יאיר כהן, אלביט: "על ישראל להשקיע בסייבר כדי ליצור 'צ'ק פוינט' נוספות ולהיות אור לגויים"

"החוליה החלשה והאינטגרציה בין הפתרונות הן שעלולות להפיל ארגונים", קבע כהן - מנהל חטיבת המודיעין והסייבר באלביט מערכות, בכנס GovSec 2011 ● הוא הסביר ואמר, כי "גם אם נניח שחיל האוויר הישראלי מוגן בצורה מעולה, הוא עדיין מקבל מים ממקורות וחשמל מחברת חשמל. אם שתי תשתיות לאומיות אלו תיפגענה - גם הוא ייפגע"

"סייבר הוא צו השעה. אנו נמצאים במצב בו הסייבר כופה עלינו מלחמה בכל שעה. היעד של ישראל הוא לבנות עצמה כמעצמת סייבר עולמית. חייבים לאמץ מהלך שכזה. השקעה תביא לארץ עוד חברות דוגמת צ'ק פוינט (CheckPoint), שהן מובילות עולמיות. ככה נוכל להיות אור לגויים בתחום הלוחמה הקיברנטית", אמר יאיר כהן, מנהל חטיבת ICS (ר"ת מודיעין וסייבר) באלביט מערכות.

כהן, תת-אלוף במילואים ומפקד יחידה 8200 לשעבר, דיבר בכנס GovSec 2011, אירוע אבטחת מידע ולוחמת המידע השנתי. לכנס, שנערך בהפקת אנשים ומחשבים, הגיעו מאות מנהלי אבטחת מידע ומומחי לוחמה קיברנטית. האירוע התקיים הבוקר (ב') במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה, והנחו אותו יהודה קונפורטס – העורך הראשי באנשים ומחשבים, ואבי וייסמן – מנכ"ל SeeSecurity.

"המאתר האיכותי של מדינת ישראל – אין דומה לו", אמר כהן, "כאשר ביקר פה ביל גייטס, ממייסדיה של מיקרוסופט (Microsoft) ואז עוד מנכ"ל החברה, הוא אמר שאנו מובילים עולמיים באבטחת מידע, כי מערכת הביטחון שלנו מובילה בתחום". להערכת כהן, "אפשר להכניס מאות מיליוני דולרים למדינה ולפתור את הבעיות הקיברנטיות שלנו ולהיות אור לגויים בתחום. אנו יכולים לתת פתרונות טכנולוגיים בעלי משמעות אדירה לכל העולם – כמו צ'ק פוינט".

המצב בעולם, אמר כהן, "הוא שיותר ממאה מדינות מצויות במרוץ חימוש, והדבר מעלה את הסיכון למתקפה קיברנטית. נדרש ליצור ראייה אינטגרטיבית לתחום ברמת המדינה. הדבר אמנם נעשה, אך לא בצורה מספקת. מניעת מתקפה קיברנטית אינה שווה להטמעת פתרון אבטחת מידע אחד. החוליה החלשה והאינטגרציה בין הפתרונות הן שעלולות להפיל ארגונים. גיאורגיה ואסטוניה כבר חוו מתקפות סייבר. גם אם נניח שחיל האוויר הישראלי מוגן בצורה מעולה, הוא עדיין מקבל מים ממקורות וחשמל מחברת חשמל. אם שתי תשתיות לאומיות אלו תיפגענה – גם הוא ייפגע".

העולם הקיברנטי, אמר תא"ל (מיל') כהן, "הפך מבעית אבטחת מידע לבעיית ביטחון לאומי. סימנטק (Symantec), מק'אפי (McAfee) וצ'ק פוינט הם מרכיבים בפתרון. זה רצף של פתרונות הכוללים אינטגרטורים גדולים וספקיות אבטחת מיד גדולות וקטנות".

"נדרשת ראייה אינטגרטיבית המספקת חליפת הגנה אמיתית למדינה", קבע כהן. "החליפה כוללת מיפוי וניתוח סיכונים, מערכות הגנה משולבות אחת בשניה, הכוללות בין השאר גם מודיעין לסייבר. מודיעין שכזה לא דומה למודיעין על חיזבאללה. המודיעין יידרש לעקוב אחר אירועים המתרחשים בתוך ים של רשתות. דרושה גם רגולציה. נדרשים כלים ממוכנים בזמן אמת, נדרשת עבודת מחקר עם כלי מחקר גדולים. יש להקים מרכז אימון גדול לבחינת הכלים ולערוך הדמיות של מתקפות".

כהן סיכם באומרו, כי "ישראל יכולה להיות מובילת סייבר עולמית, להוות מעין 'עמק הסיליקון' בתחום הקיברנטי. אין לנו את הפריבילגיה שלא להיות מובילים, ויש לוודא שכל הפעולות נעשות נכון".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים