אולימפיאדת מסכי הבית

יש לכם טוויטר? התקבלתם ● צביקה קצבורג עושה היסטוריה קטנה במדור ועל הדרך מוכיח איך תוכלו ללמוד הרבה דברים רק מצילום מסך הבית שלכם ● מוכנים? מתחילים

בואו לחקור את מסך הבית שלכם. #Homescreen

במדור האפליקציות השבועי הנוכחי שלי, אני עושה היסטוריה קטנה: בשורות הבאות אתם עומדים לקרוא על אפליקציה שמיועדת למשתמשי iPhone בלבד, ורק הם. למה? כי במקרה יצא לי להיחשף אליה, ובמקר היכולת ילבדוק אותה, ומדובר ביותר מאשר אפליקציה שמופעלת במכשירים הניידים מבית אפל (Apple). למעשה, לאחר הפעלה קלה שלה במכשיר, את רוב ה-"שעשועים" מציעים באתר האינטרנט של האפליקציה.

לאפליקציה קוראים Homescreen# והתנאי היחיד להפעלתה הוא שיש לכם חשבון בטוויטר (Twitter). למה? כי ככה החברה החליטה וככה היא גם מסדרת את הנתונים שעולים באתר שלה, כלומר – על ידי שימוש בשם המשתמש שלכם בטוויטר. כך גם אין צורך ברישום נוסף לאתר שלה.

אבל קצת קפצתי קדימה. מה עושה האפליקציה הזו? היא עושה במכשיר שלכם דבר פשוט מאוד: מצלמת את מסך הבית הראשי שלכם, זה שמופיע כשלוחצים על הכפתור שמתחת למסך. אחרי שהיא מצלמת את תמונת המסך היא מבקשת מכם להעלות אותה לטוויטר. אם אתם מאשרים, התמונה מועלית גם לאתר הבית של Homescreen# וניתן למצוא אותה שם תחת שם המשתמש שלכם בטוויטר. למשל, אם שם המשתמש שלכם באתר הציוצים הוא PCCPCC, תמצאו את תמונת המסך שלכם בכתובת homescreen.is/PCCPCC.

העלינו את מסך הבית שלנו. מה הלאה? מה מיוחד בהעלאת תמונת מסך בית לאינטרנט? ובכן, לא מדובר רק בהעלאת תמונה. בזמן שהאפליקציה הכינה את תמונת המסך שלכם היא בעצם סרקה אותו ובדקה אילו אפליקציות נמצאות בו, ממש הכינה רשימת אפליקציות.

רשימת האפליקציות הזו משמשת את החברה כדי לספק מגוון סטטיסטיקות לגבי היישומים שמותקנים במסכי הבית שמועלים באתר שלה. בעמוד הראשי תראו את מסכי הבית האחרונים שהועלו. לחיצה על תמונת מסך פותחת אותו בגדול ואז מתחילה החגיגה: הצבת סמן "העבר" מעל אייקון של אפליקציה, ולא משנה אם הוא מוצג בפני עצמו או שהוא נמצא בתוך קבוצה עם אפליקציות אחרות, תראה לכם, באחוזים, בכמה מבין מסכי הבית האפליקציה הזו מותקנת.

לחיצה על האייקון תציג מידע הרבה יותר מקיף, מעבר לאחוזים ולתיאור קצר של האפליקציה, וכמובן גם קישור להורדתה ב-AppStore. בדף זה כבר ניתן לראות עם אילו אפליקציות אחרות היא נמצאת בתיקיות או בדף הבית, ולקרוא מידע על אנשים שהעלו את דף הבית שלהם עם האפליקציה הזו. ניתן גם לראות מי מהם זוכה להרבה עוקבים בטוויטר.

בכל דף כזה אפשר ללחוץ על כל אייקון, של אפליקציה או של אדם, כדי לעבור לדף המסוים ששייך אליו: דף פירוט במקרה של אייקון של אפליקציה ודף תמונת הבית של המשתמש במקרה של לחיצה על תמונה של אדם.

כך, למעשה, יוצרים מעלי התמונות מארג שמאפשר לגלות פוטנציאל של חברים חדשים וגם של אפליקציות שאולי אתם לא מכירים. וכמובן, ככל שיותר אנשים מעלים את תמונת מסכי הבית שלהם לטוויטר ולאתר, כך הסטטיסטיקות יותר מדויקות.

בסופו של דבר אפשר לראות מהן האפליקציות הכי פופולריות, כשיש הפרדה בין אלה שנמצאות בשורת הנעילה, בתחתית המסך, לשאר מסך הבית. כך, לדוגמה, ביום שבו בדקתי את האתר בפעם האחרונה, ווטסאפ (WhatsApp) הייתה הפופולרית ביותר עם 35.43% מהמשתמשים, ואילו במסך הבית הכללי הייתה זו אינסטגרם (Instagram), עם 45.86%.

Homescreen# היא, בסופו של דבר, יותר שעשוע מאשר אפליקציה, אבל היא מאפשרת ללמוד על הרגלי שימוש של אחרים ובדרך לגלות לא מעט אפליקציות שלא הכרתם.

להורדה מ-AppStore, לחצו כאן

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים