תוכן שיווקי

טרנספורמציה דיגיטלית – טרנד חולף או מגמה הדורשת ניהול מקצועי?

09/02/2020 14:08
דרור רייך, מנהל חטיבת הדיגיטל באנרג'י טים. צילום: תומריקו

ארגונים בסדרי גודל שונים עוברים טרנספורמציה דיגיטלית, בין אם מרצון ובין אם מכורח המציאות. הטכנולוגיה מתקדמת ומחייבת להתאים את עצמנו, את הארגון ותהליכי העבודה. איך עושים זאת בתבונה? כיצד משיגים תועלות לארגון ולשורת הרווח? מנהלי הארגון מובלים על-ידי כוחות השוק או נדרשים להוביל את השינוי בארגונם?

על מנת לצלוח את מסע הטרנספורמציה הדיגיטלית בזמן, בתכולות ובתקציב נדרש, נדרשת אסטרטגיה וחזון ארגוני – לאן אני רוצה להגיע ואיך אני עושה זאת?

על מנת לסייע ללקוחותיה במסע זה, חברת אנרג'י טים מרחיבה את תחומי הפעילות ומקימה יחידה עסקית חדשה בתחום הדיגיטל. הקמת היחידה העסקית הינה הרחבה אסטרטגית לנושאי הפעילות בחברה. את היחידה מקים ומנהל דרור רייך, אשר הצטרף לפעילות בחברה.

דרור, מנתח מערכות מידע, ובעל תואר שני במנהל עסקים, מגיע עם ניסיון רב בתפקידי ניהול בכירים בחברות טכנולוגיות. במסגרת תפקידיו הקים וניהל חברות, פעילויות ופרויקטים טכנולוגיים מורכבים ומאתגרים.

שאלנו את רייך על התחזית שלו לתחום בשנים הקרובות, והוא הבהיר כי: "הקמת היחידה הינה תולדה של הבנה שלנו, שארגון היוצא למסע הטרנספורמציה הדיגיטלית נדרש לגורם אובייקטיבי, אשר יוכל להובילו במסע ארוך, הדורש טיפול בכל המחלקות, התהליכים והממשקים".

"בעבודתי", סיפר, "אני פוגש עסקים ממגוון ענפי המשק ובסדרי גודל שונים. כולם מבינים שטרנספורמציה דיגיטלית הינה בבחינת להתקיים או לחדול. ברור לכולם שעל מנת ליישם זאת, נדרשים מהלכים משמעותיים לארגון, גורם הממוקד בביצוע התהליך ולא עוד משימה בגדר 'נוסף על תפקיד'.

אני מזהה חמישה אתגרים המהווים את גורמי המפתח להצלחת מסע הטרנפורמציה הדיגיטלית: הגדרת החזון; ניתוח התהליכים והפערים הדיגיטליים; גיבוש תכנית אסטרטגית במבט רחב 360°; פיתוח שיח וחשיבה דיגיטליים; ורתימת ההנהלה והעובדים למימוש בשלבים של התכנית האסטרטגית.

יחידת הדיגיטל תעסוק בתחומי הטרנספורמציה הדיגיטלית תוך גיבוש סל שירותים רחב, הכולל: גיבוש תוכניות מחשוב אסטרטגיות, ייעוץ וליווי מקבלי ההחלטות, ראיה רחבה בהיבטי מבנה ארגוני והתאמת תהליכים, גיבוש והתאמת נהלי עבודה, בחינה ובחירת הטכנולוגיות המתאימות, וניהול תהליכי התקשרויות. כמו כן מספקת היחידה שירותי מערכות מידע ואינטגרציית מערכות מקצה לקצה. ניתוח תהליכים ומערכות, גיבוש ארכיטקטורה ומדיניות, ליווי פיתוח מערכות מידע, הטמעה והכנסה לתפעול שוטף. לקוחות היחידה הינם ארגונים מכלל ענפי המשק וכולל את כל מחלקות הארגון, שכן התהליך נוגע בכל מחלקות הארגון".

לדברי דרור: "אני נרגש להוביל את יחידת הדיגיטל, אני רואה בהזדמנות זאת להיות יד ימינם של מקבלי החלטות בארגונים, להוביל אותם במסע השינוי המתבקש לייעול תהליכים והתאמת הארגונים לתהליכים ושירותים דיגיטליים תוך מתן פתרונות 360º להבטחת הצלחת המסע והטבעת חותם משמעותי בשוק ה-IT בישראל".

רועי פולניקוויאט, מנכ"ל Energy Team, ברך על המינוי החדש ומסר כי: " אני בטוח שעם היכולות והניסיון שדרור מביא עימו נקדם את תחום הדיגיטל בחברה באופן משמעותי. אנו גאים בצוות העובדים המדהים שעובד בחברה! מעבר לידע המקצועי והניסיון הנרחב, משותפת לכולם ההכרה כי האתגר הגדול בפרויקט/פתרון טכנולוגי אינו הטכנולוגיה. האתגר הגדול הוא האנשים והארגון. שם החברה באה לידי ביטוי בכל פעילות. אנו מביאים אנרגיה, חיוניות וחיוביות, מחברים אנשים ובונים צוותים מנצחים. יחידת הדיגיטל החדשה בהובלתו של דרור רייך, תאפשר לנו להביא את הערך המוסף שלנו לתחומי עניין נוספים של לקוחותינו".

אנרג'י טים היא חברת ייעוץ, מוצר ושירותים בתחום טכנולוגיות המידע. החברה מובילה פרויקטים גדולים ומורכבים בתעשייה בתחום אסטרטגיית מערכות מידע, טרנספורמציה דיגיטלית, פיתוח מערכות, תשתיות IT, תהליכי, ניהול פרויקטי וניהול מוצר.

החברה זכתה, מאז ההקמה ב-2008, ללוות בעשייתה מעל 100 מהלקוחות הגדולים והמובילים במשק הישראלי, לרבות: בנקים, חברות כרטיסי אשראי, חברות ביטוח, יחידות טכנולוגיות במגזר הביטחוני, משרדי ממשלה, רשויות מקומיות, קופות חולים, חברות תעשייה ועוד.

אירועים קרובים