"ההיי-טק הוא פלטפורמה לדו-קיום יהודי-ערבי"

"אני מאמין שעשייה משותפת, ערבית ויהודית, בתחום אקדמאי או עסקי - תחזור בצורה משתלמת לשתי החברות", כך לדברי עו"ד עאדל בדיר, ראש עיריית כפר קאסם

ראש עיריית כפר קאסם, עו"ד עאדל בדיר

"דו-קיום בין ערבים ליהודים במדינת ישראל זה לא ללכת לנגב חומוס בשבת, ואחר כך ללכת לשוק. עבודה משותפת בהיי-טק, ב-IT, של יהודים וערבים, תחת אותה קורת גג, היא המודל לקיום, לחיים משותפים יחד", כך אמר עו"ד עאדל בדיר, ראש עיריית כפר קאסם.

עו"ד בדיר דיבר בפורום C3 מבית אנשים ומחשבים. הפורום התכנס אתמול (א') במשרדי עמותת צופן בכפר קאסם. לדבריו, "יתרונה של כפר קאסם הוא בהיותה נמצאת על צומת הדרכים – חוצה ישראל וחוצה שומרון, עם נגישות מירבית מכל מקום לכל מקום בארץ. מיקומה הוא יתרון אדיר".

בפברואר 2016 נפתח ה-TRI/O Tech – מרכז יזמות היי-טק בכפר קאסם, בעלות של שישה מיליון שקלים, הכולל בית ספר ליזמות ומאיץ למיזמים טכנולוגיים, שפועל באיזור התעשייה "לב הארץ". איזור התעשייה החדש של כפר קאסם, הוא בית ספר ליזמות היי-טק שיכלול בשלב הבא גם מאיץ סטארט-אפים (אקסלרטור), חממה שתסייע ליזמי היי-טק מהמשולש להפוך את הרעיונות שלהם לעסק.

הקמת מרכז ההיי-טק היא חלק מאסטרטגיית הפיתוח העסקי של כפר קאסם, שמוביל עו"ד בדיר, במטרה להגדיל את הכנסות העירייה מארנונה ולהעלות את רמת השירותים לתושב. כפר קאסם אף ממשיכה לפתח ולהרחיב את איזור התעשייה "לב הארץ", בו יוקם מרכז ההיי-טק.

להפוך את הפרויקטים לחברות יציבות

המרכז לתעשיית ההיי-טק, אמר, "ימשוך לכפר קאסם השקעה של חברות, ייצור מקומות עבודה, ובעתיד יסייע ליזמים מכפר קאסם להפוך את הפרויקטים שלהם לחברות יציבות".

מדובר בפוטנציאל אדיר, סיכם עו"ד בדיר, "ידינו מושטות לקדם עסקים בכלל ועסקי היי-טק בפרט. אני לא רוצה לדבר על חילוץ החברה הערבית מהעוני: אני מאמין שעשייה משותפת, ערבית ויהודית, בתחום אקדמאי או עסקי – תחזור בצורה משתלמת לשתי החברות".

רותי זמיר, מנהל מחלקת גיוס הכשרות ומנטורים בעמותת צופן, אמרה כי "סטודנטים ערבים שסיימו את לימודיהם, נדרשים לחשיפה להיי-טק. עמותת מסייעת להם עם סדנאות לכתיבת קורות חיים, תרגולות לפני ראיונות עבודה וליווי של מנטורים. עוד אנו עורכים קורסים טכנולוגיים בדגש על ההיבט הפרקטי ולא זה התיאורטי. בדרכים אלו סטודנטים נחשפים לשוק בצורה טובה יותר".

לדברי זמיר, "45% מהתל"ג של ישראל, מקורו בהיי-טק. ישראל נמצאת במקום הראשון מבין מדינות OECD בהשקעה במו"פ פר גולגולת. 21% מתושבי ישראל הם ערבים, אולם תרומתם עומדת רק על 8% מהכלכלה. בשוק ההיי-טק המקומי יש 115 אלף מהנדסים, אולם רק 3% מהם ערבים. כאשר צופן הוקמה, בשנת 2008, הנתון עמד על חצי אחוז בלבד".

משאבי אנוש – אחד המשאבים הכי משמעותיים

זמיר סיכמה באומרה כי "בישראל יש מחסור קבוע של כ-10,000 מהנדסי תוכנה. אל תביטו על המחסור כאיום, אלא כהזדמנות לחלופה למיקור חוץ. יש פה כוח אדם טוב ומקצועי, הבה נכניסו לשוק העבודה. הדרך עוד ארוכה, אנו במרתון של עבודה מאומצת ומאתגרת לטווח הארוך. אנו פה על מנת להישאר, עד שנגיע למצב שבו 20% מהיי-טק הוא ערבים".

רונית בן בסט, סמנכ"ל משאבי אנוש וצוות הנהלה, Team 8, אמרה כי "ההנחה הרווחת בארגונים כיום היא שהאדם הוא המשאב החשוב בארגון. כל המנהיגים הגדולים בעולם מזהים את משאבי אנוש כאחד המשאבים הכי משמעותיים. המנכ"לים רואים בכך אתגר תחרותי".

בעשור האחרון, ציינה, "העבודה השתנתה. המנהלים מצפים מהעובדים להיות זמינים בכל מקום ולפעול בכל עת. עלינו להיות מאוד שקופים, כולם צריכים לחוש מחוברים. הגיוון קורה בכל ארגון – זו תקופה מעניינת. מה שישתנה בשנים הקרובות הוא היצירתיות. היא אחד הדברים שהכי חשוב להביא לעבודה. מי שיעשה זאת, יצליח יותר בעבודה. הרובוטים יחליפו תפקידים רבים בעבודה, אבל יצירתיות תהיה ליתרון משמעותי אצל בני האנוש".

לפרטים נוספים ולתרומה ניתן לפנות לאביטל ינובסקי, מנהלת פיתוח עסקי בצופן – לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים