מסתמן: סמסונג תמכור 35 אלף מכשירי גלקסי ל-FBI

החברה עומדת לחתום על עסקה עם הבולשת האמריקנית, שתהווה מכה לבלקברי, אם כי ייתכן שה-FBI ישתמש במכשירים של שתי החברות ● בנוסף, סמסונג נמצאת במגעים לאספקת מכשירי גלקסי לצי האמריקני ● בכך מבקשת היצרנית הדרום קוריאנית לקבל "חותמת" מכוחות הביטחון האמריקניים לפיה המכשירים שלה בטוחים - ולהגביר את המכירות בקרב גופים שהאבטחה חשובה להם, כמו בנקים ומשרדי עורכי דין

ה-FBI מתריע: זהירות, מתקפות קיברנטיות אירניות

סמסונג (Samsung) עומדת לחתום על עסקה למכירת 35 אלף מכשירי גלקסי ל-FBI – כך דיווחו בסוף השבוע גורמים המקורבים לנושא.

מדובר במכה לבלקברי (Blackberry), שעד כה שימשו מכשיריה את עובדי ה-FBI. עם זאת, עדיין לא ברור האם הסוכנות מתכננת להחליף את כל מכשירי הבלקברי בגלקסי או שהיא תשתמש במכשירים של שתי החברות.

דובר מטעם ה-FBI סירב להגיב לידיעה, שפורסמה בראשונה בוול-סטריט ג'ורנל (Wall Street Journal). הוא ציין שבחירת הסמארטפונים החדשים היא חלק מתהליכי הרכש בסוכנות וכל המגעים הקשורים אליהם הם עניינים פרטיים של הממשלה.

סמסונג ובלקברי סירבו להגיב לידיעה, אולם בלקברי טענה שמערכת ההפעלה שלה היא הטובה ביותר בשוק במונחים של תכונות אבטחה.

הוול-סטריט ג'ורנל דיווח על עסקה נוספת שסמסונג קרובה לסגירתה, אם כי היא קטנה יותר בהיקפה מזו עם ה-FBI. על פי המסתמן, היצרנית הדרום קוריאנית תספק ממכשיריה לצי האמריקני.

מזה זמן רב מנסה סמסונג לשכנע את סוכנויות הממשל האמריקניות, כמו גם ארגונים גדולים, שמכשירי הגלקסי שלה, שמבוססים על אנדרואיד (Android), עונים לצורכי אבטחה מחמירים. פלח שוק זה נשלט בשנים האחרונות כמעט בלעדית על ידי בלקברי הקנדית.

לפני כחודשיים אישר הפנטגון את מכשירי האנדרואיד של סמסונג ואת מכשירי הבלקברי עם מערכת ההפעלה החדשה שלה, BB10, לשימוש ברשתות משרד ההגנה. כעת מקווה ססמונג שהאישור מהפנטגון והעסקה עם ה-FBI יעניקו למכשיריה "חותמת" של בטיחות ויקדמו את מכירותיהם לגורמים שונים מודעי אבטחה, בהם בנקים ומשרדי עורכי דין.

הידיעה על העסקה המתרקמת כבר עוררה גל של תגובות ספקניות. נציג הממשל הפדרלי בטקסס, קני מרצ'אנט, כתב מכתב ל-FBI שבו הוא מציין, כי הוא מאמין שהסוכנות צריכה להשתמש במכשירי סלולר שאינם מתבססים על כמה טכנולוגיות שונות, שעלולות ליצור פגיעויות אבטחה נוספות. הוא מתכוון בכך לעובדה שיצרניות של מכשירי אנדרואיד מוסיפות למכשיריהן טכנולוגיות נוספות. סמסונג הוסיפה שכבת אבטחה מעל מערכת ההפעלה בניסיון להפוך את מכשירי הגלקסי למאובטחים יותר. אנליסטים טוענים, כי אנדרואיד אינה מאובטחת כראוי ואפילו ה-FBI עצמו מצא בה בעבר פגיעויות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים