בזק: רן גוראון מונה למנכ"ל yes; רון אילון פורש

אילון, שנחקר בחודשים האחרונים בתיק 4,000, הודיע על פרישתו ● גוראון ימונה למנכ"ל חברת הלוויין ובמקביל ימשיך בתפקידו כמנכ"ל פלאפון

רן גוראון, מנכ"ל פלאפון, yes ובזק בינלאומי. צילום: יח"צ

בזק ממשיכה לצעוד לקראת מיזוג בינה לבין yes וממנה את רן גוראון, מנכ"ל פלאפון, למנכ"ל החברה הבת במקום רון אילון, שנחקר בחודשים האחרונים בפרשת בזק, היא תיק 4,000 – כך הודיעה הקבוצה היום (א') לבורסה. גוראון יישאר גם בתפקידו הנוכחי, לצד המינוי החדש.

אילון פורש לאחר שנים ארוכות בתפקיד, שאליו הוא מונה ב-2006. החשד נגדו בפרשת בזק קשור להתנהלות הקבוצה וחברות הבת שלה בינן לבין עצמן ובינן לבין משרד התקשורת. החשוד המרכזי בפרשה הוא שאול אלוביץ', עד לא מכבר בעל השליטה בבזק.

גוראון הצטרף לבזק ב-2006 כסמנכ"ל השיווק, לאחר שהיה בתפקיד דומה בחברת התקשורת ברק. לפני כן הוא שימש כמנהל שיווק בסלקום. בהמשך מונה גוראון למשנה למנכ"ל בזק ובאוקטובר 2015 קיבל את תפקיד מנכ"ל פלאפון. מאז הוא ניהל את החברה בהצלחה יחסית, לפחות מבחינת התוצאות הכספיות: היא סיימה את 2017 אמנם עם ירידה קלה בהכנסות, אולם עם זינוק של 56% בהכנסות ושל 125% ברווח התפעולי. כמו כן, רשמה החברה באותה השנה, תחת הנהגתו, עלייה במספר המנויים.

יצוין כי גוראון היה אחד המועמדים שהוזכרו במרוץ לתפקיד מנכ"ל בזק במקומה של סטלה הנדלר – מרוץ שאמור להסתיים השבוע, ומינויו למנכ"ל הן של yes והן של פלאפון מצמצם את מספר המועמדים לתפקיד. השמות החמים בו, נכון לעכשיו, הם אלה של מוטי אלמליח, מנכ"ל בזק בינלאומי, קובי פז, ממלא מקום מנכ"לית בזק, ודודו מזרחי, סמנכ"ל והאחראי על תחום הכספים בתנובה, שבעבר מילא תפקידים בכירים בחברת התקשורת. מועמד מוביל אחר הוא אמיר לוי, לשעבר הממונה על התקציבים במשרד האוצר.

יו"ר קבוצת בזק, שלמה רודב, אמר כי "אילון מסיים את תפקידו לאחר 12 שנים עם הישגים גדולים ל-yes. אני מלווה את קבוצת בזק שנים רבות ולמדתי להעריך את עבודתו ויכולותיו, שאיפשרו לו להוביל את החברה לצמיחה גדולה והישגים רבים, למרות המגבלות הרגולטוריות שהוטלו על החברה ועל קבוצת בזק כולה. לגוראון היכרות רבת ערך עם שוק התקשורת בכלל ועם קבוצת בזק בפרט, שתסייע לו באתגר החדש".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים