Made in Israel – עם הפנים לשוק הסיני

ההתעניינות הגוברת בסין בטכנולוגיה הישראלית הביאה תאגידים מקומיים לקיים כאן תחרות למציאת ה-סטארט-אפים שיכולים לתרום למדינת הענק ● "סין היא ארץ האפשרויות והם פתוחים לשמוע על פיתוחים ישראליים", אמר טום עזרן, מנהל האירוע

שת"פ ישראל-סין - IPIEC Global 2018 - תחרות הסטארט-אפים הבינלאומית. אילוסטרציה: Bravissimos, BigStock

לא אחת אנחנו מדווחים לכם על ההתעניינות הסינית ההולכת וגוברת בשוק הישראלי, בכלל זה של המשקיעים הסיניים, שמחפשים כאן את ה-סטארט-אפ הבא. כחלק מהמגמה, תתקיים בסוף החודש (29 באוקטובר) בראשון לציון תחרות סטארט-אפים מקומית, שהיא חלק מתחרות כלל עולמית שמטרתה לאתר טכנולוגיות שיכולות לסייע למשק של מדינת הענק.

התחרות הגלובלית נקראת IPIEC Global Competition 2017, והיא פרי יוזמה של מספר תאגידים סיניים גדולים ומאורגנת על ידי WTOIP הסינית. האירוע בישראל מאורגן על ידי ICU (ר"ת Israel Commerce Union), אף היא חברה סינית.

טום עזרן משמש כמנהל פרויקטים בחברה והוא זה שמנהל את האירוע בראשון לציון. לדבריו, "עד השנה, התחרות התקיימה בסין בלבד, אבל הפעם היא מתקיימת במדינות שלפי הערכת המארגנים יש בהן את התשתיות שיכולות להצמיח טכנולוגיות שיועילו למשק הסיני. ישראל היא אחת מהן אבל אנחנו לא היחידים – אירועים מקבילים יתקיימו בסאול, בירת דרום קוריאה, בבריטניה, בארצות הברית ובגרמניה".

ההרשמה לתחרות הסתיימה, וצוות של מומחים ישראליים וסיניים יבדקו את החברות שנרשמו ויבחרו בין שלוש לחמש חברות שלהערכת חברי צוות הבדיקה יש להן את הטכנולוגיות המבטיחות ביותר. נציגי הזוכות ישתתפו בתחרות הגמר, שתיערך בסין במהלך הרבעון הראשון של 2018. להוציא כרטיס הטיסה מישראל וחזרה, כל הוצאות השהייה בסין ישולמו על ידי המארגנים. החברה שתזכה בגמר תקבל, לדברי עזרן, חשיפה גדולה בסין כולה – בכ-20 תחנות טלוויזיה ובמדיה הכתובה.

טום עזרן, מנהל פרויקטים ב-ICU ומנהל התחרות בראשון לציון. צילום: באדיבות ICU

טום עזרן, מנהל פרויקטים ב-ICU ומנהל התחרות בראשון לציון. צילום: באדיבות ICU

האם הזוכים לא יקבלו פרס כספי?
"הם יקבלו פרס כספי נאה, אבל להערכתי הוא מבוטל לנוכח החשיפה העצומה שהם יקבלו בתקשורת הסינית".

אתה מארגן את האירוע כאן, בישראל, אבל החברה שלכם פעילה בעיקר בסין. מהי הפעילות העיקרית שלה?
"ICU מתווכת בין משקיעים סיניים שרוצים להשקיע בטכנולוגיות ישראליות לחברות סיניות שרוצות לעשות שימוש בטכנולוגיות אלה. יש הרבה עבודה בתחום זה, שכן הסינים מאוד מעריכים את הטכנולוגיה שמגיעה מישראל והם פתוחים לשמוע על פיתוחים כחול לבן. זה לא אומר שהם ישקיעו בכל דבר ושירכשו כל דבר במחיר כלשהו, אבל זה אומר שלמותג Made in Israel, במיוחד בתחום הטכנולוגי, יש הד מצוין. זה מאוד עוזר לנו, כי במכירות – בין אם של זוג נעליים או מערכת ממוחשבת משוכללת – אם הקונה חושב מראש שמדובר במערכת טובה, נעשה יותר מחצי מעבודת המכירה".

האם יש תחומים שהסינים מתעניינים בהם יותר מאחרים?
"הייתי אומר שהסינים מתעניינים בכל דבר שכדאי להם. עובדה, הם רכשו את תנובה, נמצאים במגעים לרכישת הפניקס, מדברים על הסכם איתם לכרות את תעלת ים סוף-ים המלח, ועוד. מהניסיון שלנו, התחומים שהסינים מתעניינים בהם ביותר בעולם ההיי-טק הם טכנולוגיות מובייל, Big Data, ביו-רפואה, האינטרנט של הדברים, חומרים חדשים, בינה מלאכותית, רובוטיקה, אנרגיה מתחדשת ומכוניות אוטומטיות".

מה דעתך על היחסים המסחריים שבין סין וישראל?
"מתוך השהות שלי בסין אני יכול לומר לך שבנקודת זמן זו, סין היא ארץ האפשרויות. זה משק שמתפתח בקצב מסחרר, עם משטר כלכלי של תחרות חופשית, שמעודד את היוזמה הפרטית. יש לפעול לקדם את היחסים המסחריים בין שתי המדינות.

אני יודע שיש מחסום תרבותי-פסיכולוגי גדול מאוד, וזו הסיבה שהקמנו בחברה מחלקה שנקראת Secretariat, שמעניקה שירותי ייעוץ לחברות ישראליות שרוצות לעשות עסקים עם סין או להתמקם בה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים