הרבנים יצאו נגד מכשירי ה-iPhone – והמאמינים ניפצו אותם

בטקס שהתקיים בבני ברק ביום השקת ה-iPhone 5 ניפצו המשתתפים את המכשירים באמצעות פטישים ● זאת, לאחר שהאדמו"ר מוויז'ניץ טען שהסמארטפונים הם "שואה רוחנית" ואמר שמי שמחזיק טלפון חכם עם גישה לרשת כאילו מחזיק פצצה במכנסיו ● אתמול (א') פרסם הרב קנייבסקי מודעה בעיתון יתד נאמן בה קרא למאמינים לשרוף מכשירי iPhone

מזה שנים דואגים הרבנים במגזר החרדי להחרים מכשירים טכנולוגיים שעשויים לחשוף את ציבור המאמינים שלהם לתכנים "אסורים". זה החל בעיתונות ובספרות החילונית, המשיך בטלוויזיה, ברדיו, במחשבים עם אינטרנט ובמכשירי סלולר הפתוחים לגלישה לאינטרנט. בשנים האחרונות ניסו כל חברות הסלולר בארץ לענות על הצורך במכשירים ללא תכנים "טמאים" והשיקו טלפונים סלולריים "כשרים", שהגלישה בהם מוגבלת או חסומה. אולם, יש רבנים במגזר החרדי שזה לא מספיק להם.

בליל השקת ה-iPhone 5 קיימו חרדים בבני ברק "טקס" של ניפוץ סמארטפונים באמצעות פטישים. זאת, לאחר שבמוצאי ראש השנה אמר האדמו"ר מוויז'ניץ למאמיניו שהסמארטפונים הם "שואה רוחנית". הוא התריע שמי שמחזיק מכשיר עם גישה חופשית לאינטרנט דומה למי שמחזיק פצצה בכיס מכנסיו.

ההתנגדות לטלפונים החכמים הגיעה אתמול (א') לשיאה במודעה שפורסמה בעמוד הראשון של העיתון החרדי יתד נאמן, בשמו של הרב קניבסקי, נגד ה-iPhone (משמאל). המודעה קוראת לשרוף את המכשירים ואפילו לא למכור אותם לגויים, פעולה אותה המשיל הרב ל-"מכירת כלי זיין לגוי".

כפי שכתוב במודעה, היא פורסמה "במענה לשאלת בעל עסק שיש בידו מכשיר 'אייפון' הנצרך מאוד לעסקיו". אולם, למרות הצורך הורה הרב במודעה: "אסור להחזיק בו ועליו לשרפו".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. רונה

    אני מקווה שלפחות את האייפונים המנותצים הם לקחו למיחזור של פסולת אלקטרוניקה. לא הבנתי למה אסור למכור את המכשירים לגויים.

אירועים קרובים