גוגל ו-וול-מארט נותנות פייט משותף לאמזון

הרמקול Google Home - שעוזר להפעלת הבית החכם ומסייע לבעליו בשלל מטלות - יאפשר מעכשיו גם לבצע קנויות ברשת וול-מארט האמריקנית באמצעות קולם, בתקווה לשדרג את חווית הקניות ולמשוך לקוחות מהשירות הדומה של המתחרה העצומה

Google Home, מאחוריך. צילום: אתר הבית

הענקיות האמריקניות גוגל (Google) ו-וול-מארט (Walmart) הכריזו היום (ד') על עסקה לשיתוף פעולה שתאפשר לצרכנים אמריקנים לרכוש מוצרים מענקית הקמעונאות באמצעות הרמקול החכם של גוגל – ה-Google Home.

המהלך הנוכחי אמור לאפשר לשתי החברות לספק תשובה לענקית המסחר האלקטרוני אמזון (Amazon), שמהווה איום הולך וגובר הן על קמעונאים פיזיים והן על חלק מהשירותים של גוגל שכרוכים בחיפוש אחרי המוצרים השונים.

בתחילת אוגוסט דיווח הוול סטריט ג'ורנל (Wall Street Journal) כי וול-מארט צפויה לרכוש את אתר המסחר המקוון ג'ט (Jet.com) תמורת שלושה מיליארד דולר, גם זאת במאמץ להשיב מלחמה שערה מול יכולותיה ההולכות וגדלות של אמזון. אנליסטים ציינו כי הרכישה בהחלט עתידה לאיים על האחרונה, מכיוון שזו ביססה ומיצבה עצמה כמובילה בתחום המסחר האלקטרוני.

שותפויות רבות ומאמצים בדרך להובלת המסחר האלקטרוני אונליין

וול-מארט הפכה להיות הקמעונאית הגדול ביותר שמציעה מוצרים לצרכנים שרוכשים דרך חנות Google Express, בעקבות עסקאות דומות עם קוסקו (Costco) ו-Target. מעכשיו יוכלו משתמשי Google Express להזמין מוצרים מהקמעונאית באמצעות ה-Google Home, שהוא בעצם התשובה של ענקית החיפוש ממאונטיין וויו ל-Echo של אמזון אשר מפעיל את העוזרת האישית אלקסה (Alexa).

מוקדם יותר השנה השיקה גוגל קניות קוליות מהבית עם חברות כמו קוסקו ו-Walgreens בכדי להרחיב את יכולות הקניות באמצעות אלקסה. Google Express יפעל כעת במשולב עם Easy Reorder של וול-מארט ויאפשרו לצרכנים להשתמש בשירות הרמקול של גוגל בכדי ליצור רשימת קניות של פריטים שנרכשו בעבר. וול-מארט השיקה Easy Reorder השנה בכדי לסייע ללקוחות לבנות רשימות מקוונות של מוצרים שנרכשו כבר, וכאלו שהם מרבים לשוב ולהזמין.

בכוונתה של ענקית החיפוש להציע המלצות מותאמות אישית באמצעות נתוני ה-Easy Reorder. לאחר שהלקוחות יקשרו את חשבונות ה-Express, הוול-מארט וה-Google Assistant שלהם הם יוכל לזכות בהמלצות.

יצוין כי המעבר של וול-מארט לרכישות קוליות מגיע לנוכח המהלך האחרון של אמזון לרכישת רשת מרכולי הבריאות הול פודס מרקט (Whole Foods Market), שבה השקיעה הענקית סכום עתק של 13.7 מיליארד דולר, ושמסמל את היותה של אמזון מעוניינת להיכנס בעצמה לשוק המזון, ובענק, כמו שהיא יודעת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים