איפה אתם אוהבים לקרוא את הספר שלכם?

מיזם השאלת ספרים דיגיטליים ראשון מסוגו בישראל הושק ביוזמת פלאפון ● מאפשר רכישת מנוי חודשי להשאלת ספרים מקטלוג דיגיטלי של כ-5,000 ספרים לרכישה מכותרות והוצאות שונות ללא הגבלת זמן וללא צריכת דטה ● המחיר: 14.90 שקלים לחודש

13/08/2018 14:58
ספרים אלקטרוניים בנייד. צילום אילוסטרציה: BigStock

Pelephone BOOKS, אפליקציה לקניית והשאלת ספרים, הושקה בימים אלו על ידי פלאפון. בחברה אמרו כי השירות יאפשר לראשונה, לצד רכישת ספרים דיגיטליים, גם מודל ייחודי של השאלת עד שני ספרים דיגיטליים בכל חודש ובסך הכול 24 ספרים בשנה, ללא הגבלת זמן. קריאת הספרים תתאפשר במסגרת המנוי ללא הגבלת זמן וללא צריכת דטה  ומחירה עומד על 14.90 שקלים לחודש.

בחברה סיפרו כי בשנים האחרונות מספר הקוראים בדיגיטל הולך וגובר, אך עד כה לא ניתן פתרון לקריאה מבלי הצורך לקנות את הספר. האפליקציה שפותחה ביחד עם Steimatzky Get Books מכילה מבחר גדול של כ-5,000 ספרים מהוצאות לאור שונות בהן משכל, ידיעות אחרונות, כתר, כנרת, זמורה ביתן, מודן, מטר, עם עובד והקיבוץ המאוחד. הספרים הינם ממגוון ז'אנרים למבוגרים, נוער וילדים בעברית ובאנגלית.

אלפי ספרים להשאלה דיגיטלית

בפלאפון הוסיפו כי לראשונה בארץ יוצעו גם אלפי ספרים להשאלה דיגיטלית, בהם ניתן יהיה למצוא רבי מכר, כמו סיפורה של שפחה, מאחורי עיניה, מלכים ג', הכריש, חיסול ממוקד שב"כ והמבצעים הגדולים, הערות שוליים מרתקות מההיסטוריה, פלא ועוד.

בחברה אמרו עוד כי מדי שנה מתפרסמים בישראל 7,000 ספרים חדשים, נמכרים כ-35 מיליון ספרים והשוק מוערך בכ-700 מיליון שקלים. הזירה הדיגיטלית המקומית נמצאת בתחילת דרכה בהשוואה למתרחש בעולם כאשר כ-30% מהקוראים בארצות הברית עושים זאת באמצעים דיגיטליים, כ-20% באנגליה, כ-10% בהולנד ו-כ-8% בצרפת. יחד עם זאת, שוק הספרים הדיגיטליים בארץ צומח בהיקף דו ספרתי מדי שנה.

איפה אתם אוהבים לקרוא את הספר שלכם?

ממחקר שנערך על ידי מכון IPSOS עבור פלאפון נמצא כי כ-50% מהישראלים קוראים ספר לפחות פעם בשבוע. הקורא הממוצע קורא 10 ספרים בשנה. 80% ציינו שהם מעדיפים לקרוא ללא הגבלת זמן, 56% מעדיפים שהספר ילך אתם לכל מקום. 40% ציינו שהם קוראים בעיקר בחופשות ו-27% מאלה שקוראים ספר פעם בשבוע ציינו את המקום המוביל לקריאה כתחבורה ציבורית.

בחברה אמרו עוד כי במקומות אלה בהם אנו תמיד עם הטלפון הנייד יש יתרון גדול למוצר החדש. בנוסף כ-40% ציינו כי הם סבורים שאפליקציית ספרים תעודד קריאה בקרב בני נוער.

אילן סיגל, סמנכ"ל השיווק בפלאפון, אמר כי "שוק הספרים הדיגיטליים נמצא בתחילת דרכו בישראל, ועד כה לא ניתן מענה נוח ופשוט שאינו מחייב רכישת ספרים. אנו רואים בשוק הספרים הדיגיטלי פוטנציאל גדול ועל פי המתרחש בתחום מעבר לים, השוק צפוי לגדול באופן משמעותי כבר בשנים הקרובות. לצד זאת, ראינו בסקר שערכנו כי ישנו ביקוש רב לנושא וכי קיים סיכוי גבוה שאפליקציה מסוג זה תעודד קריאה בקרב בני נוער וצעירים ואנו רואים בכך חשיבות רבה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים