גוגל תעשה שימוש בבינה מלאכותית לאיסוף וניתוח פשעי שנאה

אתר אינדקס חדש שמקימה הענקית ממאונטיין וויו ביחד עם ארגון המדיה העצמאי פרופבליקה ירכז ויקטלג אירועי פשיעה שמונעים משנאה, וטכנולוגיה ה-AI המתקדמת תאפשר לנתח את הנתונים ולהסיק מהם מסקנות חשובות ואולי פורצות דרך

אינדקס פשעי שנאה של גוגל. צילום: BigStock

האלימות שהתפרצה בעצרת הימין בשרלוטסוויל, ווירג'יניה, בשבוע שעבר אולי משכה הרבה תשומת-לב וזעזעה רבים, אבל פשעי שנאה, כך מסתבר, משתוללים בארה"ב כל העת. אתר חדש של חברת גוגל (Google), שמכונה "אינדקס תיעוד חדשות השנאה" (The Documenting Hate News Index), עושה שימוש בטכנולוגיית בינה מלאכותית (AI) בכדי לעקוב אחר פשעי שנאה אלו.

גוגל משיקה את האתר החדש בשיתוף עם ארגון פרופבליקה (ProPublica) – תאגיד ניו יורקי ללא מטרת רווח אשר מגדיר עצמו כמרכז לעיתונאות עצמאית ומתמקד בתחקירים לתועלת הציבור. הענקית תשתף ביוזמה גם את מעבדת החדשות שלה (News Lab) ואת Pitch Interactive – סטודיו להדמיית נתונים. יחד הם יעסקו באיסוף דיווחי חדשות על אירועי שנאה וקטלוגם לצורך חיפוש לפי שם, נושא ותאריך, כך על פי דיווח ב-Fortune. לפי הדיווח, באתר שגוגל מכינה יש יותר מאשר סתם רשימה, אלא שהאתר מאפשר סיפורים הקשורים לשנאה שניתן לעיין בהם לפי תאריך התרחשותם, ושיהיה בו גם אמצעי שיציג תנודות בדו"חות הכוללים של פשעי שנאה לאורך זמן.

ליצור פתרון תיעודי תקשורתי

פרופבליקה טוען כי אירועי שנאה כיום "למעשה נפוצים מדי ברחבי ארצות הברית", ומצביע על כך שבעוד שהאלימות שפרצה באירועים בשרלוטסוויל כבשה כותרות, התקשורת התעלמה למשל מפשעים שכללו שני הרוגים בהתקפה אנטי-מוסלמית שהתקיימה בפורטלנד בחודש מאי האחרון, ולא נרעשה גם או מהריגתו של סגן שחור צעיר מצבא ארה"ב על ידי איש דת לבן. כמובן שמקרה "פעוט" כמו זה שבו מורה קרעה חיג'אב של סטודנטית צעירה לא הגיע כלל לראש החדשות.

בהתחשב בפשעי השנאה הרבים שמציפים את ארה"ב, מעקב אחרי הרגעים החשובים הללו בהיסטוריה הופך להיות חשוב יותר, כך טוענות גוגל ופרופבליקה, שהחליטו שקיים כעת צורך מיידי ליצור פתרון תקשורתי שייתן מענה לתיעוד מסודר של ההתרחשויות. לדברי פרופבליקה, בהיעדר מסד נתונים לאומי אמין וזמין של פשעי שנאה, היוזמה של גוגל היא בעלת חשיבות רבה.

לקבל מושג מדויק ומזעזעז על כמות ונפח פשיעת השנאה

האתר של גוגל, המבוסס על יכולות האינטליגנציה המלאכותית, משתמש בלמידת מכונה בכדי להבין הן את התוכן של דיווחי חדשות אודות פשעי שנאה והן דברים מתוחכמים יותר, כמו הכוונה והרגש שהביאו למעשים. האתר טוען שהוא יכול לזהות סיפורים על אירועים המרמזים על פשעי שנאה, הטיה מגדרית או התעללות ולבצע מעקב אחרי תדירות הופעתם של שמות מסוימים, מקומות ומילות מפתח המקושרים לנושא. מעניין יהיה לגלות האם השם 'דונלד טראמפ' יהפוך למילת מפתח דומיננטית הקשורה לאירועי שנאה.

לשם תיעוד חדשות פשעי השנאה באינדקס יסרוק האתר את האינטרנט בחיפוש אחרי מאמרים חדשותיים הקשורים בנושא. לאחר איסוף המידע ינסה האתר לבנות מהם למעשה תמונה רחבה יותר. האתר, שהמידע יעודכן בו באופן שוטף ובזמן אמת, יפעל רק עם עדכון גולמי של כתבות מ-Google News, ולאחר מכן יעבור לממשק ה-API של Google Cloud Natural בכדי ליצור כלי חזותי להמחשת האירועים.

למקימי האתר אין ספק כי החומרים שיאספו בחודשים הבאים ובשנים הקרובות באמצעות צבירת מאמרים על פשעי שנאה, הטיה או התעללות, ממקורות שונים יניבו תוצאות שקשה לצפות. הם מעוניינים גם להוות זירה שדרכה ניתן יהיה לקבל מושג מדויק על כמות ונפח פשיעת השנאה שמרבית האנשים, לטענת פרופבליקה, אפילו אינם מודעים לה. התוצאות הסופיות של תיעוד פשעי שנאה באינדקס יספק, לסברת היזמים, בהכרח זעזוע להרבה אזרחים אמריקנים וכנראה יגרום להם תחושות מאוד לא נוחות, שאולי ישנו דבר מה בתפישת המציאות הכוללת שלהם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים