חדש: סטארטר – מדור סטארט-אפים שבועי

אלפי סטארט-אפים פועלים בישראל, בתחומים שונים, והמספר הולך ועולה ● במדור שבועי חדש, נסקור בפניכם כמה מהיותר מעניינים שבהם ● הסטארט-אפ הראשון: רינגיה, שיאפשר לכם לנהל בקלות את ספר הכתובות ורשימת אנשי הקשר שלכם

דרך מעניינת לנהל את ספר הכתובות ורשימת אנשי הקשר. Ringya

בישראל של 2014 יש יותר מ-4,000 סטארט-אפים שפועלים במגוון תחומים: אינטרנט, פרסום, אפליקציות מובייל, רפואה, חומרה ומוצרים הם רק חלק מהם. למעשה, באיזה תחום שלא תסתכלו, קטן ככל שיהיה, תמצאו לפחות סטארט-אפ אחד, בדרך כלל הרבה יותר.

הסטארט-אפים הישראליים מככבים בעולם. בעשור האחרון היו יותר מ-700 אקזיטים של חברות ישראליות שהניבו לסטארט-אפיסטים שלנו יותר מ-40 מיליארד דולר. רק בשנה האחרונה סך כל העסקות עבר את ה-21 מיליארד דולר. מה ששמעתם.

החלטנו, באנשים ומחשבים, להתעמק קצת יותר בסיקור העולם הזה. לכן, אנחנו משיקים טור שיסקר בכל שבוע סטארט-אפ ישראלי מעניין אחר.

רוצים גם אתם להופיע במדור? פנו אלינו.

רינגיה

רינגיה הוקמה ב-2012 על ידי גל נחום, שמשמש כמנכ"ל החברה, קובי הכט, ה-CTO, ואריה גופר, סמנכ"ל המוצר. לצידם עובד בחברה צוות פיתוח קטן שמורכב מפרילנסרים. משרדיה ממוקמים בגבעתיים ועם הקמתה היא גייסה 1.5 מיליון דולר מחמש מיקרו-קרנות וממשקיעי הון-סיכון בלוקסמבורג, ארצות הברית (ניו-יורק, ליתר דיוק) וישראל, והיא עומדת בפני גיוס נוסף.

לא מדובר בסטארט-אפ טיפוסי. רוב חברי הצוות המייסד של רינגיה קרובים לשנות החמישים שלהם. כך או כך, החברה פועלת במתכונת Lean start-up – קונספט שהתחיל ממגבלות תקציבים בחברות קטנות. מה שקובע את ההוצאות בחברות שכאלה הוא הצרכים הממוקדים והם בלבד. שם לא מבזבזים זמן ותקציבים על תפיסות ישנות, אלא מתמקדים בדרך המהירה ביותר על מנת ללמוד מה עובד ולפעול בהתאם. אחרי הסטארט-אפים, חברות גדולות אימצו אף הן את דרך הפעולה הזו, שהופכת אותן יותר ממוקדות מטרות ורווחיות.

נחום והכט הם בוגרי פרויקט תלפיות וזה להם הגלגול החמישי בסטארט-אפים. החברות הקודמות היו בתחומי הטלקום, המובייל והגיימיניג.

המוצר של רינגיה הוא אפליקציה חינמית שמהווה ספר כתובות. הרעיון עלה בעקבות צורך אישי של המפתחים. ניהול אנשי קשר הולך ונעשה קשה, לאנשים יש יותר ויותר מעגלים של אנשי קשר וצריך מקום אחד בו כל זה יאוחד. נחום מספר ש-"לי אישית יש 8,000 אנשי קשר מחמישה סטארט-אפים שבהם עברתי, ואני רק דוגמה אחת. הבנו שזה משהו שדורש חשיבה וטיפול".

הוא מסביר ש-"יש אנשי קשר במעגלים שונים: קרובי משפחה, חברים, חיבורים עסקיים ברמות שונות של צורך ומעבר לכך, מעגלים שני ושלישי של היכרויות לצרכים שונים. למשל, הורים של ילדים אחרים בגן או בבית הספר שבו לומד הילד, שטוב שיהיו לנו הפרטים שלהם, לצרכים שונים".

"סוגיה נוספת היא הנתונים ועדכונם", על פי נחום. "כיום, יש תחלופה גבוהה יותר של מספרי טלפון, כתובות מייל ואמצעי קשר נוספים, והיכולת לעקוב אחרי פרטי אנשי הקשר לאורך שנים הולכת ויורדת. רינגיה נותנת לזה מענה. כשאדם מעדכן פרטים של איש קשר כלשהו, כל האנשים שנמצאים איתו במערכת מעודכנים על כך".

גל נחום, מנכ"ל וממייסדי רינגיה

גל נחום, מנכ"ל וממייסדי רינגיה

נחום מגדיר את מה שעושה המוצר של רינגיה כ-"יוצר דרך קלה לנהל אנשי קשר ותשתית תקשורת נוחה לשיחה והודעות". לדבריו, "האתגר היה יצירת קבוצות והכנסת נתונים בצורה קלה ונוחה. גודל קבוצה ממוצע הוא 100 אנשים, כך שהקלדה ידנית של הנתונים מהווה קושי רב עבור החברים בה. המוצר שלנו פותר את זה".

רינגיה מאפשרת למשתמשים לצלם מסמך של אנשי קשר או לייבא אותו על ידי שליחת מייל דרך האפליקציה. הקובץ המצולם עובר זיהוי OCR ולאחר מכן תהליך של התאמת הנתונים לאפליקציה. זו מצידה יודעת לזהות את סוג הקבוצה: האם מדובר ברשימת אנשי קשר של קרובי משפחה, חברים, עמיתים לעבודה או כל רשימה אחרת, ויודעת להגדיר תפקידים של כל אחד מאנשי הקשר.

יחד עם טכנולוגיית ה-OCR כולל הפתרון של רינגיה אלגוריתם מבית היוצר שלה, שמנתח את הנתונים. התהליך נע בין מספר דקות, אם הזיהוי מוגדר על פי המערכת כמוצלח, ועד למספר שעות, אם צריך לבצע בדיקה ידנית. במקרה שכזה, המשתמש יקבל הודעה על כך.

סוגיה חשובה בהקשר זה היא, איך לא, הפרטיות. שיתוף של כל כך הרבה מידע יכול להוות כר פורה להפרתה. נחום מבקש להרגיע: "אין כאן הפרה של פרטיות, כיוון ששליחת הנתונים אינה אוטומטית. יוצר הקבוצה יכול להחליט האם לאפשר את השליחה או לא. יתרון נוסף הוא האפשרות של כל משתמש לעדכן את פרטיו".

רינגיה מתמקדת בישראל ובארצות הברית ועל פי נחום, מספר הקבוצות הישראליות שפועלות ברינגיה עומד כבר על עשרות אלפים. למדינות אחרות הוציאה החברה גרסה בינלאומית תחת השם ContactBox, שמאפשרת ייבוא קבצים ללא אפשרות של סריקת רשימות ויכולה לעבוד בכל שפה, תחת ממשק באנגלית.

החברה מקיימת שיתופי פעולה עם בתי ספר בארצות הברית, שמדפיסים מתוך האפליקציה בתחילת כל שנת לימודים ספר כתובות של כל התלמידים, הוריהם ובעלי תפקידים בבית הספר. הם אימצו את הפתרון מתוך מגמה ירוקה – לחסוך בנייר ככל האפשר.

עם כניסתו לאפליקציה מקבל כל משתמש מטבע וירטואלי, שמאפשר לו לעשות מספר פעולות. אם הוא משתף את האפליקציה, הוא מקבל עוד מטבעות וירטואליים. ניתן גם לרכוש את המטבעות הללו בכסף אמיתי. בעתיד הרחוק היא מתכננת לאפשר לאסוף דרך האפליקציה כסף עבור מטרות שונות, למשל מסיבות, ועד הכיתה או קניית מתנות. בינתיים אין באפליקציה של רינגיה פרסומות, והיא בוחנת אפשרות לשלב אותן בקרוב.

לדברי נחום, "אנחנו מתמקדים כרגע בשיפור המוצר, שיהיה הכי טוב למשתמש. החזון שלנו לשנים הקרובות הוא להגיע למיליוני משתמשים פעילים, שחלק משמעותי מהם ישלם על הפעילות שלו".

חוות דעת אישית

אני משתמש ברינגיה יותר משנה. השימוש בה קל ונוח, אולם ממשק המשתמש יכול לעבור שיפור.

צוות מיומן עם ניסיון ויכולת הבנה ריאלית של מה ניתן ומה לא ניתן לעשות הוא דבר בעל ערך גבוה מאוד – וברינגיה זה קיים. אין ספק שעובדה זו וההיכרות העמוקה של צוות החברה משפרת את סיכוייה להצליח.

רינגיה יכולה להצליח אם תמשוך אליה מיליוני משתמשים, שיניבו לה הכנסות רבות מפעילות באפליקציה. במקרה שכזה, קיים סיכוי לא קטן שהיא תירכש על ידי אחת מחברות התשלומים הגדולות או על ידי חברה שמתפעלת שירות הודעות מיידיות.

להורדת האפליקציה למכשיר iOS לחצו כאן.

להורדתה למכשיר אנדרואיד (Android) לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים