הכיוון: הוצאת פעילות הדטה סנטרים למיקור-חוץ

מגמת העברתם של חדרי המחשב לחברות חיצוניות בלטה ב-2015 וצפויה לבלוט עוד יותר ב-2016 ● רוני שדה, מנכ"ל MedOne - מהחברות הגדולות בתחום - מסביר על המגמה

רוני שדה, מנכ"ל MedOne

2015 הייתה שנה שבה החלה להסתמן מגמה ברורה: ארגונים רבים החליטו להעביר את מרכזי המחשוב שלהם לדטה סנטרים גדולים ברחבי הארץ. על פי התחזיות, המגמה הזו תואץ ב-2016.

שני מניעים מרכזיים מביאים את הנהלות הארגונים לשנות את מדיניותם, לאחר שעד כהם העדיפו לנהל את חדרי המחשבים שלהן "בתוך הבית". אחד מהם הוא הגידול המהיר בהיקפי המידע שהארגון צריך לשמור – עובדה שמצריכה השקעות גדולות בהרחבת הדטה סנטרים, כלומר: טיפול בענייני נדל"ן, שאף פעם לא זולים ולא תמיד זמינים, במיוחד אם החברה מעתיקה את מקום פעילותה. המניע השני הוא הגנה על המידע בצורה המיטבית האפשרית מפני אסונות, תקלות או מצבי חירום.

להערכה אופטימית זו שותף רוני שדה, מנכ"ל MedOne, אחת החברות הוותיקות בישראל בתחומי שירותי האירוח, הגיבוי והאחסון למגזרים שלמים במשק. "בעבר, הלקוח הארגוני היה מוציא את סביבת הגיבוי שלו החוצה ואילו מערכות ה-IT היו נשארות אצלו", אמר שדה בראיון לאנשים ומחשבים. "כיום המצב משתנה: הלקוחות מבינים את היתרונות שבהעברת מערכות ה-IT לגורם חיצוני, מקצוען, וכמובן עושים בנוסף את החישובים הכלכליים. ארגון שמעביר את הפעילות שלו למרכזי מחשוב חיצוניים לו מחזיר את ההשקעה בתוך פחות מחמש שנים. אולם, החלטה להעביר את הדטה סנטר החוצה מהארגון היא הרבה יותר מחישובים כספיים".

קצת על MedOne

MedOne מפעילה שני מרכזי מחשבים גדולים, תת קרקעיים, בטירת הכרמל ובפתח תקווה. בסך הכול, הם משתרעים על שטח של 10,000 מ"ר. "כאשר ארגונים שוקלים לאן להעביר את הדטה סנטר שלהם, הם בוחנים האם הוא עילי או תת קרקעי", ציין שדה. סיבה נוספת שמביאה ארגונים להעביר את מרכז המחשוב שלהם ל-MedOne היא, לדבריו, איום הטילים, שהולך והופך מוחשי יותר ויותר בשנים האחרונות.

שדה אמר כי "הדטה סנטר התת קרקעי שלנו ייחודי בישראל, גם ביחס למתקנים של מתחרים, שאולי הם תת קרקעיים אבל בנויים על שטחי חניונים לשעבר".

ל-MedOne יש כ-100 לקוחות מהגדולים במגזר העסקי. באתר החברה מצוטט שי בסון, משנה למנכ"ל ומנהל חטיבת הטכנולוגיות והמשאבים במגדל חברה לביטוח, שאמר כי "מתקני האירוח (של MedOne – י"ק) נותנים מענה לדרישה הגוברת – הבטחת המשכיות עסקית והגנה על מערכות המידע בסטנדרטים הגבוהים ביותר". רועי ברוכים, מנהל התשתיות של מימון ישיר, מצוטט אף הוא באתר החברה באמרו: "הוצאת ה-DR החוצה התגלתה כאפשרות חסכונית יותר ובטוחה יותר".

תקן ארבע תשיעיות

שדה אמר כי שני המתקנים של החברה מעניקים מגוון שירותים ללקוחות, החל משירותים בסיסיים כמו שטחי רצפה ומיזוג אוויר, וכלה באבטחה פיזית ובהשכרת עמדות עבודה לארגונים שחייבים להמשיך לתת שירות ללקוחות גם בשעת חירום. אלה שולחים לדטה סנטרים של MedOne צוותי עבודה, שמאפשרים את המשכת הרציפות העסקית של הארגון.

הוא ציין ש-MedOne מעניקה ללקוחות את תקן השירות הגבוה ביותר בעולם – ארבע תשיעיות. "המתחרים שלנו מפרסמים שהם שואפים לתקן זה, אבל MedOne הייתה הראשונה ליישם אותו בארץ והיא אף די חלוצה בכך בעולם", הוסיף.

"אחד הדברים המאפיינים את התקן הזה הוא זמן שיא במושגים ישראליים של המשך פעילות ללא חשמל. אצלנו הוא עומד על 72 שעות. מאחורי זה יש השקעה אדירה בתשתיות, בעמודי חשמל ועוד", אמר.

שדה מנהל את MedOne מזה כשש שנים. הוא החליף את ערן ברק, שכיום מנהל מיזמי דטה סנטרים. MedOne היא החברה שהפעילה את הכבל התת ימי הראשון בישראל, אולם מ-2006 היא עוסקת אך ורק בעולם הדטה סנטרים.

לאור האיומים המתרחבים, החברה מיפתה את רשת הכבישים בישראל ואת אזורי הנגישות השונים, ציין שדה. היא לקחה בחשבון בתהליך לקחים מאירועים גדולים בעולם, כגון אסון התאומים או אסונות טבע, שבהם לקוחות לא יכולים היו להגיע למתקני הגיבוי שלהם – בגלל סגירת כבישים, חסימות או הרס מוחלט. שדה העדיף לא להרחיב את הדיבור על כך כי "אלה נושאים שנמצאים ברמה הלאומית. יש כמובן דברים שהם כוח עליון, אבל יש פעולות שונות שמאפשרות להיערך לתרחישים כאלה ומוטב שלא לחשוף אותן".

בימים אלה פועלים אנשי MedOne על מנת לשכנע לקוחות ארגוניים גדולים להעביר באמצעותה חלק מהיישומים שלהם לענן. לדבריו, המהלך מתאפשר בזכות הסכם שנחתם עם Dimension Data, שהיא האינטגרטור הגדול בעולם שמספק שירותי ענן כמוצר מדף, עם דרישות ותקני האבטחה הגבוהים ביותר.

"בדקנו לאורך זמן אפשרויות רבות, כולל הקמת ענן משלנו, אבל לאחר שמיפינו את הסיבות שארגונים לא מעטים חוששים לעבור לענן, החלטנו ללכת על פתרון מוכח בכל העולם – כמובן, עם התאמה אלינו", ציין שדה. "הלקוח מנהל את היישומים שלו, דרכנו, כלומר – הוא לא עובר על האיסור להוציא מידע מישראל, ובד בבד נהנה מרשת בינלאומית מאובטחת ומגובה. למעשה, הפכנו להיות המטריקס של הענן".

השורה התחתונה: התרחבות היקפי המידע, הצורך בשדרוג חדרי המחשב והתגברות האיומים הפנים ארגוניים והכלל ישראלים מביאים פריחה מחודשת לשוק הדטה סנטרים, במיוחד לאלה שמבטיחים הגנה תת קרקעית משביעת רצון ומשכיחת דאגות מהמנמ"רים.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יאיר

    רועי ברוכים לא עובד במימון ישיר כבר 5 שנים. קצת עדכון...

אירועים קרובים