צפון יוון – טיפים לחבל חלקידיקי ומרכז מקדוניה היוונית

לטייל ב-"אצבעות" היבשה של חופי חלקידיקי הזהובים, לשוט להר אתוס של הנזירים המתבודדים ולפקוד קברים מרהיבים של קרובים של אלכסנדר מוקדון ●שלושה טיפים לטיול באחד האזורים היפים ביוון

נטע טרגל-שמואלי, נטע טיולים

כמו חלקים אחרים ביוון, גם צפון המדינה מתאפיין בנופים מרהיבים ועוצרי נשימה ובתרבות עשירה. מנהרות וימים ועד חופים מרהיבים, מהרים ועד מישורים, ממוזיאונים ועד אתרים היסטוריים. הנה שלושה מקומות שיהפכו את הטיול שלכם באזור להרבה יותר מעניין.

טיפ מספר 1: חופי חלקידיקי
לא הרחק מסלוניקי, שכתבתי עליה במקבץ הטיפים הקודם, נמצא איזור חלקידיקי (Halkidiki) היפה ולו שלוש "אצבעות" יבשה שנשלחות לתוך הים הכחול.

המיוחד בחופי חלקידיקי הוא היותם חוליים וזהובים, בניגוד לרוב חופי יוון, שמורכבים מאבנים קטנטנות. המים בצבע טורקיז, שכמותו לא ראיתי ביוון אלא יותר בתאילנד. יערות אורן יפים מגיעים כמעט עד קו המים ומעניקים לחופים צל וצבע ירוק עז.

האצבע הקרובה ביותר לסלוניקי נקראת קסנדרה (Kassandra) ובה מרוכזים רוב בתי המלון וכפרי הנופש. האצבע השקטה והאתנטית יותר היא סיטוניה (Sithonia) ובה חופים יפים, בתי מלון קטנים ונעימים והרבה מאוד שלווה. האצבע השלישית, של הר אתוס (Mount Athos), היא אוטונומיה סגורה ובה חיים נזירים אורתודוכסים מתבודדים במספר מנזרים, ברוח תקופת הביזנטיון. אין כניסה לאצבע זו , אלא למספר מועט של מבקרים ליום, גברים בלבד, שנושאים אשרה מיוחדת.

למידע נוסף לחצו כאן.

טיפ מספר 2: שייט להר אתוס – הר הנזירים המתבודדים
מהכפרים אוראנופוליס (Ouranopolis) ואורמוס פאנגיאס (Ormos Panagias) יוצאים בכל יום סיורי שייט לאורך חופי הר אתוס. מאוראנופוליס יוצא סיור של כשלוש שעות פעמיים ביום (לפי העונה ובהתאם למזג האוויר). כדאי להתקשר ולהזמין מקום יום לפני.

לאתר החברה המארגנת לחצו כאן.

מאורמוס פנגיאס יוצאת אוניית קרוזים שעורכת שייט של יום שלם לאורך חופי הר אתוס ולאיים קטנים ומפרצים באזור.

לפרטי החברה העורכת את השייט לחצו כאן.

חופי חלקידיקי הזהובים. צילום: מלון Ekies

טיפ מספר 3: משפחת מוקדון והמוזיאון בוורגינה
אלכסנדר מוקדון
עשה, כידוע, קריירה רצינית (ולא בהיי-טק…). במקדוניה היוונית, המצביא הקדום עדיין נחשב לאליל ומעריציו רבים.

מוקדון נולד בעיירה פלה (Pella) ומשם יצא לכבוש את העולם. לא הרחק ממקום הולדתו, בעיירה ורגינה (Vergina), נתגלה בשנים 1980-1977 מתחם קברים מפואר ובו קברותיהם של אביו, המלך פיליפוס השני, ושל בנו, אלכסנדר הרביעי. שניהם נרצחו. פיליפוס נרצח, על פי הסברה, בידי שלוחיה של אשתו, אולימפיה, ואלכסנדר הקטן נרצח בגיל 12, אחרי מותו של אביו.

המוזיאון והממצאים הארכיאולוגיים שנמצאים בו מרשימים ביותר – החל במבני הקבר עצמם וכלה בתיבת הקבר, ובכתרי הזהב העדינים, שעשויים זהב טהור, כמו גם בשלל כלי המלחמה והפסלים.

האמרה המתאימה כאן היא: "כל הנוצץ – זהב!"

לקריאה נוספת לחצו כאן.

"כל הנוצץ - זהב" במוזיאון ורגינה

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים