עוד אקזיט כחול לבן: אווייה רכשה את ITNavigator תמורת עשרות מיליוני דולרים

העסקה כוללת את הפעילות הבינלאומית של החברה, במסגרתה נכללת הקניין הרוחני, נכסים, עובדיה ולקוחותיה ● עובדי החברה הישראלית, העוסקת בין היתר במיחשוב ענן ומדיה חברתית, ישתלבו בשורות אווייה ולא צפויים פיטורים

אווייה (Avaya) רוכשת את ITNavigator הישראלית, הפועלת בעולמות מיחשוב הענן, מדיה חברתית, דיווח ופתרונות ניהול. היקף הרכישה לא נמסר לפרסום, אולם גורמים בשוק העריכו את היקף הרכישה בעשרות מיליוני דולרים. הסכם הרכישה כולל את רכישת הקניין הרוחני, נכסים, עובדים ולקוחות החברה. אווייה, יצוין, רכשה את הפעילות הבינלאומית של החברה. הפעילות המקומית, האחראית על שיווק פתרונות אווייה, נמכרה ל-SEG השקעות עוד בטרם עסקה זו.

ITNavigator נוסדה בשנת 2001 ומונה 45 עובדים. משרדיה הראשיים ממוקמים בישראל ולה משרדים ושותפים עסקיים באירופה ובצפון אמריקה. בין לקוחותיה בעולם ניתן למנות את AT&T, סיטי בנק (Citi Bank), וריזון (Verizon), בריטיש טלקום (British Telecom) ודויטשה בנק (Deutsche Bank).

בעקבות הרכישה, הפכה ITNavigator להיות חברה בת בבעלות מלאה של אווייה, שתשמש כמרכז פיתוח שלה בישראל. לאנשים ומחשבים נודע כי כלל העובדים של הנרכשת יעברו לאווייה וכי לא צפויים פיטורים שלהם. מאווייה נמסר כי "הרכישה תעבה את מערך פתרונות Contact Center שלנו בתחומי האינטראקציה, יצירת חוויית משתמש וניהול ביצועים".

עוד נמסר כי "הרכישה תאפשר להרחיב את משפחת מוצרי השיתופיות בענן של אווייה, בתחומי מדיה חברתית מבוססת ענן, ניהול מקיף ודיווח אחוד. רכישת ITNavigator תוסיף לחברה יכולות מהותיות בתחום הניהול, הדיווח והמדיה החברתית, המתאפיינות בתכונות פשוטות וידידותיות למשתמש. בנוסף, מחזקת הרכישה את מערך התקשורת האחודה המהפכנית (transformational unified communications) ושיפור חוויית המשתמש".

יאיר אריאלי, מנהל פעילות אווייה ישראללנרכשת כמה פתרונות בעולם ניהול המגע עם הלקוחות. האחד, פתרון הניטור והתגובה לרשתות חברתית המבוסס על ענן, המתחבר לרשתות החברתיות, לרבות פייסבוק (Facebook) וטוויטר (Twitter). ניתן לפרוס את SMG (ר"ת Social Media Gateway) של ITNavigator כענן עצמאי או כפתרון בן-כלאיים המשתלב עם מרכז השירות ומשלים את קו המוצרים הנוכחי של אווייה לניהול מדיה חברתית.

כלים נוספים של הנרכשת הם כלי הדיווח והניטור בזמן אמת עבור הענן ומרכז השירות. אלה משלבים עדכונים מידיים הנאספים ממגוון נתונים רחב במרכז השירות ומדדי ביצועים מרכזיים, כגון מערכות CRM, חיוב כספי ועוד.

ITNavigator משמשת כספקית OEM של Avaya Contact Center Control Manager. הרכישה, נמסר, תאפשר להדק את האינטגרציה של פתרון הניהול והאדמיניסטרציה, עם משפחות המוצרים של אווייה בתחומי הענן, התקשורת האחודה ומרכז השירות.

בראיון לאנשים ומחשבים, אמר יאיר אריאלי, מנהל פעילות אווייה ישראל, כי "אנשי ITNavigator יצטרפו לחטיבת פיתוח התוכנה של אוויייה בעולמות ה-Contact Center והענן".

גארי בארנט, סמנכ"ל בכיר באווייה ונשיא חטיבת השיתופיות בחברה, אמר כי "מנמ"רים ומרכזי שירות זקוקים לפתרונות המפשטים את המשימות השוטפות והמאפשרים להם לקלוט יכולות חדשות בקלות ובמהירות. הניסיון שלנו עם ITNavigator מעיד כי מערך הפתרונות שהיא מספקת הוא ייחודי וידידותי. מערך זה מאפשר לממש הלכה למעשה את רעיון 'הדור בא' בכל הקשור ליישומי מרכז השירות, התקשורת האחודה והיישומי הענן השונים".

רכישה ישראלית נוספת
אין זו הרכישה הראשונה של אווייה בישראל. במרץ 2012 הודיעה ענקית התקשורת כי החליטה סופית לרכוש את רדוויז'ן (Radvision) הישראלית, תמורת כ-250 מיליון דולר. רדוויז'ן, שנמצאה בשליטת האחים זוהר ויהודה זיסאפל, עוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק מוצרים להעברת שיחות ועידה בווידיאו, ברשתות תקשורת IP ודור שלישי. אווייה היא ספקית תקשורת אחודה, והרכישה אפשרה לה להרחיב את אחיזתה בשוק התקשורת ככלל ולהיכנס לעולם שיחות הוועידה בווידיאו, שנשלט כיום על ידי סיסקו (Cisco), פוליקום (Polycom) ולוג'יטק (Logitech), בפרט.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים