מלכת השיתוף! הכירו את Zapya

יותר מכל אנחנו חיים כיום בעידן של שיתוף; הרשתות החברתיות לימדו את כולנו להיות נדיבים עם המידע שאנחנו יוצרים ● צבי קצבורג מזמין אתכם לקחת את השיתוף צעד אחד קדימה בעזרת אפליקציה שהוא מאוהב בה

לשתף, לשתף, לשתף. Zapya

אין ספק שהטלפונים החדשים גרמו לנו לעשות יותר. אנחנו יותר מצלמים תמונות סטילס, יותר מצלמים סרטוני וידיאו – בעיקר של כלבים וחתולים, יותר מכורים לסלפי, יותר משחקים בכל עת פנויה וכמובן יותר מקשיבים למוזיקה תוך ניתוק מהעולם. וזה עוד לפני שהגענו לשימוש באפליקציות עצמן וללימוד הקלדה מהירה באמצעות שני אגודלים, כדי שניתן יהיה לעמוד בקצב השיחות בווטסאפ (WhatsApp).

אבל יותר מהכול, אנחנו חיים כיום בעידן של שיתוף. הרשתות החברתיות לימדו את כולנו, או לפחות את רובנו המכריע, שאפשר לשתף הכול, החלל מסטטוסים באופן כללי ועד דברי הגות, החל בתמונה ועד אלבום, וכמובן מוזיקה וסרטונים.

אולם, השיתוף הוא לא רק באתרים, אלא גם בין החבר'ה ובין בני המשפחה, ואפשרויות השיתוף נמצאות ברבות מהאפליקציות שקיימות במכשירים שלנו, אם באופן מובנה או באמצעות שימוש באפליקציית צד שלישי. אפליקציה דוגמת Zapya מאפשרת לשתף תכנים בין מכשירים בדרך הפשוטה והישירה ביותר: בין המכשירים עצמם. היתרון הגדול שלה הוא שהיא לא משתמשת בבלוטות' (Bluetooth) האיטי אלא ב-Wi-Fi, כך שמהירות העברת הקבצים היא אפילו מדהימה.

Zapya לא דורשת מהמשתמשים בה לגעת במכשיר שלהם בעזרת ציוד אחר, וגם לא צריך שבב NFC, אלא כאמור רק חיבור לאינטרנט. ואם יש אינטרנט בסביבה, אחד המכשירים יכול לשמש כנקודה חמה, כששאר המכשירים שבקרבתו יכולים להתחבר אליה. לאחר ההרצה של האפליקציה, הדבר הראשון שצריך לבחור הוא האם להתחבר לקבוצה קיימת או ליצור קבוצה. בכל מקרה, לאחר מכן מתבצעת סקירה של הסביבה הקרובה כדי לזהות מכשירים אחרים ש-Zapya מותקנת בהם.

במקרה של חציית פלטפורמות, כלומר – מ-iOS לאנדרואיד (Android) או להפך, צריך תהליך קצת ארוך יותר, שבו נדרש המכשיר ממערכת ההפעלה השונה להגדיר התחברות לנקודה החמה שיוצר המכשיר לפני שניתן להתחבר לקבוצה שלו. אולם, מדובר במטלה שנמשכת מספר שניות בלבד ולא יותר, ולאחר מכן ניתן להעביר קבצים בצורה נקייה וחלקה. באותה צורה, פחות או יותר, אפשר גם להתחבר ל-PC.

לאחר שיוצרים את החיבור אפשר, כאמור, לבחור כל דבר כשמעט שקיים במכשיר ולהעביר אותו למכשיר האחר, באופן דו צדדי כמובן. פס התפריט התחתון מאפשר לחפש את התוכן שרוצים לפי קטגוריות שונות (אודיו, מצלמה, גלריה, וידיאו ועוד) או על ידי ביצוע חיפוש בפועל על יד לחיצה על זכוכית המגדלת. במקרה של מכשירי אנדרואיד, אפשר אפילו להעביר קבצים של אפליקציות בין שני המכשירים, אבל יש לזכור שהעברת אפליקציה שכבר מותקנת לא תמיד תאפשר הפעלה שלה במכשיר השני. כמו כן, בדרך כלל תצטרכו לאשר העברת קבצים שכזו.

את הקבצים שרוצים להעביר גוררים אל האייקון של המכשיר בשורה העליונה ביותר באפליקציה. אפשר להעביר קבצים באופן יחידני, או שאפשר לבחור קודם כל כמה קבצים ורק אז לגרור אותם (או ללחוץ על הכפתור Send). הפעולה הזו תשלח את הקבצים אל כל המכשירים המחוברים לקבוצה.

מהירות ההעברה היא עצומה. קבצים של כמה מאות מגה עברו בדקה לכל היותר, חוויה מרעננת למי שכבר התנסה בהעברת קבצים בין מכשירים באמצעות בלוטות'.

למי זה מתאים? לכל אחד כמעט. טוב שהיא תהיה בסביבה. Zapya לא נשארת בזיכרון ומופעלת רק כשממש רוצים בה. תחשבו עכשיו על אירוע בו כמה חברים מצלמים. עוד  תוך כדי האירוע יכולים כולם לשתף אחד את עם השני את כל התמונות מאותו אירוע כך שלכולם יהיה את כל התמונות. גם אם זה הדבר היחיד עבורו תשתמשו ב-Zapya, זה בהחלט מצדיק את הורדתה.

להורדת גרסת אנדרואיד
להורדה מ-App Store

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים