הדרך לנהוג בטוח

תמיד חלמתם על מוצר שפותר את תופעת היסח הדעת תוך כדי נהיגה? ● אריאל שפירא מצא לכם אותו

מציעה פתרון לבעיה חשובה מאוד שמסכנת אלפי אנשים בכבישים. RayGo

כולנו מכירים את הבעיה של שימוש בטלפון הסלולרי ובאפליקציות שדורשות מבט וקריאה, תוך כדי נהיגה. מחקרים אומדים את היקף התופעה בכ-50% מאוכלוסיית הנהגים, המסכנים את עצמם ואת סביבתם ברשלנות מודעת.

אתם כבר יודעים לזהות את הנהגים שעסוקים בנייד בזמן הנהיגה לפי התנודות שלהם ימינה ושמאלה ומהמרים על החיים שלהם, אבל גם של אחרים.

סרטון ההסבר של החברה

RayGo עוסקת בדרך כלל בטכנולוגיה למכשירים ניידים לעיוורים, אולם הפעם היא יצאה בקמפיין גיוס המונים למוצר חדש, שמשתמש בטכנולוגיה הזאת ומאפשר שימוש בנייד תוך כדי נהיגה. המכשיר בעל חמישה כפתורים מורכב על ההגה ומאפשר שליטה מלאה בטלפון. כל זאת מבלי להוריד את הידיים מההגה ואת העיניים מהכביש, עם אפליקציה ייעודית נלווית שמפשטת את השימוש ומאפשרת אינטראקציה קולית אינטואיטיבית ופשוטה לשימוש.

על פי החברה, המוצר פותר את תופעת היסח הדעת תוך כדי נהיגה על ידי טיפול בכל שלושת המרכיבים של הבעיה: הסטת המבט, הורדת הידיים מההגה וחוסר תשומת הלב לכביש. הטכנולוגיה מאםשרת הפעלה מלאה של מכשיר הטלפון החכם מבלי להסתכל עליו.

מיכאל וקולנקו, המייסד של פרויקט ריי, מספר: "פתרנו שני דברים מורכבים בעבודתנו עבור אנשים לקויי ראייה. הראשון, והבולט במיוחד, הוא הממשק הייחודי 'ללא מבט', שתמיד מעורר קריאות התפעלות מאנשים הנחשפים אליו לראשונה. השני, והחשוב יותר, הוא היכולת לתרגם את המרחב הגרפי של המסך, אותו אנשים רואים ומבינים בשבריר שנייה, למחווה קולי מהיר, פשוט ומהודק. אלמנטים אלה, שמייחדים את הטכנולוגיה שלנו, אפשרו את פריצת הדרך ומקוריות הרעיון במוצר לנהגים".

חוות דעת

RayGo מציעה פתרון לבעיה חשובה מאוד, שמסכנת אלפי אנשים בכבישים.

ישנם מספר פתרונות לרכב שמציעים מסכים או שיקופם על גבי החלון הקדמי, שאמורים לעזור להגן על בטיחות הנוהגים, אך פתרון זה עלול שלא להתאים בישראל לאור השמש החזקה שיש לנו.

השימוש בפתרון קולי מתקדם מאוד בשנים האחרונות והופך להיות כלי יעיל, שלא בדומה ליכולות שהציג שיצא לפני כעשור. השימוש בפתרון קולי נעשה גם בעברית ומהווה פתרון נוח ובטיחותי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים