Valens – דרך חדשה להעברת וידיאו

החזון של החברה שבמרכז המדור הפעם הוא טלוויזיות HD ללא כבלים וחוטים שמחוברים למקורות שונים, לספק לצרכן את היכולת להעביר סרט באיכות HD מחדר לחדר בעלות נוחה

דרור ירושלמי, מנכ"ל וממייסדי Valens

וידיאו הפך בשנים האחרונות לדבר מבוקש. יותר ויותר מכשירים תומכים באפשרות להציג סרטים באיכות HD ואף יותר מזה, החל ממכשירי טלפון חכמים, עבור בטאבלטים וכלה, כמובן, בטלוויזיות.

אחת הבעיות עם שידור HD היא שבתוך הבית, הוא מצריך כבל מיוחד, HDMI, שעלותו גבוהה. Valens פיתחה טכנולוגיה שמחליפה אותו.

החזון של Valens הוא טלוויזיות HD ללא כבלים וחוטים שמחוברים למקורות שונים, לספק לצרכן את היכולת להעביר סרט באיכות HD מחדר לחדר בעלות נוחה.

החברה, שהוקמה על ידי המנכ"ל, דרור ירושלמי, בעל ניסיון רב בחברות דוגמת סייפן ואמבלייז, סמנכ"ל הפיתוח, דרור מסד, ואיירן לידה, ה-CTO. לכולם רקע וניסיון בחברות תקשורת נתונים. Valens יושבת בהוד השרון ומונה כ-100 עובדים, ויש לה נציגויות בארצות הברית ובמזרח הרחוק. היא פונה בעיקר ללקוחות במדינות אלה.

הסבר על ה-HDBaseT

Valens בנתה מוצר מנצח, נחוץ, עם עלויות נמוכות משמעותית ממה שקיים בשוק. היא התמודדה עם פתרונות של תקנים בתדר אלחוטי של SiBeam WHDI וקודם לכן של אמימון הישראלית. למזלה, פתרונות אלה לא סיפקו את אותה איכות, ומכאן הדרך שלה להצלחה הייתה פתוחה לגמרי. Valens בנתה אקו-סיסטם שיש בו 60-70 חברות גדולות, שמבצעות הפריה הדדית וקידום מוצרים זו של זו.

המוצר של Valens מתבסס על העברת אות וידיאו על גבי תשתית כבלי רשת שקרויה CAT5e. מטרתו של הפתרון היא להצליח להעביר קצב אות של 10 ג'יגה-ביט לשנייה, עם וידיאו ללא דחיסה, על מנת לשמור על איכותו.

המוצר צריך לעמוד בסטנדרטים של סרטי HD ולהיות בעל טווח של 100 מטר. לשם כך פיתחה החברה את התקן הקרוי HDbaseT. תקן זה מאפשר את היכולת לייצר מסך טלוויזיה עם כניסת RJ45, לקבל את כל המידע ממקור אחד ובכך לייצר הקלה משמעותית לצרכן, שלא יצטרך להתמודד עם מספר חיבורים, שמסרבלים ומהווים פגם אסתטי בסלון הבית.

HDbaseT לקוח מעולם ה-10GbaseT בתקשורת רשתות, עם התאמות שמאפשרות הוזלת עלויות. הפתרון כולל שימוש במודולציה PAM ומימוש א-סימטרי, שנותן פתרון העברת וידיאו אפליקטיבי.

המוצר של Valens הוא ייחודי בשוק ויש בו כ-50 פטנטים. החברה פונה ליצרנים בשווקים המקצועיים, בעיקר של מקרנים ומסכים, על מנת להחדיר את התקן החדש. היכולות שנותן המוצר מאפשרות ליצרנים לייצר מכשירי פרימיום בשל היכולות של פריסה רחבה בטווחים, באיכות ובעלות זולה משמעותית של המוצרים.

Valens גייסה כ-14 מיליון דולר מאביב ונצ'רס, קרן ג'נסיס, מגמה ונצ'רס וקרן מיטוסי, ומדווחת על רווחית.

לדברי ירושלמי, "Valens כבר עשתה מהפכה בשוק האודיו-וידיאו כאשר הציגה את הטכנולוגיה החדשנית HDBaseT. עם עשרות לקוחות ענק כגון NEC, פנסוניק (Panasonic), סמסונג (Samsung), סוני (Sony) ועוד רבים וטובים, HDBaseT הפך במהרה לסטנדרט בתעשייה".

הוא ציין כי "אנחנו לא נחים על זרי הדפנה, וממשיכים לעבוד במרץ ולפתח מוצרים חדשים כדי להביא את HDBaseT לשווקים ולעולמות חדשים".

חוות דעה אישית

Valens מייצגת את תעשיית הסמיקונדוקטור, שנראה כי היא די נשכחת בישראל. מדובר בחברה של פעם בעשור ואפילו פחות, ניסיון שאפתני ליצור פתרון טכנולוגי מורכב ותקן חדש, ולהתמודד עם ענקיות בשוק.

החברה השכילה להבין שעל מנת לבלוט בשוק, עליה ליצור סביבה חיבור, אקו סיסטם שיהפוך אותה למובילת שוק, גם אם יש לה כוחות ותקציב מועטים.

נכון לעכשיו, אין לה תחרות משמעותית וכוחה בשוק עולה, אך לא לעולם חוסן. חברות נוספות שרואות את הפוטנציאל האדיר בשוק ינסו לצמוח ולמשוך אותו לכיוונים אחרים.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. כפיר

    "אחת הבעיות עם שידור HD היא שבתוך הבית, הוא מצריך כבל מיוחד, HDMI, שעלותו גבוהה" "גבוהה" ? קבל hdmi עולה כ20 ש"ח למטר וחצי.

אירועים קרובים