרט. צילום: קובי קנטור

שרויטמן ציינה בדבריה בפאנל שהדבר הכי חשוב שהיא לקחה מהכנס הוא הסרת המחיצות בין סמנכ"לי השיווק וסמנכ"לי הטכנולוגיה, או המנמ"רים. "בעבר זה לא היה כך ומערכת היחסים בין שני בעלי התפקידים הייתה אמירת שלום במסדרון ותו לא", אמרה. "בגלל הטכנולוגיה ומאחר שהמנמ"רים ומנהלי השיווק הבינו שהם תלויים זה בזה, מערכת היחסים הדוקה יותר ומבוססת על שיתוף פעולה".

שביט אמרה כי "החיבור בין הטכנולוגיה לעסקים בארגונים הוא מובן מאליו. ECI היא חברה שפונה לעסקים והפתרונות שלה מבוססים על טכנולוגיה שמסייעת לתת שירות. לכן, המודעות לטכנולוגיה בארגון גבוהה ביותר".

עציוני ציין כי פרויקטי IT בארקל הם תהליכים חוצי ארגון. "לכל הצוותים שלי יש אחריות מלאה מטעם ההנהלה לנהל את הפרויקטים שנועדו לשרת את כל המנהלים", ציין. הוא הוסיף כי מנהלי הארגון מבינים את החשיבות של השימוש בטכנולוגיה, כמו למשל BI . "זה חלק מהתרבות הארגונית אצלנו", אמר.

"בלאומי קארד אין את המושג פרויקט IT"

רשף ציין כי "אצלנו, בלאומי קארד, אין מושג כזה ששמו פרויקט IT. כל פרויקט הוא של החברה כולה. אין משחקי כוחות, אין אגו. לארגון יש מטרה וככה זה עובד 16 שנים".

שלזינגר סיפרה על המיזם החדש של One1, שמחבר בין סטארט-אפים ללקוחות החברה בשוק הארגוני שמחפשים חדשנות ופתרונות שיקדמו אותם בשווקים התחרותיים בהם הם פועלים. "יצרנו מעגל של Win-Win", אמרה, "וההיענות מדהימה. חודשיים מאז הכרזת המיזם קיבלנו פניות מ-80 סטארט-אפים ועם 20 חתמנו על שיתוף פעולה".

ריצ'קר ציין שהפלטפורמה של פריוריטי משלבת מזה זמן רב מחשוב ענן. לדבריו, היא מסייעת לארגונים להיכנס לעולם החדשנות וליישם דברים חדשניים כמו דיגיטל והאינטרנט של הדברים.

הוא הוסיף תובנה חשובה לפיה הענן הוא תשתית שמאפשרת לארגונים לממש את דרישת ההנהלות להתייעלות ולחיסכון, ולהיות גמישים וחדשניים.

השורה התחתונה: כנס KickOff 2016 הביא להסרת החומות שעדיין נשארו בארגונים בין אנשי הטכנולוגיה לאנשי הביזנס, ויצר מסגרת של שיתוף פעולה הדוק ומחייב בין המנמ"רים למנכ"לים. מי שקצת מכיר את השוק הארגוני יודע שזה ממש לא מובן מאליו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים