האפליקציה לסגירת האפליקציות

יותר מדי אפליקציות פועלות ברקע על המכשיר שלנו מבלי שאנחנו בכלל שמים לב ● ShutApp עושה סדר בנושא ומאפשרת לנו לחסוך בזמן סוללה

אפליקציות, תהיו "בשקט!" ShutApp

בדרך כלל אנחנו לא שמים לב לאותיות הקטנות בחוזה. זה נכון גם בחיי היום יום, כולל עם השימושים השונים שאנחנו מוצאים לטלפונים החכמים שלנו בעזרת האפליקציות הרבות. אחת הדוגמאות הבולטות לכך היא שאנחנו לא בודקים האם אותן אפליקציות שוכנות בזיכרון של המכשיר שלנו לאחר הפעלתן.

יש אפליקציות שאנחנו מודעים לכך בכל הקשור אליהן עוד לפני ההתקנה, כמו במקרה של אפליקציית הדואר של גוגל (Google) או יישום המסנג'ר של פייסבוק (Facebook). בזכות, או בגלל, העובדה שהן נמצאות בזיכרון הן יכולות לגרום להופעת התראה מתאימה בכל פעם שמישהו שולח לנו הודעת דואר אלקטרוני או מסר חברי.

אבל האם אתם יודעים בדיוק אילו אפליקציות פועלות בכל רגע נתון ברקע? האם אתם באמת צריכים את כולן? זו לא סתם שאלה לשם השאלה. כל אפליקציה קטנה שפועלת ברקע, ביודעין או שלא, ומחפשת מידע גורמת לשני דברים לקרות: לזמן הסוללה להתקצר עוד קצת ולכמות הנתונים שעוברת בין הטלפון לאנטנות לצמוח. כל אחת מהן מוסיפה קצת קיסמים למדורה, וביחד זה יכול להתברר כקצת יותר מדי.

האפליקציה ShutApp, שמיועדת למכשירים שמריצים אנדרואיד (Android) בגרסה 4.1 ומעלה, באה לעזור בדיוק לכך – להחזיר לידי המשתמש זמן עבודה (סוללה) ולקצץ בהעברת הנתונים שמתרחשת ברקע. נכון שכיום אנחנו לא משלמים על העברת נתונים כמו פעם, וברוב החבילות בכלל לא, אבל למה להגיע לחריגה מיותרת שתגרום להאטת הגלישה בדיוק כשנצטרך להוריד קובץ גדול?

התפעול של ShutApp פשוט מאוד. כשמריצים אותה מופיע כפתור גדול עם המילה SHUT במרכז המסך ומתחתיו מספר נתונים מרכזיים: מהו מספר האפליקציות המיותרות שלפי ניתוח של ShutApp פועלות באותו רגע ברקע ומה השפעה שלהן, באחוזים, על השימוש בסוללה ועל העברת הנתונים של המכשיר.

לחיצה על מספר האפליקציות מציגה רשימה של היישומים, ואפשר לבחון אותה היטב. מיד אסביר מדוע צריך לעשות זאת. לאחר מכן לוחצים על SHUT והאפליקציה יוצאת למסע הניקוי שלה. היא מציגה את כל האפליקציות הנסגרות אחת אחרי השנייה עד לגמר התהליך, ובסופו של דבר מציגה שוב את המידע אודות אחוזי הסוללה והנתונים שנחסכו בעקבות הפעולה. יש לזכור שסגירת אפליקציה בצורה הזו גם חוסכת בכמות ההודעות שמופיעה על המסך וגם בשורת ההתראות של המכשיר. כאחד שמרבה להשתמש ולבדוק אפליקציות, השורה הזו יכולה להתמלא בקלות רבה מאוד באייקונים בצורות שונות ומגוונות.

כפי שהוזכר לעיל, יש סיבה לבחינת האפליקציות שעומדות להיסגר, משום שלפחות במקרה של משתמשים מנוסים יותר, יש מספר אפליקציות שהם רוצים שיפעלו בזיכרון, גם אם יהיה צורך להטעין את המכשיר קצת מוקדם יותר. מכיוון שכך, ShutApp מאפשרת למשתמשים להגדיר "רשימה לבנה" (White List) של אפליקציות שהמשתמש לא מעוניין שייסגרו בעת הרצתה.

כדי להגיע לרשימה הזו לוחצים על כפתור התפריט של האפליקציה, שממוקם בפינה השמאלית העליונה של המסך, ובוחרים באפשרות המתאימה. לחיצה על כפתור הפלוס הכחול מציגה את רשימת כל האפליקציות במכשיר שיכולות לשכון בזיכרון שלו. פשוט בוחרים בזו הרצויה כדי להוסיף אותה לרשימה. כדי למחוק אפליקציה מהרשימה הלבנה יש לגרור את האייקון שלה שמאלה וללחוץ על Remove.

ShutApp היא מסוג האפליקציות שטוב שיהיו במכשיר האנדרואיד (Android) שלכם. היא בפני עצמה לא דורשת רכיב שנשאר בזיכרון, כך שבעת שיוצאים ממנה, היא לא מפריעה יותר. טוב מדי פעם להשתמש בה כדי לנקות את השטח, במיוחד אם אתם ביום בו אתם קצת רחוקים משקע חשמלי.

להורדה מ-Google Play לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים