ג'ון ברייס תבצע פרויקט יישומים מתוקשבים עבור משרד החינוך בעשרות מיליוני שקלים

הפרויקט כולל הקמה ותפעול של מינהלת לתמיכה ולשילוב יישומים מתוקשבים במערכת החינוך ● ג'ון ברייס, מקבוצת מטריקס, תחליף את טלדור ● לא התקבלה תגובה ממטריקס

זיו מנדל, מנכ"ל ג'ון ברייס הדרכה מקבוצת מטריקס

ג'ון ברייס הדרכה מקבוצת מטריקס תבצע פרויקט רחב היקף של הדרכה והטמעה, תפעול ותמיכה ביישומים מתוקשבים במשרד החינוך – כך נודע לאנשים ומחשבים. היקפו הכספי של הפרויקט לא נמסר לפרסום, אולם לאנשים ומחשבים נודע כי הוא עומד על עשרות מיליוני שקלים, למשך שש שנים.

הפרויקט יבוצע בשיתוף פעולה בין מינהל התקשוב ומערכות המידע של משרד החינוך לג'ון ברייס. הוא כולל הקמה ותפעול של מינהלת לתמיכה ולשילוב יישומים מתוקשבים במערכת החינוך. מצד המשרד יעמדו ד"ר עופר רימון, מנהל מינהל תקשוב ומערכות מידע ומינהל מדע וטכנולוגיה, ואנשיו.

עד כה הייתה זו טלדור שסיפקה שירותי הדרכה למינהלת היישומים המתוקשבים-מינהליים (מנב"ס) של משרד החינוך, וג'ון ברייס תחליף אותה. המינהלת החדשה שתוקם תספק שירותי הדרכה, הטמעה, תפעול ותמיכה ליישומים מתוקשבים מתקדמים אותם מעמיד המשרד לשימוש מערכת החינוך, וכן שירותים נוספים שיתמכו בפעילות זו, בין היתר: ניהול קשרי לקוחות, שיווק, פרסום, גיוס שותפים מקרב הגורמים המעורבים, ניהול מוצרי תוכנה יישומית, ניהול ידע, ניהול אתר אינטרנט ייעודי ושירותי תרגום יישומים.

שירותי ההדרכה וההטמעה יינתנו, בין היתר, לכ-4,500 מוסדות חינוך, על הצוותים המינהליים והפדגוגיים שלהם, כ-150 אלף עובדי הוראה, כ-16 אלף גננות, רשויות מקומיות וארגוני חינוך אחרים, וכן גורמים וגופים נוספים במערכת החינוך. ליישומים המתוקשבים שמעמיד המשרד לטובת מערכת החינוך יש קהל משתמשים רחב הכולל, בין השאר, מוסדות חינוך, מורים ומפקחים, גננות, עובדים ברשויות, מועצות אזוריות, עמותות ועוד, תלמידים, הורים ועובדי משרד.

המטרות של הפרויקט הן: העמקת והרחבת השימוש ביישומים המתוקשבים של משרד החינוך; הטמעת תפיסות פדגוגיות וניהוליות שנגזרות ממדיניות המשרד ומהמשנה החינוכית של כל מוסד, ויישומן באמצעות יישומים מתוקשבים; הגברת אמינות וזמינות הנתונים בכל הרמות במערכת החינוך, על ידי העברת ממשקים בין מערכות ה-IT המשרתות אותן; הרחבת השימוש בנתונים ובמידע שנאסף אודות מערכת החינוך על ידי גורמי מטה במשרד כבסיס לתכנון, הקצאת משאבים, בקרה וקבלת החלטות; ייעול הטיפול בדרישות של המשתמשים לשינויים ולהתאמות במערכות ה-IT וקיצור משך הזמן ליישומם; הטמעת השימוש ביישומי המנב"סנט, כמו גם ביישומים מתוקשבים נוספים של המשרד, התומכים בפעילות מוסדות החינוך, כחלק מהתרבות הארגונית של בתי הספר ולהגברת השקיפות של פעילות בית הספר מול הורים ותלמידים; הטמעת נהלי עבודה ונהלי אבטחת מידע בסביבה מתוקשבת בקרב משתמשי המערכות; הטמעת השימוש בכלים, כגון: אתר, פורטל, קבוצות דיון, דואר אלקטרוני, טאבלטים וטלפונים חכמים; ושילוב הוראת השימוש ביישומי משרד החינוך המיועדים למערכת החינוך בתוכנית הלימודים להכשרת מורים, מנהלים, פרחי ניהול ופרחי הוראה, בכל המוסדות להשכלה גבוהה.

על פי המשרד, "מערכת החינוך נמצאת בתהליך התאמה לצרכיהם של התלמידים במאה ה-21, כדי לתת מענה לאתגרים העתידיים העומדים בפני החברה ומדינת ישראל. יש לענות על צרכים משתנים הנגזרים ממדיניות המשרד, מהרפורמות ומהתוכניות המובלות על ידו. יש גידול משמעותי באוכלוסיית המשתמשים ביישומים המתוקשבים. נדרשים שדרוג משמעותי ביישומים קיימים וכן הוספת יישומים ושירותים חדשים, לתמיכה בפעילות מוסדות החינוך. יש לערוך מעבר לטכנולוגיות חדשות, חלקן שונות זו מזו ומחייבות גישה שונה בהדרכה ובהטמעה. הקמת ותפעול מינהלת לשילוב יישומים מתוקשבים עולה בקנה אחד עם מטרות המשרד לקידום השימוש המושכל במערכות המידע ובשירותים טכנולוגיים מתקדמים, ובשילוב השימוש ברשת התקשורת לצורך ניהול בתי הספר, לתכנון ומעקב אחרי ביצוע ההוראה. אספקת שירותים מתוקשבים מהענן החינוכי היא יעד מרכזי של הארגון בשנת הלימודים תשע"ד".

מוקד תמיכה טלפוני

כמו כן, במסגרת הפרויקט תקים ג'ון ברייס מוקד תמיכה טלפוני, שיחולק ל-"קו ראשון", שתפקידו לתת מענה לרוב הפניות הטלפוניות, ול-"קו שני", שנותן מענה לנושאים שדורשים מקצועיות גבוהה במיוחד. מספר המוקדנים במוקד מושפע מצפי הפניות בהתאם לתקופות העומס ויכול להגיע לעשרות נציגי שירות בשיא. המוקד מטפל בכמה סוגי פניות: שירותי הדרכה והטמעה ליישומי המנב"סנט; מוקד שירות לקוחות ותמיכה ליישומי המנב"סנט; ניהול מוצרי תוכנה יישומית; ניהול ידע, ניהול אתר אינטרנט וניהול פורום המספקים מידע ללקוחות; שיווק; פרסום; שירותי תרגום לערבית של יישומי המנב"ס; הספקת סביבות עבודה וסביבות בדיקה; התקנת תוכנת מנב"ס בבתי הספר; הדרכות על יישומים מתוקשבים במוסדות להשכלה גבוהה.

משרד החינוך מספק באמצעות הענן החינוכי תכנים, מידע ושירותים הנדרשים לתהליכי הוראה, למידה והערכה מיטביים בבתי הספר. זאת, באמצעות "חוות הדעת", הענן אותו הקימה עבור המשרד בזק בינלאומי. במסגרת ההסכם החדש, תתמוך ג'ון ברייס גם ביישומים אלה – באמצעות מינהלת היישומים המתוקשבים אותו היא תתפעל.

לא התקבלה תגובה ממטריקס.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. דליה מקיף רמון

    אחד הטעויות הגדולות שעשה משרד החינוך. הרסו לנו את החיים כל הזכיינים החדשים האלו. אין תמיכה טובה וחוסר ידע. שירות לקוי ביותר

אירועים קרובים