נוקיה מכרה את שירות המפות ליצרניות רכב מובילות תמורת שלושה מיליארד דולר

הרוכשות הן ב.מ.וו, אאודי ודיימלר ● המהלך הוא חלק מהמגמה של יצרניות רכב וחברות טכנולוגיה בעמק הסיליקון ליצור מכוניות מבוססות מחשוב, ללא נהג

נמכר. Here - שירות המפות של נוקיה

נוקיה (Nokia) נפרדת מנכס נוסף: החברה מוכרת את שירות המפות שלה, Here, לקבוצה של יצרניות רכב גרמניות מובילות – ב.מ.וו (BMW), אאודי (Audi) ודיימלר (Daimler) – תמורת 2.8 מיליארד ליש"ט (3.1 מיליארד דולר).

העסקה צפויה להיסגר סופית ברבעון הראשון של 2016 וכל אחת מיצרניות הרכב תחזיק בשליש מהשירות הנרכש.

יצוין כי נוקיה ניהלה מגעים על מכירת שירות המפות מזה מספר שבועות, וקבוצת החברות שבסופו של דבר רכשה אותו סומנה כמובילה לכל אורך הדרך. חברות נוספות ששמן הועלה כרוכשות פוטנציאליות הן Uber וביידו (Baidu). המהלך הוא חלק מהמגמה של יצרניות רכב וחברות טכנולוגיה ליצור מכוניות מבוססות מחשוב, ללא נהג.

השפלה, הרי יהודה ואזור ירושלים - ב-Here

השפלה, הרי יהודה ואזור ירושלים – ב-Here

בהודעה שהוציאו ציינו הרוכשות כי "הרכישה נועדה על מנת להבטיח את השארתם של מוצרי Here לזמן ארוך. הם יישארו כפלטפורמה פתוחה, עצמאית ומניבת ערך למפות מבוססות ענן ושירותים סלולריים אחרים, שיהיו נגישים לכל הלקוחות מתעשיית הרכב וממגזרים אחרים".

הן הוסיפו ש-"הנהלת Here תמשיך להיות עצמאית, במטרה להמשיך להוביל את הפלטפורמה קדימה. הקונסורציום (של החברות הרוכשות – י"ה) לא יתערב בהחלטות עסקיות תפעוליות".

עם השלמת העסקה, ולאחר שנוקיה מכרה את חטיבת המובייל שלה למיקרוסופט (Microsoft), תישאר הענקית לשעבר מפינלנד עם שני גופים עיקריים: חטיבת הציוד וחטיבה המאגדת את פעילות הפטנטים, הרישיונות והיזמות של החברה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים