Xiaomi Mi Mix 2S – כשהופכים טלפון טוב למנצח

שיאומי הצליחה לשדרג את המכשיר, במיוחד באמצעות תוספת המצלמות המעולות, אבל גם בעזרת ה-Snapdragon 845, שהופך את הנייד החדש שלה למתחרה מכובד על מקום בעשירייה הפותחת של הניידים הטובים בעולם

Xiaomi Mi Mix 2S. צילום: שיאומי

מישהו, מתי שהוא, כנראה יעשה עבודת מחקר על שיטת העבודה של שיאומי (Xiaomi) ועל האסטרטגיה שבה היא נוקטת כשהיא שולחת לשוק מכשירים חדשים, ולאו דווקא טלפונים. כל שדרוג שהיא בוחרת לעשות הוא חלקי, רק צעד אחד קדימה. עוד לא היה מכשיר שהיא 'הלכה איתו עד הסוף' וסיפקה את כל הטכנולוגיה החדשה האפשרית, בהתאם למגזר השוק שלו.

החברה הסינית תמיד שומרת עוד משהו לעוד מכשיר חדש, וכדי שיישאר מקום גם למכשיר הבא. כך היא מציגה חדשנות, שולחת אינספור מכשירים לשוק הביניים, וגם מצליחה לשמור על רמת מחיר שמאפשרת לה להרוויח טוב בלי לרוקן בדרך כלל את כיסי הקניינים האפשריים.

מה נשתנה – איכות התמונה

כך זה גם במקרה של Mi Mix 2S, המכשיר שמחליף את ה-Mi Mix 2 – לא בכדי בחרה החברה להוסיף את ה-S לשם המכשיר, ולא לקרוא לו Mi Mix 3, לדוגמה.

מבחינה חיצונית, לפחות בחלקו הקדמי, הוא נראה בדיוק כמו המכשיר שהוא החליף, וזה אומר שהמכשיר הוא  עדיין אחד היפים בשוק, אם לא היפה ביותר, בלי מגרעת ועם מסך שמאוד קרוב למסך נקי לחלוטין.

אבל מאחור, במקום מצלמה אחת של 12 מגה-פיקסל שיושבת באמצע מעל חיישן טביעות האצבע, יש עכשיו שתי מצלמות של 12 מגה-פיקסל, שנמצאות אחת מעל השנייה, צמודות לצד השמאלי, ובפנים שודרגה המערכת על-שבב מ-Snapdragon 835 ל-Snapdragon 845.

אין ספק שצמד המצלמות מאחור הן השיפור העיקרי שמציע הטלפון הנהדר הזה על פני קודמו. זו התכונה האחת שהופכת אותו למכשיר דגל אמיתי ולא רק בשם. כזה שיכול להתחרות במידה כזו או אחרת עם מכשירי הצמרת של היצרניות המתמודדות על מיקום בעשירייה הראשונה בעולם. אפשר אף להעריך שלמעשה מדובר בהבנה של שיאומי שהיא עשתה טעות ב-Mi Mix 2, בו הסתפקה במצלמה אחת מאוד בינונית, שפגמה באיכות הכללית של המכשיר, ואף לאכזבה מסוימת ממנו.

כמובן שעצם העובדה שיש שתי מצלמות מאחור לא מבטיחה איכות, אבל במקרה של מצלמות ה-Mi Mix 2S הן מלוות במייצב תמונה אופטי על ארבעת צירי התנועה, בזום אופטי אמיתי ברמה של x2, ועם תמיכה מלאה ב-HDR.

אין כאן שום דבר חדש שלא ניתן היה לפגוש כבר לפני בחברות אחרות, ובהחלט מדובר בהיבט של המצלמות בחברה שרודפת אחרי השוק ולא ממציאה אותו, אבל הכל משתלב ביחד באופן יוצא מן הכלל במכשיר המסוים, והתמונות שיוצאות ממנו פשוט נהדרות, אפילו במצב צילום אוטומטי, עם או בלי HDR, וגם בתנאי תאורה יחסית, שבהם בכדי להפיק תמונות איכותיות יש בדרך כלל צורך במצלמה מקצועית. למעשה, בעת צילום במצב HDR פעיל, התמונות שצולמו היו אפילו טובות וחדות יותר ממה שהמציאות עצמה הציעה לעיניים. איטיות מסוימת בעת תפעול זום דיגיטלי וקצת במעבר בין צילום ב-HDR אחד למשנהו הן אולי החולשות היחידות של המצלמות, ובאופן מאוד מאוד יחסי.

בינה מלאכותית מצטרפת לחגיגה המצולמת

וכן כמובן שיש גם בינה מלאכותית בסביבה. איך לא. המשתמש יכול לבחור האם להיעזר בה בזמן הצילום, או לא, על ידי לחיצה על הצלמית AI בתפריט העליון באפליקציית המצלמה.

הבינה המלאכותית באה לידי ביטוי בכך שהאפליקציה אמורה לזהות באופן אוטומטי את תרחיש הצילום ולשנות את הגדרות הצילום באופן אוטומטי, מניגודיות ובהירות עד זמן חשיפה, וזאת כדי לנסות להפיק תמונות מקצועיות ואיכותיות יותר מבלי שהמשתמש יהיה צריך לגשת להגדרות ידניות.

בזמן הבדיקות שלנו האפליקציה הצליחה לזהות אנשים, צמחייה כללית, פרחים, שמיים, חתולים (כולל ציור של נמר!), בניינים ומבנים אחרים וגם מכוניות. פשוט מכוונים את המצלמות לאחד האובייקטים המוזכרים לעיל, רואים כיצד הצלמית משתנה בהתאם, ומצלמים. גם בלי זה, האיכות של התוצאות מספקת ויותר, כאמור לעיל.

מערכת על-שבב Snapdragon 845 עושה את ההבדל

אבל זה לא רק המצלמות. כפי שהזכרנו, שיאומי החליפה את המערכת על-שבב ל-Snapdragon 845. להוציא את סמסונג (Samsung), במכשירי הדגל שלה לרוב העולם, להוציא ארצות הברית, ו-וואווי (Huawei) – אשר משתמשות בעבור מכשירי הדגל שלהן במעבדים מתוצרתן – כל שאר מכשירי הדגל בשוק האנדרואיד מבוססים על המערכת על-שבב הזו, שנחשבת לחזקה ביותר בשוק.

התוצאה היא שלא רק ש-Mi Mix 2S השווה את איכות הביצועים שלו לאלו שמציעים טלפוני הדגל של היצרניות האחרות, הוא גם עקף אותן בסיבוב – לפחות לפי התוצאות של המבחנים הסינתטיים, ובכל העיקריים שלהם, הוא התבסס היטב במקום הראשון, כולל במבחן הנחשב מכולם של אנטוטו (Antutu). יכול להיות שמעבר לפינה כבר ממתין המנצח הבא, אבל נכון לכתיבת שורות אלו, המכשיר יותר ממרשים גם בהיבט הזה.

יש בכל זאת היבט אחד שקצת הרשים פחות, וזה זמן הסוללה של המכשיר. בבדיקות שלנו, בהן המכשיר מתופעל באופן רציף עם Wi-Fi פעיל ועם מסך הדלוק כל הזמן, וברמת בהירות שמאפשרת קריאה ברורה של טקסט על המסך, הוא לא הצליח להגיע ל-7 שעות. מצד אחד זה אמנם אומר שבשימושים רגילים לא תהיה לו בעיה להתמודד עם יום עבודה ואף יותר, אבל מצד שני, כבר התרגלנו למכשירים שמספקים גם 10 שעות עבודה ויותר במבחן הזה.

המכשיר הגיע לבדיקה מהאתר GearBest בתצורה של 6 גיגה-בייט זיכרון עבודה ו-128 גיגה-בייט זיכרון אחסון מובנה. המחיר שלו, כ-2,100 שקלים לפני מע"מ, הוא עוד יתרון יחסי לעומת מכשירים דומים אחרים בשוק, ומבחינת תמורה הוא נותן תחרות יפה מאוד ל-OnePlus 6. במחיר כזה, בהחלט מדובר במכשיר מנצח.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים