מוזילה שחררה את גרסה 15 של הדפדפן פיירפוקס

הגרסה החדשה של פיירפוקס מציעה תמיכה במשחקים בתלת ממד שפועלים בדפדפן בטכנולוגיית WebGL ● כמו כן, היא כוללת תמיכה בטקסטורות דחוסות, לשימוש יעיל יותר בזיכרון של הכרטיס הגרפי, מה שיאפשר למפתחים לשלב במשחקים טקסטורות בעלות אבחנה גבוהה יותר

הקץ לבדידות. מוזילה

מוזילה (Mozilla) שחררה את גרסה 15 של הדפדפן פיירפוקס (Firefox), שמציעה שורה של חידושים. אחד מהם הוא חידוש מעניין במיוחד לגיימרים: תמיכה במשחקים בתלת ממד שפועלים בדפדפן עצמו.

"אף על פי שהשורשים נטועים כבר מזה זמן, ההתמקדות של מוזילה במשחקים היא יוזמה חדשה יחסית", כך נכתב על פי בהודעה שפורסמה אמש (ג') בבלוג שלה. "אנחנו מתמקדים בהפיכה של פיירפוקס לפלטפורמה הטובה ביותר לפיתוח משחקים".

מבחינה זו מציע פיירפוקס מספר שיפורים בתחום התמיכה בטכנולוגיית WebGL, תקן פתוח לתלת ממד באינטרנט. השיפור הבולט ביותר הוא תמיכה בטקסטורות דחוסות, לשימוש יעיל יותר בזיכרון של הכרטיס הגרפי, מה שיאפשר למפתחים לשלב במשחקים טקסטורות בעלות אבחנה גבוהה יותר.

חידוש נוסף הוא ממשק API שמעניק למפתחים שליטה על תכנים אינטראקטיביים ברמת פירוט של אלפיות שנייה. חידושים אלה יאפשרו להפעיל משחקים מתקדמים בתלת ממד בחלון הדפדפן, תוך שימוש בטכנולוגיות HTML ,WebGL וג'אווה סקריפט (JavaScript).

כדי להדגים את החידושים פיתחו במוזילה גרסת הדגמה של משחק ירי בגוף ראשון שמכונה BananaBread ומבוסס על מנוע המשחקים Cube 2: Sauerbraten 3D. "להפתעתנו, עלתה גרסת ההדגמה על כל הציפיות המוקדמות", על פי הארגון.

במוזילה מציינים שהמשחק פועל בכל דפדפן שמצויד בטכנולוגיות מתאימות – אך מלבד פיירפוקס 15, עונה על הגדרה זו כיום רק דפדפן כרום (Chrome) של גוגל (Google). "אחד היעדים שלנו הוא לקדם את פיתוח המשחקים לא רק עבור פיירפוקס, אלא עבור כל הדפדפנים", נכתב.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים