ארז קוטנר, הפניקס: "המעבר לתשתית IP אחודה אפשר לנו לחסוך כ-1,000 פורטים"

בשיחה עם The NewCOM, לרגל זכייתו במקום השני בפרס פרויקט השנה ל-2013 מטעם העמותה לניהול פרויקטים בישראל, מסביר קוטנר, מנהל פרויקטים בכיר במערך התשתיות באגף מערכות המידע של הפניקס, על החלפת רשת התקשורת הארגונית בחברה ● הפרויקט נערך במהלך 2012 ובמסגרתו הותקן ציוד של ספקית ציוד התקשורת ג'וניפר על ידי בינת תקשורת

"פרויקט החלפת רשת התקשורת הארגונית של הפניקס, לתשתית IP אחודה, כולל טלפוניית IP, בוצע במסגרת שדרוג תשתיות המחשוב של החברה", אמר ארז קוטנר, מנהל פרויקטים בכיר במערך התשתיות באגף מערכות מידע של חברת הביטוח הפניקס, בשיחה עם The NewCOM, לרגל זכייתו במקום השני בפרס פרויקט השנה ל-2013, מטעם העמותה לניהול פרויקטים בישראל (PMI). הפרס הוענק לו על פרויקט החלפת רשת התקשורת הארגונית, תוך שיפור טכנולוגי והגדלת השרידות.

על הפרויקט מסביר קוטנר, כי הוא נערך במהלך 2012 ובמסגרתו הותקן ציוד של ספקית ציוד התקשורת ג'וניפר (Juniper), על ידי בינת תקשורת. ציוד זה החליף את הציוד של נורטל (Nortel) שהיה מותקן קודם לכן.

"המעבר לתשתית IP אחודה אפשר לנו לחסוך כ-1,000 פורטים (מבואות תקשורת), לספק רוחבי פס של 1 ג'יגה-ביט אצל משתמשי הקצה וכ-10 ג'יגה-ביט בחוות השרתים, סקלאביליות (יכולת גידול בשלבים תוך השקעה מינימאלית), ניהול רזה של המערכת ושיפור יכולת הניטור והשליטה על הרשת.

היישום היה מורכב ונמשך יותר משנה. במהלך הפרויקט הוחלפו 45 מתגי ליבה של נורטל, ב-85 מתגי IP מתקדמים של ג'וניפר. המתגים החדשים והתכונות החדשות, אפשרו לשפר את הפרדת הרשתות בהתאם לדרישות הרגולציה ודרישות אבטחת המידע.

"העברנו לרשת החדשה יותר מ-2000 משתמשי קצה. כמו כן הועברו מאות השרתים של מרכזי הנתונים ומערכי האחסון, באתר הראשי בגבעתיים ובאתר הגיבוי, ושודרגו ארבעה סניפים נוספים. ההעברות התבצעו במהלך 60 לילות, והפרדת הרשתות התבצעה ב-12 לילות נוספים.

"במסגרת הפרויקט נפרסו כ-2,500 סיבים אופטיים, ומגשרי נחושת חדשים לאורך כ-30 ק"מ, הותקנו 20 ארונות תקשורת חדשים בחדר המחשב ועוד".

האתגרים
לדברי קוטנר, האתגר הגדול ביותר היה לבצע את הפרויקט בלי להפריע לפעילות השוטפת של החברה. "מרכיב זה קבע את קצב התקדמות הפרויקט", הוא מציין. עוד אתגר, היה לנהל בעת ובעונה אחת, כמה פרויקטים גדולים משמעותיים, התלויים זה בזה, בלי לפגוע בלוחות הזמנים של כל פרויקט, בהם שדרוג מערך האחסון של נטאפ (NetApp), שדרוג מחשבי הליבה יוניקס (Unix), ומעבר לגיבוי על גבי דיסקים DATA DOMAIN.

אתגר נוסף היה לנהל במקביל, ולאורך זמן, שתי רשתות תקשורת, מיצרנים שונים, עם תכונות הפעלה שונות, בלי ליצור התנגשויות או לפגוע בפעילות הארגון. האתגר הרביעי היה תיאום וסנכרון של כל בעלי העניין בפרויקט, כולל, לדוגמה, תיאום בין 70 מנהלי מערכות מידע, ותיאום השבתת הפעילות בקומות שלמות, גם כאן במועדים שלא פוגעים בפעילות השוטפת.

"האתגר החמישי היה לרתום את כל השותפים בפרויקט, בהם עשרות בודקים, לביצוע בדיקות בלילות שלאחר ההשבתה. ולבסוף, אתגר תיקשור הפעילות עד רמת המשתמשים, ליצירת תמיכה בארגון".

מבט אל העתיד
במבט קדימה אומר קוטנר, כי "בעקבות מעבר הארגונים לעבודה בענן, המחייב רוחבי פס גדולים שיגיעו מהענן לתחנות הקצה, רואים כיום גידול מהיר ברוחבי הפס. מגמה נוספת שרואים בארגונים היא האחדת רשתות. כלומר, תשתית אחודה של IP, שעליה רצה תעבורת טלפוניה, מחשוב, ורשתות אחסון. בנוסף, יאלץ תחום רשתות התקשורת להתמודד עם אתגרי אבטחת מידע הולכים וגדלים".

לפני שהגיע לפניקס היה קוטנר מנהל פרויקטים בכיר בנורטל-ישראל ועסק בניהול פרויקטים בהיקפים של מיליוני דולרים בשנה. לפני כן, הוא ניהל במשך חמש שנים את פרויקטי התקשורת מול חיל האוויר ("אבנט כחול") ומול אגף התיקשוב בצה"ל. הוא הקים את פרויקט ניידות המספרים במירס ואת מתג ה-IP הציבורי הראשון ב-הוט (HOT). כמו כן, הקים חלק מרשת התמסורת בסלקום, וביצע שדרוג מתגים ציבוריים והקמת רשת תמסורת בפלטל (מפעיל הסלולר של הרשות הפלסטינית).

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. רונן רותם

    ארז בחור מבריק, עבדתי עימו משך שנים והוא תמיד שימש דוגמא ומופת לכולם. כל הכבוד לך, יישר כח. רונן רותם

אירועים קרובים