הבנק שצועד לפני הזמן

חנוכת הסניף הדיגיטלי של הפועלים הוכיחה כי אנשי הבנק חצו רף טכנולוגי נוסף ● על הלקוחות לדעת שעוד ועוד בנקים יהפכו בקרוב לדיגיטליים ועל הבנקים להתכונן לדרישות הלקוחות הדיגיטליים

הסניף הדיגיטלי של בנק הפועלים. צילום: פלי הנמר

לאחד הבנקים הגדולים הייתה פעם סיסמה "הבנק שצועד עם הזמן". מי שהגיע ביום שלישי השבוע לחנוכת הסניף הדיגיטלי הראשון של בנק הפועלים יכול היה להיווכח שהבנק הזה צועד במידה רבה לפני הזמן.

המבנה המושקע והיפה ברחוב אבן גבירול בתל אביב מזכיר הכול חוץ מאשר סניף בנק. אין בו אשנבים ואין בו כיסאות עליהם יושבים הלקוחות וממתינים בתורים ארוכים. במבט ראשון נדמה לך שנכנסת למרכז מבקרים שמציג לך את עולם המחר הדיגיטלי. סיור קצר באולם רחב הידיים מציג לנגד עיני המבקר אביזרים דיגיטליים ומרהיבי עיניים שבנגיעה קלה הם מספקים ים של מידע, אפשרויות ואפילו פעולות.

כל כניסה של לקוח לסניף יוצרת התראה בשעון החכם של אפל (Apple), שמצוי אצל אחד מששת הבנקאים הדיגיטליים שמאיישים את הסניף. הבנקאי ניגש אל הלקוח, כאשר את הפגישה אפשר לקבוע לפני הכניסה לסניף, ומלווה אותו בפעולות שהוא רוצה לעשות: החל ממידע, הפקדה או משיכת כספים, באמצעות הטלפון הסלולרי וחתימה דיגיטלית חכמה, וכלה בפעולות ייעוץ והכוונה.

הטכנולוגיה והמחשוב הן ליבת הפעילות של כל מוסד פיננסי. אבל סיור בבנק הדיגיטלי, עם החללים והאווירה המיוחדת שהוא משרה, מראה כי אנשי חטיבת הטכנולוגיה של הפועלים, בראשותו של אבי כוכבא, חצו כאן רף גבוה נוסף. לכן, אך טבעי שהם היו כוכבי האירוע.

אלא שמבחנה של כל טכנולוגיה, מאתגרת ככל שתהיה, הוא באימוצה על ידי המשתמשים, במקרה זה לקוחות הבנק. הלקוחות מקבלים פה משהו שעדיין לא קיים בעולם הבנקאות הישראלית, אבל עליהם לדעת שבתוך זמן קצר, מפת סניפי הבנקים בארץ תשתנה ורבים נוספים יעברו דיגיטציה, לא רק בבנק הפועלים. גם בבנקים האחרים שוברים את הראש בימים אלה כיצד לפתח את הבנקאות הדיגיטלית ואיך לאפשר ללקוח לעשות בסניף הדיגיטלי את מה שהוא עושה בסניף הפיזי.

בנק זה הרי עסק רציני, החשבונות של הלקוחות הם לא עניין לניסויים טכנולוגיים. זה לא עוד גאדג'ט או אפליקציה, אלא משחק בחיים האמיתיים. קצב האימוץ של הדברים הנפלאים שהבנק יציע ללקוחותיו הדיגיטליים תלוי בשני דברים: מידת הפשטות שהמערכות החכמות תשדרנה להם ומידת האמון של הלקוחות. לא כל חובב ומאמץ טכנולוגיה יודע להפעיל את כל המערכות או להוריד אפליקציות. הוא עדיין צריך את העובד הנאמן של הסניף שיתמוך בו.

כאמור, הדבר השני הוא מידת האמון של הלקוחות בחידושים, עד כמה הם יחושו שהבנק הדיגיטלי אמנם חוסך להם זמן וטרחה, מאפשר להם לדעת יותר ולשלוט טוב יותר על חשבונם ואולי גם ליהנות מהנחות ומבצעים.

חנוכת הסניף משולה לשלב בתוכניות ההישרדות: השבט (הטכנולוגי) אמר את דברו, עכשיו צריכים להוכיח השחקנים שהמהפכה הבנקאית של המחר אמנם ממשיכה אצלם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים