ראגו ראגורם, סמנכ"ל ב-VMware: "גם הדטה סנטר הפך לתוכנה"

אוהב את ישראל ובעל חזון עשיר מאוד לגבי הפעילות של ענקית הווירטואליזציה בארץ הקודש ● עופר פרוסנר פגש ונכבש

ראגו ראגורם, מנכ"ל חטיבת ה-SDDC וסמנכ"ל ב-VMware

זו הפעם השנייה שבה מבקר בישראל ראגו ראגורם, סמנכ"ל ומנכ"ל חטיבת ה-SDDC (דטה סנטר מבוסס תוכנה) של VMware העולמית. הוא מספר שהוא אוהב להיות כאן.

כמו הרבה מאוד אנשים אחרים, הסיבות לחיבתו לארץ הן האנשים, מזג האוויר והאוכל, וגם כשמגיעים לדבר איתו על הנושא שהוא הכי להוט לגביו – העבודה שלו – הוא טוען שלישראל יש יתרונות בולטים.

"אני מנהל את חטיבת ה-SDDC ויש לנו מרכז גדול בפאלו אלטו, מוקד פעילות גדול בהודו, וכן פעילות בסין ובישראל. חלק גדול מהאוטומציה שאנחנו מייצרים ותוכנות הניהול שבהן אנחנו משתמשים כדי לנהל את הדטה סנטרים מיוצרות בישראל", מסביר ראגוראם. הוא מוסיף כי "הסיבה שבחרנו בישראל כמיקום של מרכז הפיתוח הזה הייתה כי באופן מסורתי, לישראל יש חוזקה בכל מה שקשור לתוכנות ניהול. באופן כללי, יש כאן מסורת עשירה של כשרון טכני, עם הבנה איך בונים ניהול ואוטומציה. באופן היסטורי, שני חוזקים גדולים של ישראל בתחום הם הניהול והסייבר".

מה החשיבות של ה-SDDC?
"אם מסתכלים על כל החברות הגדולות, יכולים לראות שכולן חברות של תוכנה. קח, למשל, את AIRBNB. היא משכנת יותר אנשים מהילטון (Hilton) או הולידיי אין (Holiday-Inn) בשנה, אבל אין לה חדר מלון אחד – יש לה בעיקר את התוכנה שלה. אותו הדבר עם Uber: אין לה צי של מכוניות אבל יש לה תוכנה, ואני יכול לתת עוד דוגמאות. הרעיון הוא החשוב: החברות הגדולות מבוססות כיום על תוכנה.

הדטה סנטר הפך גם הוא לתוכנה, מה שנותן לחברות שלושה יתרונות עיקריים: היכולת לשחרר אפליקציות הרבה יותר מהר, אפשרות לפעילות IT בענן הפרטי שדומה כלכלית לפעילות של הענן הציבורי, למשל אמזון (Amazon), והאבטחה, שהיא משופרת הרבה יותר בסוג כזה של דטה סנטר".

חוץ מה-SDDC, לאן הכיוון של VMware?

"VMware רוצה להיות הספק העיקרי של תשתיות, ובגלל זה היא משקיעה בשלושה תחומים עיקריים: הראשון הוא SDDC. השני הוא הענן ההיברידי, שבו חברות יוכלו להשתמש גם בענן הציבורי וגם בענן הפרטי לפיתוח ול-IT שלהן, עם מערכת ניהול משותפת לשניהם, לה אנחנו קוראים vCloud Air. התחום השלישי הוא ניידות – 90% מהעסקים משתמשים בדסקטופים עם Windows. את המחשבים האלה צריך לנהל ולאבטח – וגילינו שאם מעבירים אותם לדטה סנטר, יכולים לאבטח אותם טוב יותר ומכל מקום. בשביל זה בוצעה הרכישה של AirWatch (רכישה בסדר גודל של 1.5 מיליארד דולר – ע"פ)".

נחזור רגע למערכת הענן ההיברידי – מה מייחד את VMware לעומת המתחרות שלה?
"רוב הסיכויים הם שאם תיכנס לאיזשהו דטה סנטר, האפליקציות שבו פועלות על פלטפורמה של VMware – הנתון עומד על 80%. הענן ההיברידי, בהגדרה, אומר שאתה רוצה שמשהו שנמצא אצלך במערכת יעבור גם לענן. עבור הלקוח הגיוני שאם כבר יש לו תשתית של VMware 'און פרמיס', הוא ישתמש בה גם בענן.

הייחודיות של המערכת שלנו נובעת מכך שבעוד שרוב הספקיות נותנות שירותי ענן מהחוץ פנימה, מהענן הציבורי אל המערכת, אנחנו, בגלל כמות תשתית ה-'און פרמיס' שיש לנו, פיתחנו את הענן מתוך החברה החוצה. דבר נוסף – לקוח יכול לקחת אפליקציה שלנו שעובדת בדטה סנטר שלו ולהעביר אותה לענן בלי יותר מדי בעיות. כמו כן, יש לנו מערכת ניהול משותפת שמקלה על האבטחה של המערכת".

איך התפתחה הפילוסופיה הזו, של עבודה מבפנים אל החוץ?
"זה דבר שהתחיל מהרצון שלנו לענות על בקשות של הלקוחות. אגלה לך משהו: חלק גדול מהדברים שאנחנו עושים, למשל רכישות של חברות – מגיע מהלקוחות. אנחנו עובדים בצורה מאוד צמודה עם לקוחות שלנו ועם אנשים בתוך החברות. יש מנהלים בכירים שהיו אנשי IT כש-VMware התחילה לעבוד איתם לפני 10 שנים – וההיכרות היא הרבה יותר בלתי אמצעית ממה שאפשר לדמיין. לכן, יוצא שאנחנו מנהלים קשר רציף עם הלקוחות ובאופן קבוע, ציון ה-NPS שלנו מאוד גבוה. הלקוחות מספרים לנו, נניח, על חברה מסוימת שהם משתמשים בשירותיה ואומרים לנו: 'אולי תקנו אותה ותשלבו אותה במערכות של VMware? זה מאוד יקל עלינו'. ככה, למשל, התבצעה הרכישה של AirWatch. בדרך הזו הלקוחות יודעים שאנחנו תמיד מקשיבים להם ואנחנו מצליחים לשמור איתם על מערכת יחסים לטווח ארוך".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים