צה"ל יבנה גדר וירטואלית בגבול מצרים בפרויקט בהיקף עשרות מיליוני שקלים

הגדר הווירטואלית תוצב ליד שתי הגדרות הפיזיות המוקמות בימים אלה בגבול ישראל-מצרים ● במסגרת הפרויקט ייפרס לאורך הגבול סיב אופטי בן 240 ק"מ ● הסיב האופטי שייפרס יהווה תשתית מרכזית לכל המידע והנתונים שישונעו עליו ● לאורך קו הגבול יוצבו מגדלי שמירה - מאוישים או עם מצלמות - ועל כל אתר יהיו חיישנים שונים

צה"ל יבנה גדר וירטואלית בגבול ישראל-מצרים, לצד הגדרות הפיזיות שהולכות ונבנות במקום – כך נודע לאנשים ומחשבים. הפרויקט יחל בסוף השנה ויארך כשנה. היקפו לא נמסר לפרסום, אולם גורמים בענף העריכו אותו בעשרות מיליוני שקלים.

במסגרת הפרויקט ייפרס לאורך הגבול בין שתי המדינות סיב אופטי בן 240 ק"מ, בסמוך לשתי הגדרות הפיזיות המוקמות. הפרויקט מובל על ידי חטיבת התיקשוב במז"י (מפקדת זרוע היבשה) והוא מבוצע בשיתוף חושן – ה-"בזק" של יחידת לוט"ם שבאגף התיקשוב של צה"ל – ומוטורולה (Motorola) ישראל. אלה מספקות את תשתית ה-RoIP (ר"ת רדיו מעל פרוטוקול אינטרנט). על הסיב תעבור תעבורה קולית (VoIP) וכן תוטמע מערכת שליטה ובקרה.

הסיב האופטי שייפרס יהווה תשתית מרכזית לכל המידע והנתונים שישונעו עליו. לאורך קו הגבול יוצבו מגדלי שמירה – מאוישים או עם מצלמות – ועל כל אתר יהיו חיישנים שונים. הנתונים המגיעים מהמצלמות שבמגדלים ומהחיישנים ישונעו לאחור, לחמ"לים חכמים מרכזיים שבפיקוד הדרום, בהם ינותחו הנתונים בזמן אמת. עוד יוצבו עמודים גבוהים ועליהם מכ"מים שיצפו לעומק. בעקבות קבלת הנתונים וניתוחם יישלחו כוחות, למשל במקרה של ניסיון פריצה של הגדר. בכיר בזרוע היבשה אמר לאנשים ומחשבים, כי "הגדר הווירטואלית המוקמת תפעל כעוד זרוע של ביטחון שדה". הנתונים שיתקבלו בחיישנים ובמערכות השליטה והבקרה יועברו לאחר מכן לזרועות אחרות בצה"ל – האוויר, המודיעין ופיקוד העורף – כמו גם למשטרת ישראל, ככל שהמידע הזה יהיה נחוץ להם.

פרויקט "שעון חול", שנועד לבלום את ההסתננות של אפריקנים דרך הגבול, החל על רקע איומי הפעילות החבלנית והפלילית בגבול ישראל-מצרים. תכנון הגדר החל כבר ב-2005, בשל החשש מפעילות טרור משטח סיני ובעיקר בשל מקרים של הברחות סמים, זונות מארצות ברית המועצות לשעבר ואמצעי לחימה בתדירות גבוהה, על ידי הבדואים בחצי האי סיני. על רקע ההתנתקות מרצועת עזה גבר החשש להסתננות טרוריסטים מהרצועה לסיני ומשם לישראל דרך גבול השלום – מסלול המכונה ציר ה-ח'. עם הזמן, תהליך חדירת המסתננים לשטח ישראל על ידי סוחרים מעבר לגבול הפך ליעיל יותר וכלל אף הסעות מאורגנות. מכשול "שעון חול" נועד לתת מענה למצבים הללו.

מתעניינים בתיקשוב במגזר הביטחון? הירשמו לכנס C5Israel 2012

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים