הזיקית שמחברת בין הלקוחות לחנויות

הסטארט-אפ נשוא המדור הפעם מחבר בין העולמות הפיזי והווירטואלי, ומאפשר לחנויות לקבל מידע על הקונים שלהן ולהציע להם מוצרים מתאימים ● האם הוא יצליח בתחום בו חברות אחרות נכשלו?

המטרה: למזג בין הלקוחות לחנויות. זיקית

עולם הטכנולוגיה שועט קדימה עם אתרים ומערכות מתוחכמות, הטלפון החכם שלנו עמוס במגוון אפליקציות ואתרי מסחר מגדילים את הפעילות שלהם בעשרות אחוזים בכל שנה. אחד האתגרים שעומדים בפני יזמים הוא החיבור בין עולם האונליין – האינטרנט והמובייל, שאנחנו מחוברים אליהם כמעט בכל דקה ביום, לעולם האופליין, "העולם האמיתי".

זה אתגר גדול במיוחד לתחום המסחר אופליין, שמוכן להשקיע הרבה מאוד כספים על מנת שלא לאבד את היכולת שלו ליצור רווחים ולהגדילם, במיוחד מול התחרות בעולם הקיברנטי.

מהפכת ה-Internet of things (האינטרנט של הדברים), או, כמו שחלק מהחברות עברו לכנות אותה, internet of everything (האינטרנט של הכול), מציעה חיבור בין מקומות ומכשירים לענן ולמערכות תוכנה.

חברת זיקית לוקחת את כל זה ומתרגמת לפעולה של סטארט-אפ אחד. החברה, שהוקמה על ידי עידן מאיר, בעל ניסיון בשיווק, וגיל אלגרבלי, מפתח ובוגר מדעי המחשב בטכניון, שמה לה למטרה לחבר בין שני העולמות האלה לטובת החנויות והלקוחות.

זיקית שמה בחנויות חיישנים שיכולים לזהות קונים שנכנסו אליהן. התנאי הוא שהקונים יפעילו את האפליקציה של החברה. כרגע היא מוצעת בגרסת אנדרואיד (Android) בלבד, אולם בחברה מבטיחים שגרסת ה-iOS תגיע בהמשך.

הטכנולוגיה המדוברת היא Ibeacon, שמשתמשת ב-BLE (ר"ת Bluetooth low energy) – תקן חדש שמציע חיבור מהיר עם חסכון חשמלי ניכר.

הקונה מצדו מתומרץ לקבל נקודות זיקית על כל ביקור בחנות, שניתנת לו כאשר הוא מפעיל את האפליקציה ומזוהה על ידי החיישן בחנות. לאחר צבירה של מספר נקודות הוא מקבל הטבה משורת הטבות שממומנות על ידי חנויות שמשתתפות במיזם.

קיימות כיום מגוון אפשרויות "לעקוב" אחרי לקוח שנכנס לאתר מסחר מקוון, להציע לו שוב ושוב את אותו מוצר ולהגדיל את הסיכויים שהוא ירכוש אותו. בחנות פיזית הדבר הזה לא מתאפשר. כאן נכנסת זיקית לפעולה ואוספת את הנתונים על הקונה הפוטנציאלי. הלקוח, שמתחבר דרך פייסבוק (Facebook), מאפשר לאפליקציה לדעת עליו פרטים דוגמת יום הולדת או יום נישואין, שיכולים לעזור לחנות להציע לו הצעות ספציפיות כשהוא מגיע אליה. בהמשך הדרך יוכלו החנויות לפנות ללקוחות שהרשו או ירשו זאת ולהציע להם את המוצרים בהם התעניינו, בדומה למה שקורה לגולש שנכנס לאתר מסחר מקוון.

החנויות מצידן מקבלות דשבורד בו הן יכולות להגדיר מראש את ההטבות שהן רוצות להעניק לקונים שונים. בהמשך תאפשר להן המערכת ליצור קשר עם אותם לקוחות רלבנטיים ולפרסם מודעות ממוקדות עבורם.

זיקית מונה ארבעה עובדים ופועלת להשלים גיוס ראשון. מאיר, כאמור – אחד ממקימיה, הקים גם את Hubanana – מתחם לסטארט-אפים שממוקם ברעננה, נתמך על ידי העירייה ומאפשר לחברות מקום עבודה נוח. הוא כולל סדנאות שונות, אפשרויות ליצור שיתופי פעולה עסקיים, הדרכה ממנטורים בתחום וחיבור למשקיעים פוטנציאליים.

חוות דעת

החיבור בין העולמות הפיזי והווירטואלי שמציעה זיקית נדרש ביותר. עד היום, פתרונות שהוצעו בתחום לא הביאו להצלחה מרובה ולפריסה רחבה מספיק על מנת לתת אפקט משמעותי. גם פתרונות דוגמת מראה שמאפשרת צילום והעלאה לאינסטגרם (Instagram), או כלים אחרים שמאפשרים להציג לחברים ברשתות חברתיות את המוצרים שרואים ורוצים לקנות, לא פרצו את החיבור הזה. זיקית יכולה לעשות זאת. האתגר הגדול שלה יהיה להפיץ את הסנסורים לכמות גדולה של חנויות, על מנת ליצור קהל גדול מספיק שיאפשר שימוש.

מתן תמריץ מספיק טוב ללקוחות לשתף פעולה עם האפליקציה ושמירה על פרסום בפרופורציה ללקוחות יהיו חשובים מאוד בהקשר זה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים