אינטל מתכננת להשתלט בחזרה על המפעל של מיקרון ישראל – מהלך שעלול להביא לפיטורי 1,800 עובדיו

מנכ"לית אינטל ישראל, מקסין פסברג, הודיעה להנהלת מיקרון שייתכן שהחברה תממש את זכותה לקבל בחזרה את המפעל לצורך ייצור הדור הבא של המעבדים ● אם יקרה, המהלך מעמיד בסכנה את מקום עבודתם של 1,800 עובדי מיקרון ישראל ● עם זאת, ייתכן שאינטל ישראל תבחר להשאיר לפחות חלק מהעובדים, עקב הצורך בעובדים מנוסים ● בחברה סירבו להגיב

אינטל (Intel) ישראל מתכננת להשתלט בחזרה על המפעל של מיקרון (Micron) ישראל בקריית גת, ככל הנראה על מנת להקים בו מפעל שיהיה אחראי לייצור מעבדים ומערכות על שבב בטכנולוגיה של 10 ננו-מטר. אם המהלך אמנם יצא אל הפועל, 1,800 עובדי המפעל עלולים להיות מפוטרים. מנכ"לית אינטל ישראל, מקסין פסברג, פנתה באחרונה להנהלת מיקרון ישראל והודיעה על ההיתכנות שהמפעל יחזור לידיים של אינטל.

המבנה בו פועלת כיום מיקרון ישראל הוחכר לה מאינטל למשך 24 שנים, עם אפשרות לבקש לקבל בחזרה את המבנה ושאר הציוד בו במקרה של מכירת המפעל לצד שלישי.

מיקרון ישראל עומדת בפני סגירה לאור החלטה של ההנהלה העולמית. שתי קבוצות נחשבות כיום כאפשריות לרכישת המפעל: טאוור סמיקונדקטורס (Tower), שכבר רכשה ממיקרון מפעל לייצור שבבים ומעבדים, וקבוצה שמורכבת מהנהלת מיקרון ישראל ועובדי המפעל. קבוצה זו מאמינה שהמפעל יכול לעבור בקלות יחסית לייצור שבבים עבור שווקים חדשים, במיוחד אנלוגיים ולפי דרישה.

מצד שני, לאחר ההחלטה של אינטל לבנות את מפעל ה-14 ננו-מטר הנוכחי באירלנד, החברה רוצה לנסות שוב לקבל את הזכות לבנות מפעל נוסף בארץ, לדור הבא של המעבדים. אם אינטל ישראל תקבל את האישור לכך מההנהלה העולמית של החברה, לאחר משא ומתן מול הממשלה ובהתאם למענקים שהיא תקבל ממנה, החברה מעדיפה להשתמש במפעל הקיים. לפני שהומר לייצור זיכרונות NOR תוכנן המפעל לייצור מעבדים.

עם זאת, ייתכן שאינטל דווקא תשאיר חלק מ-1,800 עובדי המפעל, לאחר שהממשלה ביקשה ממנה לעשות כן ועקב הזדקקותה של החברה לעובדי חדר לבן ושאר פעולות הייצור עבור מפעל חדש. מהלך כזה אולי לא יבטיח עבודה עבור כל 1,800 העובדים במיקרון ישראל, אך ברור שאינטל תיזקק לידיים מנוסות עבור קווי הייצור החדשים. עם זאת, השאלה שעדיין אף אחד לא התייחס אליה היא כיצד ייקלטו העובדים באינטל, באיזה תהליך ובאיזה מעמד – אם זה אמנם יקרה.

אינטל ישראל סירבה להגיב לנושא. הדובר, גיא גרימלנד, מסר שהחברה "לא יכולה להתייחס להערכות ולשמועות בנדון".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים