תביעה נגד HOT: זמן ההמתנה הממוצע לשירות – יותר מפי 50 מהמותר

בבקשה לתובענה ייצוגית שהוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב טוען התובע כי נאלץ להמתין זמנים ארוכים לשירות וכשזה כבר ניתן, הוא לא היה איכותי מספיק ● הוא טוען כי נזקים דומים נגרמו ללקוחות אחרים והעריך אותם בכ-20 מיליון שקלים

קנס בסך ארבעה מיליון שקלים. HOT

עוד צרות ל-HOT: לאחר הידיעות האחרונות על זמני המתנה ארוכים, ממירים שורפי טלוויזיות וקנסות שהשית עליה משרד התקשורת, באה תורה של תביעה שהוגשה אתמול (ג') לבית המשפט המחוזי בתל אביב, עם בקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית. בתביעה נטען כי HOT הפרה חובות שלה ללקוחות בכל הנוגע לזמני ההמתנה, איכות השירות הטלפוני והעובדה שהיא מפעילה אותו רק ב-86% מהזמן לו היא מחויבת.

כך, למשל, התובע טוען כי החברה מפעילה את המוקד 57.5 במקום 67 שעות שבועיות וכי משך ההמתנה הממוצע למענה אנושי הוא יותר מ-1,539 שניות, משמע – פי 50 ויותר מעל התקרה הממוצעת המותרת (30 שניות) ופי 17 ויותר מעל התקרה המקסימלית המותרת (90 שניות). בנוסף, טוען התובע שהחברה מפרה את חובותיה בכל הנוגע לשירות השארת הודעה והחובה להודיע לצרכן כי הוא יכול לבחור האם להשאיר הודעה או להמשיך להמתין בתור (תוך ציון זמן ההמתנה המשוער). הנזק הכולל שנגרם ללקוחות החברה מוערך בכתב התביעה בכ-20 מיליון שקלים.

התביעה הוגשה על ידי אור קרבקי באמצעות עורכי הדין מיכאל בך ורון לדרמן ממשרד מיכאל בך ושות'. לטענת קרבקי, על אף הקנסות שהיא מקבלת, "HOT ככל הנראה עושה חשבון שעדיף לה לשאת בהם מעת לעת מאשר לבצע את ההשקעה הנדרשת לשם תיקון התנהלותה. היא ממשיכה בשיטת 'מצליח', במודע ובמכוון, באותה התנהלות של פגיעה בזכויות הציבור".

קרבקי רכש חבילת טריפל של HOT תמורת סכום שנקבע מראש, ובמהלך דצמבר 2013 העלתה לו החברה את התשלום באופן חד צדדי בכ-170 שקלים. בגלל הפרת ההסכם הנטענת, ניסה קרבקי להתקשר למוקד הטלפוני של HOT כדי לדרוש תיקון, אך לא נענה. לדבריו, הוא נאלץ להתקשר לא פחות משש פעמים, כאשר בכל פעם נאלץ להמתין על הקו כחצי שעה עד שקיבל מענה וכשעה עד לסיום השיחה עם הנציג. אף על פי שהבטיחו לחזור אליו, טוען התובע, נציגי HOT לא עשו כן. הוא ציין כי עבר "מסכת חוזרת ונשנית של התעללות" ונדרש לשלוח בכל פעם מחדש את תנאי העסקה שסוכמה עמו.

בצר לו, קרבקי הקליט את השיחות האחרונות עם המוקד ופנה במרץ השנה למועצה הישראלית לצרכנות. זו מצידה פנתה פעמיים ל-HOT וביקשה לקבל ממנה הסברים להתנהלותה, אך החברה התעלמה גם מפניות אלה.

מ-HOT נמסר בתגובה כי "התביעה טרם הומצאה לחברה".

תגובות

(4)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. ארז ויצמן

    צריך להפשיל שרוולים ולתבוע אותם שוב ושוב עד שהם יגיעו למסקנה שיותר זול לתת שירות מאשר לשלם קנסות. והפער בין שירות טוב לגרוע הוא באמת יקר. צריך להגדיל את כוח האדם לפחות פי 10 או 15 שזה באמת המון כסף. אז 20 מיליון זה כסף קטן מבחינתם. רק לאחר כמה עשרות תביעות כאלה הם יבינו. כיום השירות שלהם גרוע מאין כמותו. כדי לעבור דירה הייתי צריך לפנות בערך 15 פעמים ולהמתין כ8 שעות בטלפון ו 3 ימי עבודה שביליתי בביתי ועל חשבוני. 4 נציגים הגיעו ורק הרביעי חיבר אותי. כדי להחליף מכשיר תקול התקשרתי עד כה 3 פעמים והמתנתי כשעה וחצי ואשתי המתינה חצי יום עבודה לשווא... ועדיין המכשיר לא הוחלף.

  2. גיא

    הרגע סיימתי להמתין 35 דקות על הקו והתייאשתי... וזה אפילו לא בשבילי אלא בשביל לעזור לסבא בן 80. אבל הספרים מדברים בעד עצמם - ההכנסות ירדו והרווח נשאר אותו דבר - איך? צמצום הוצאות תפעול. כלומר - חוסכים עלינו במוקדנים. מה זה שעה-שעתיים של לקוח, קטן עליהם. צריך להראות תשואה. https://pc.co.il/?p=162635 אנשים תעשו לעצמכם טובה ותפתרו לגמרי מהכבלים. קונים סטרימר טוב במחיר של חודש אחד, ורואים את כל התכנים באינטרנט ובעידן+.

  3. אלכס פנסטר

    נשבר כבר ה ז' מהם גם אני מתכוון לתבוע אותם ולדאוג שגם אחרים יעשו זאת

  4. גל

    אני לא יודע איך החברה הזאת עדיין קיימת ומי הפראיירים שנשארים לקוחות לה. הם הפכו את ההתעללות בלקוחות לאומנות ממדרגה ראשונה. אני עזבתי אותם כבר לפני שנתיים! תביעה צודקת מאוד שאולי תלמד אותם את הלקח שהם כבר היו צריכים ללמוד

אירועים קרובים