הסטארט-אפ שעוזר לשפר את חוויית המשתמש

Elasticode עוסק בנושא מרכזי בעולם הטכנולוגיה: האופן בו הלקוח תופס את המוצר או השירות, והפוטנציאל שלו גדול מאוד

מימין: תומר שקולניק ושי וולקמיר, מייסדי Elasticode

חוויית המשתמש היא אחד הדברים החשובים ביותר בכל הנוגע לתוכנות ולטכנולוגיה בכלל. על פיה עלול לקום וליפול דבר, היא מהווה חלק חשוב מאוד, אם לא מכריע, בהחלטה של הלקוח האם הוא אוהב את השירות או המוצר, או לא. חברות רבות מתאמצות לשפר את חוויית המשתמש של לקוחותיהן, וחלק מהן עושות זאת בהצלחה.

Elasticode הוא סטארט-אפ תל אביבי שמציע שינוי בחשיבה על תכנון פיתוח עבור חוויית המשתמש באפליקציות. החברה הוקמה על ידי שי וולקמיר, יוצא צ'ק פוינט (Check Point) ו-RSA ויזם סדרתי בעל ניסיון רב, ותומר שקולניק, מפתח אפליקציות מיומן. היא ביצעה עד כה גיוס בסדר גודל קטן מחברת ייעוץ לאפליקציות, בשלב ה-Pre-Seed, ושכרה שני עובדים. בקרוב היא מתכוונת לבצע גיוס גדול יותר.

הכול התחיל לאחר שוולקמיר ושקולניק הקימו יחדיו חברה במסגרתה בנו יותר מ-50 אפליקציות, ונתקלו פעם אחר פעם בסיטואציה בה הם מנהלים דיון עם חברה בשאלה מה לעשות בכל שלב שהאפליקציה עובדת. למשל, האם להשהות מסך ל-10 או 15 שניות, האם להציע חיבור לפייסבוק (Facebook) או לגוגל (Google), מתי יופיע פרסום ועוד שאלות רלוונטיות. הם הגיעו למסקנה שצריכה להיות דרך טובה יותר בנושא, שתאפשר קבלת החלטות נכונה ומהירה יותר, שמתבססת על תובנות של אפליקציות אחרות אבל עולה פחות.

איך זה עובד?

המוצר של Elasticode מציע פתרון אלסטי שלומד מהפעילות של האפליקציה הרלוונטית ומפעילויות של אפליקציות אחרות. כתוצאה מכך, המוצר ממליץ על פתרון שנותן יחס המרה גבוה יותר והפעלת האפליקציה בתנועה חלקה. לא מדובר בפתרון אחד אלא בבניית פרופילים של משתמשים – כל פרופיל והפתרון שאמור להניב לו תוצאות טובות יותר. זה נעשה באמצעות דשבורד שמנטר את הפעילות ומספק למפתחים ולמשווקים תובנות שיאפשרו, בלחיצת כפתור, להשתמש בתסריט שיעבוד בצורה הכי טובה עבור אותו משתמש או קבוצה של משתמשים.

למערכת יש סיגנלים שונים שקולטים מי המשתמש, מה הרגלי השימוש שלו, ועוד משתנים שיכולים להשפיע על אופי השימוש. למשל, מיקום, שעה ואפילו מזג אוויר. בנוסף, היא מאפשרת פרסונליזציה מהענן בצורה חכמה ל-Big Data.

לדברי וולקמיר, "למעשה בנינו את השוק במטרה להבנות משהו חדש, מערכת שתפעל עבור B2D – Business to developers. אנחנו רוצים להכניס אותם לתהליך החשיבה העסקית עוד בזמן הפיתוח – דבר שיקל מאוד על העבודה בהמשך ויחסוך עלויות וניסיונות רבים".

"המערכת נמצאת כעת בבטה סגורה בקרב מספר לקוחות בארץ ובחו"ל ומטפלת ביותר מחמישה מיליון מכשירים. בקרוב נמצא עם גרסת בטה פתוחה לציבור", ציין. "המוצר שלנו ממוקד מטרה, אנחנו מחפשים מה לא עובד ואיך ניתן לשפר. זה מאפשר לחברות יכולת שליטה על פעילות אפליקציות. Elasticode מסמנת את קהילות המפתחים וחברות האפליקציות כיעד לשיפור חוויית המשתמש".

הוא התייחס למגמת המחשוב הלביש שהולכת וצוברת תאוצה ואמר כי "המשקפיים החכמים והשעונים החכמים יאפשרו ניטור מידע מדויק יותר. היכולת להנגיש עבורם אפליקציות וליצור בהן חוויית משתמש מצוינת יהיו קריטיות להישרדותם".

דעה אישית

המוצר של Elasticode הוא דוגמה מוצלחת ליצירת פתרון ממוקד מטרה לחברות גדולות שרוצות לצאת עם מוצר ומעוניינות בחוויית משתמש טובה. אפליקציה היא פתרון נהדר שיאפשר לאסוף את הידע והניסיון שנצברו בנושא אצל מובילי דעה בארגון, על מנת שכל הדעות והאפשרויות הנשקלות ייבחנו במציאות. חשוב להבין שלא תמיד תסריט אחד מתאים לכל הלקוחות, בפרט כשמדובר בנושא כל כך סובייקטיבי כמו חוויית המשתמש.

הפוטנציאל של החברה גדול, אפילו גדול מאוד, עד כדי כך שהיא תוכל להשפיע רבות על דרכי ההתמודדות עם חוויית משתמש באפליקציות ומוצרים אונליין. המחשבה שאפליקציה יכולה להתנהל בצורה זהה בכל מכשיר אינה הגיונית. כמו שלא כולם מתנהגים באותה הצורה, כך אין לצפות שפתרון אחד יהיה הטוב ביותר לכולם. בניית פרופילים של משתמשים היא דרך בה נוקטות חברות רבות לניהול המשתמשים והלקוחות שלהן, והיא בהחלט מתאימה גם לאפליקציות.

היזמים של Elasticode מוכשרים, בעלי אמביציה וצפויים לגדולות. בהתחשב בכך ובעובדה שמספר חברות שנותנות שירותים למפתחי אפליקציות נרכשו בשנים האחרונות בעשרות מיליוני דולרים בשנים האחרונות, סיכויי החברה גבוהים. הכול תלוי, כמובן, בניהול.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים