מק בארגון ובעסקים

על חיבור המקינטוש לשרת אקסצ'יינג' 2007 ושימוש בתוכנת Mail המובנת ב-OS X

מאת רועי סבן, מנהל תחום שרתים, אחסון ופיתוח ב-iDigital – נציגת אפל בישראל

מחשב המקינטוש, או בכינויו "מק", מתאים כיום לעסקים יותר מתמיד. מערכת ההפעלה Mac OS X היא חברה שווה בעולם הפיסי הארגוני, ואף יותר מכך – כבר מזמן ניתן לשתף קבצים מהמק למחשבי PC ולהפך, בצורה מובנית, לצרף מחשב מק לדומיין Active Directory ולקבל Single Sign On. כמובן שמאז המעבר למעבדי אינטל (Intel), מחשבי המק יכולים להריץ כל אפליקציית חלונות (Windows) בצורה מובנית, ובמהירות שעולה על רוב מחשבי ה-PC.

אפל (Apple) השיקה באחרונה את הגרסה החדשה של מערכת ההפעלה Mac OS X Snow Leopard, שכוללת בתוכה בין היתר תמיכה מובנית בחיבור לשרתי אקסצ'יינג' 2007 (Exchange 2007) ללא כל תוספת תשלום או רכישה של תוכנות צד שלישי. לצורך ההשוואה, מחשב PC סטנדרטי עם חלונות אינו כולל את היכולת הזו בצורה מובנה.

החיבור לשרת נעשה על ידי שימוש בתוכנות המובנות במערכת הפעלה – מה שנותן ערך מוסף רב ומגדיל את התפוקה מהמערכת. לדוגמה, הגישה למיילים הארגוניים נעשית על ידי שימוש בתוכנת Mail המובנית, שבעזרתה ניתן לחפש בצורה חכמה, מיידית ומהירה בכל המיילים ללא זמן המתנה לתוצאות, על ידי מנוע Spotlight שמובנה במערכת. מנוע חיפוש זה יוצר אינדקס חי של כל הודעה, קובץ מצורף או כל תוכן אחר שנמצא או אי פעם נשלח במייל. יתרה מכך, המערכת "מבינה" את רוב התכנים של המסמכים שנשלחו וכן את ה-MetaData שקיים עליהם, ולכן ניתן לחפש ממש במהות המסמך, והמערכת תחזיר תוצאות נכונות, אפילו אם שם הקובץ אינו קשור לחיפוש שהכנסנו. בנוסף, ניתן ליצור "תיקיות חכמות" במייל, שתמיד יכילו הודעות המתאימות לחיתוך מסוים. למשל: "כל ההודעות שקיבלתי מהבוס אשר מכילות מסמכי PDF שעדיין לא קראתי בשבוע האחרון".

תוכנת המייל יודעת להציג קבצים שצורפו להודעות בצורה מובנית ואיכותית – באם מדובר בקבצי תמונה רגילים, קבצי פוטושופ, קבצי וורד, אקסל, פאוור-פוינט, PDF ופורמטים פופולאריים רבים אחרים. ניתן להציג את הקבצים במסך מלא וכך לגשת מיידית למידע המצורף ללא צורך לפתוח תוכנות חיצוניות כדי לגלות מה תוכן המסמך.

תוכנת Mail מכילה בתוכה גם יכולת של Data Detectors, או היכולת לזהות מידע ו-"להבין" אותו. כך, לדוגמה, אם מישהו שלח אליי מייל עם פרטים של מסעדה לארוחת ערב, או ביקש שאאסוף חבר משדה התעופה – Mail "תבין" מתוכן ההודעה, כי מדובר באירוע ותאפשר ליצור זימון מתוך ההודעה עצמה, תוך איסוף כל הפרטים הרלוונטיים – מיקום, שעה ותאריך. בנוסף, אם מישהו רשם במייל את פרטי ההתקשרות שלו, כמו למשל בחתימה, התוכנה תזהה מידע זה ותאפשר ליצור איש קשר חדש.

עם הגדרת תוכנת Mail לעבודה מול שרת אקסצ'יינג', מוגדרות בצורה אוטומטית גם התוכנות iCal עבור יומני פגישות ו-AddressBook עבור אנשי קשר. עם תוכנות אלו ניתן לזמן ולהגיב על פגישות, לצפות במידע על זמינות שם אנשים, לחפש ב-Global Address Book ועוד.

על מנת להתחבר לשרת אקסצ'יינג' יש לעמוד בדרישות הבאות:

א. על השרת לכלול את Update Rollup 4 ואת Service Pack 1 לפחות.

ב. EWS (ר"ת Exchange Web Services) חייב להיות מופעל (בגרסת 2007 הוא מופעל כברירת מחדל וזמין בפורט SSL 443).

ג. תוכנת המייל תוכל להגדיר את כל פרטי השרת באופן אוטומטי במידה ו-Exchange AutoDiscover מופעל בשרת. אחרת יהיה צורך להגדיר ידנית את ההגדרות השונות כמו ה-Client Access Server וכמובן את שם המשתמש והסיסמה.

מידע נוסף בנושא ניתן למצוא בכתובת הבאה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים