אקזיט ענק: Salesforce רוכשת את דטורמה הישראלית בכשלושה מיליארד שקלים

הנרכשת עוסקת בניתוחים של קמפיינים פרסומיים, המתבסס על בינה מלאכותית ● על בסיס הרכישה, ענקית ה-CRM בענן צפויה להקים מרכז פיתוח בישראל

סיילספורס.

אקזיט ענק כחול לבן: ענקית ה-CRM בענן Salesforce רוכשת את דטורמה (Datorama) הישראלית תמורת סכום הגבוה מ-800 מיליון דולר. בחישוב על פי שער הדולר הנוכחי, מדובר ביותר משלושה מיליארד שקלים.

דטורמה הוקמה ב-2012 על ידי רן שריג, קתרין ריבנט ואפי כהן – שלושתם אנשי פרסום לשעבר.
שריג הוא מנכ"ל החברה, כהן משמש כסמנכ"ל הטכנולוגיות וריבנט, שבעברה עבדה בסוכנות הפרסום הצרפתית Havas, היא סמנכ"לית הלקוחות. דטורמה מונה יותר מ-300 עובדים, מחציתם בישראל, ויש לה 17 משרדים ברחבי העולם. עד היום גייסה החברה כ-50 מיליון דולר.

תחום העיסוק של דטורמה הוא ניתוח שיווק. החברה פיתחה פלטפורמה לניתוח קמפיינים עבור מפרסמים. הניתוח, הנעשה בענן, מבוסס בינה מלאכותית, והוא מביא למיטוב של קמפיינים פרסומיים. על פי הרוכשת, דטורמה מספקת את שירות ניתוח השיווק שלה ליותר מ-3,000 מותגים מובילים בעולם, ועושה זאת על כלל ערוצי הפרסום והשיווק שלהם. באמצעות שילוב הנתונים והתובנות המופקות, מנהלי השיווק יכולים לקבל נראות רבה יותר על הקמפיינים שהם עורכים, לנתח אותם ולהחליט החלטות מושכלות ומבוססות תובנות – לטובת שיפור הקמפיינים. המוצר משלב נתונים הנאספים מהקמפיינים הפרסומיים של הלקוח הארגוני בערוצים השונים, משלב אותם עם נתוני המכירות, וכך נוצר מתאם המשקף את מידת ההצלחה וההשפעה של הקמפיינים על הכנסות הארגון בזמן אמת.

בין הלקוחות של דטורמה נמנים ארגונים, סוכנויות פרסום ומוציאים לאור, ביניהם פפסיקו (PepsiCo), טריוואגו (Trivago) ויונילוור (Unilever).

הרכישה, מסרה Salesforce, תביא להגדלת ההיצע בענן השיווק שלה, Marketing Cloud, עם יותר יכולות, טיפול בנתונים ותובנות. "עם נקודת מבט אחת אחודה, הלקוחות יוכלו לקבל יותר יכולת לטפל טוב יותר במסע אל הלקוח ולהדק את הקשר עימו", נמסר מהחברה.

על בסיס הרכישה, Salesforce צפויה להקים מרכז פיתוח בישראל ועובדי דטורמה יצורפו לצוותי הפיתוח של ענן השיווק שלה.

שריג הודיע כי "נרחיב את היקף הפעילות שלנו. נסייע למנהלי שיווק לקבל תובנות מבוססות אמת אחת".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים